Tesla ще търси 1.7 млрд. долара през капиталовия пазар
Средствата са нужни за разширяване на производството


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Американският производител на електромобили Tesla ще търси увеличение на акционерния си капитал. Компанията възнамерява да набере 1.4 млрд. долара чрез емитиране на обикновени акции, съобщава Reuters. Средствата ще бъдат използвани за финансирането на новия модел луксозни автомобили на компанията.
Сумата се очаква да достигне 1.7 млрд., след като изпълнителния директор на компанията Елон Мъск ще продаде част от собствения си дял, за да покрие данъчните задължения на Tesla, които ще се натрупат, след като упражни правото си на 5.5 млн. опции. Операцията ще увеличи дела му в компанията, като в момента той контролира 26.7% от капитала ѝ.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
16 коментара
Вярвам, че "Тесла"-та ще се справи успешно с начинанията си, стискам им палци!
Успех на "Тесла" и Елон Мъск.
Мъск одавна загуби доверието на инвеститорите - вижда се по цената на акциите и непрестанния спад. 1000 долара за "запазване" на Тесла, пък се оказаха, че не могат да ги почнат на време, камо ли да ги изпълнят по срокове. Дано да успеят, и да сложат малко по-читави батерии от сегашните, технология от преди 15 години.
До коментар [#3] от "Пиросог":
Цената на акциите се вдита, ако се вярва на статията...
Аз нямам акции в Тесла, но си мечтая, следващата ми кола да е електрическа. Ако е Тесла - още по-добре...
Във всеки случай, при Мъск няма среден път... Или ще е грандиозен успех, или ще грандиозен провал. :)
Вярвам, че ще е успех, все пак.
Колкото до вързастта на технологиите... В автомобилостроенето минават няколко години само да се одобри от властите нова технология. Преди това трябва да са уверени самите производители, че е надеждна. Така че 15 години не е чак толкова много...
Мъск е визионер и ще се справи.Технологиите и хладният ум ще спечелят.
До коментар [#3] от "Пиросог":
[quote#3:"Пиросог"]Мъск одавна загуби доверието на инвеститорите - вижда се по цената на акциите и непрестанния спад.[/quote]
Всеки, който е чел нещо за Мъск ще знае, че на него въобще не му дреме за печалби, инвеститори, цени на акции т.н. Той не веднъж си е вкарвал последните стотинки в Тесла или СпейсХ когато са били пред фалит и е рискувал да загуби всичко не за да стане по-богат а за да изгради революционни компании.
До коментар [#4] от "tie_interceptor":
На ДВГ-то са му трябвали около 20 години от патентоването (Карл Бенц, Motorwagen, 1886г.) до превръщането му в "народна" технология (Хенри Форд, Модел Т, 1908г.). При това без субсидиране, без Интернет, без глобализация!
Хибридите вече са на 15г, а Теслата е на 10-12г. Аз лично съм от песимистите, че точно литиевата технология е правилната за автомобилните батерии.
Такава компания няма как да е на печалба в началото. За да се увеличат толкова бързо произведените автомобили никой от инвеститорите не се заблуждава, че тези акции ще носят дивиденти в бъдещите 5+ години. Важното е, че с тези инвестиции се осигурява бъдещето на нашата планета, а огромната ниша, която се отваря, ще бъде доминирана от новата марка за дълъг период от време.
Много е престижно, че Тесла може да си позволи да се финансира с акции, вместо да разчита на кредити. По този начин и компанията си осигурява стабилност и време за осигуряване на добри основи.
Тая компания е балон под налягане. Балонът се надува.. надува. Надувайте момчета да стане на парчета.
Толкова много пари изхарчи.. и пак не стигат. Добре, че печатницата върви на пълни обороти.
До коментар [#9] от "mickmick":
Седни и свърши нещо за себе си вместо да тъпееш и злобееш
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход