Tesla ще търси 1.7 млрд. долара през капиталовия пазар

Средствата са нужни за разширяване на производството

Компанията ще трябва да достави около 373 хил. автомобила до края на 2017 г.
Компанията ще трябва да достави около 373 хил. автомобила до края на 2017 г.
Компанията ще трябва да достави около 373 хил. автомобила до края на 2017 г.    ©  PATRICK T. FALLON
Компанията ще трябва да достави около 373 хил. автомобила до края на 2017 г.    ©  PATRICK T. FALLON

Американският производител на електромобили Tesla ще търси увеличение на акционерния си капитал. Компанията възнамерява да набере 1.4 млрд. долара чрез емитиране на обикновени акции, съобщава Reuters. Средствата ще бъдат използвани за финансирането на новия модел луксозни автомобили на компанията.

Сумата се очаква да достигне 1.7 млрд., след като изпълнителния директор на компанията Елон Мъск ще продаде част от собствения си дял, за да покрие данъчните задължения на Tesla, които ще се натрупат, след като упражни правото си на 5.5 млн. опции. Операцията ще увеличи дела му в компанията, като в момента той контролира 26.7% от капитала ѝ.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
16 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    g.e.m. avatar :-?
    ГЕМ
    • - 1
    • + 13

    Вярвам, че "Тесла"-та ще се справи успешно с начинанията си, стискам им палци!

    Нередност?
  • 2
    zamen avatar :-|
    Чарли
    • - 1
    • + 15

    Успех на "Тесла" и Елон Мъск.

    Нередност?
  • 3
    pirosog avatar :-P
    Пиросог
    • - 6
    • + 4

    Мъск одавна загуби доверието на инвеститорите - вижда се по цената на акциите и непрестанния спад. 1000 долара за "запазване" на Тесла, пък се оказаха, че не могат да ги почнат на време, камо ли да ги изпълнят по срокове. Дано да успеят, и да сложат малко по-читави батерии от сегашните, технология от преди 15 години.

    Нередност?
  • 4
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor
    • + 8

    До коментар [#3] от "Пиросог":

    Цената на акциите се вдита, ако се вярва на статията...
    Аз нямам акции в Тесла, но си мечтая, следващата ми кола да е електрическа. Ако е Тесла - още по-добре...

    Във всеки случай, при Мъск няма среден път... Или ще е грандиозен успех, или ще грандиозен провал. :)
    Вярвам, че ще е успех, все пак.

    Колкото до вързастта на технологиите... В автомобилостроенето минават няколко години само да се одобри от властите нова технология. Преди това трябва да са уверени самите производители, че е надеждна. Така че 15 години не е чак толкова много...

    Нередност?
  • 5
    messera avatar :-?
    Willy Messerschmitt
    • + 4

    Мъск е визионер и ще се справи.Технологиите и хладният ум ще спечелят.

    Нередност?
  • 6
    madcat avatar :-|
    madcat
    • + 5

    До коментар [#3] от "Пиросог":

    [quote#3:"Пиросог"]Мъск одавна загуби доверието на инвеститорите - вижда се по цената на акциите и непрестанния спад.[/quote]

    Всеки, който е чел нещо за Мъск ще знае, че на него въобще не му дреме за печалби, инвеститори, цени на акции т.н. Той не веднъж си е вкарвал последните стотинки в Тесла или СпейсХ когато са били пред фалит и е рискувал да загуби всичко не за да стане по-богат а за да изгради революционни компании.

    Нередност?
  • 7
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara
    • - 5
    • + 2

    До коментар [#4] от "tie_interceptor":

    На ДВГ-то са му трябвали около 20 години от патентоването (Карл Бенц, Motorwagen, 1886г.) до превръщането му в "народна" технология (Хенри Форд, Модел Т, 1908г.). При това без субсидиране, без Интернет, без глобализация!

    Хибридите вече са на 15г, а Теслата е на 10-12г. Аз лично съм от песимистите, че точно литиевата технология е правилната за автомобилните батерии.

    Нередност?
  • 8
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 4

    Такава компания няма как да е на печалба в началото. За да се увеличат толкова бързо произведените автомобили никой от инвеститорите не се заблуждава, че тези акции ще носят дивиденти в бъдещите 5+ години. Важното е, че с тези инвестиции се осигурява бъдещето на нашата планета, а огромната ниша, която се отваря, ще бъде доминирана от новата марка за дълъг период от време.

    Много е престижно, че Тесла може да си позволи да се финансира с акции, вместо да разчита на кредити. По този начин и компанията си осигурява стабилност и време за осигуряване на добри основи.

    Нередност?
  • 9
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • - 7

    Тая компания е балон под налягане. Балонът се надува.. надува. Надувайте момчета да стане на парчета.

    Толкова много пари изхарчи.. и пак не стигат. Добре, че печатницата върви на пълни обороти.

    Нередност?
  • 10
    finlip avatar :-|
    finlip
    • + 1

    До коментар [#9] от "mickmick":

    Седни и свърши нещо за себе си вместо да тъпееш и злобееш

    Нередност?
Нов коментар