Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 25 май 2016, 17:18, 3980 прочитания

Седмични новини за ритейл

"Кауфланд" показва новия си lay out за първи път в Стара Загора; КЗК проверява четири вериги заради собствените им марки; Tiffany с най-голям спад на приходите от 6 тримесечия; dm отчете 22.8% ръст на оборота за полугодие; Фонд от Саудитска Арабия ще инвестира в мандра край Хасково

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: editors@regal.bg

"Кауфланд" показва новия си lay out за първи път в Стара Загора


По-ниски регали, картонени дискаунт опаковки, повече и по-насочено LED осветление. Това са най-характерните елементи за новия lay out на "Кауфланд". Като модел той идва от Германия, а в България за първи път се въвежда в магазина в Стара Загора, който беше открит на 18 май.

Целта на промените е да облекчат работата на служителите във филиалите и да улеснят клиентите в магазина, обясни управителят на "Кауфланд България" Димитър Спасов. Очакванията са те да доведат до намаляване на разходите и до увеличаване на продажбите в магазините.

Димитър Спасов потвърди, че е логично доставчиците да поискат да добавят към цените си и разходите за въвеждането на новите цветни дискаунт опаковки. Според него конкуренцията за място на регалите ще помогне да се постигне по-реалистична цена за това.



Вероятно по-ниските регали ще са свързани с известно пресяване на асортимента. "По-малкото артикули и по-доброто им представяне дават възможност те да изпъкват повече", каза управителят на "Кауфланд". Той уточни, че магазинът в Стара Загора предлага 18 хил. артикула върху търговска площ от 2800 кв.м.

Инвестицията в магазина - втори за Стара Загора, е от порядъка на 10 млн. лева. Той е изграден върху парцел от 25 хил. кв.м, от които 7 дка са дарени от "Кауфланд" на общината за пътния възел наоколо. От веригата са подпомогнали изграждането му и са озеленили площите.

Новият lay out, чиято цел според източници от пазара е да повиши продажбите на квадратен метър, ще е валиден за всички нови магазини на веригата занапред и ще се прилага при реновирането на старите.

През юли за ремонт ще бъде затворен магазинът в "Младост" в София, който ще бъде трансформиран по новия модел. До края на финансовата година за "Кауфланд" се очаква да бъдат отворени още два магазина – през януари в София на бул. "Тотлебен" и през февруари в източната част на Варна.

КЗК проверява четири вериги заради собствените им марки

[Shutterstock]

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) образува производство за установяване на забранено споразумение или съгласувана практика, целяща предотвратяване, ограничаване или нарушаване на конкуренцията на пазара чрез пряко или косвено определяне на цени или други търговски условия, на "Кауфланд България ЕООД енд ко", "Лидл България ЕООД енд ко", "Билла България" и "Метро кеш енд кери България". Комисията се е самосезирала след докладна записка на Дарин Станков, директор на дирекция "Антитръст и концентрации".

Опасенията са, че заедно или поотделно компаниите увреждат интересите на производителите чрез собствените си марки. От КЗК коментират, че веригите се явяват конкуренти на своите доставчици, а имат и силата да определят цените както на собствените си марки, така и на марките на производители.

От веригите коментираха, че оказват съдействие за проверките, започнали при тях, и предоставят исканите им мейли и документи. По информация от "Кауфланд" собствените им марки имат 7% дял в стойност, като в този процент влизат хранителните и нехранителните Private Label. За "Билла" около 10% от бизнеса минават през четирите й собствени марки. В "Метро кеш енд кери" под 14 собствени марки са близо 7.2% от общо предлаганите артикули.

Веригите са сред най-често глобяваните дружества от антимонополното ведомство. За последните две години санкции са налагани и на четирите споменати германски дружества.

Tiffany с най-голям спад на приходите от 6 тримесечия

Луксозната бижутерийна компания Tiffany & Co's отчете най-силния спад на приходите си от шест тримесечия. През първото тримесечие на годината те са намалели със 7.4%, след като скъпият долар кара туристите да купуват по-малко висок клас бижута и се отрази неблагоприятно на пазарите на компанията извън САЩ, съобщава Reuters. През първите три месеца от годината приходите от магазините на марката, отворени от поне година, спадат с 10% в Северна и Южна Америка. Нетните постъпления от продажби се свиват до 891.3 млн. долара в сравнение с 962.4 млн. долара през предходната година. Чистата печалба на Tiffany намалява до 87.5 млн. долара от 104,9 млн. долара година по-рано.

dm отчете 22.8% ръст на оборота за полугодие

Фотограф: Надежда Чипева

"dm България" обяви нарастване на продажбите си и на локално, и на европейско ниво. За първото полугодие на новата финансова година (октомври 2015 г. – септември 2016 г.) веригата отчита ръст на оборота от 22.8% в сравнение със същия период на предходната година. За подгрупата, която обхваща Австрия и 10-те държави от Централна и Източна Европа, в които dm присъства, увеличението е 7.9%.

По данни на компанията най-голям дял в продажбите й в България както в обем, така и в стойност заемат стоките за лична хигиена. Най-голям оборот веригата реализира от парфюми, бои за коса и кремове за лице. В топ 10 попадат и продукти като спирали за очи, фон дьо тен и дамски превръзки, което е показателно за профила на купувачите по пол.

С откриването на най-новия си магазин на 19 май в София "dm България" продължава активното си разрастване в България, като планира през 2016 г. да открие поне още десет магазина, съобщиха още от компанията. Разширяването на мрежата от филиали е само един от акцентите в стратегията за развитие на веригата дрогерии в страната. Друго важно направление е разширяването на асортимента с акцент върху биопродуктите, обединени в марките dmBio и Alnatura. В момента в асортимента присъстват над 200 биопродукта.

Фонд от Саудитска Арабия ще инвестира в мандра край Хасково

Инвестиционен фонд от Саудитска Арабия планира да изгради кравеферма и млекопреработвателна фабрика на 13 км от Хасково. Инвестицията ще е на стойност 30 млн. евро, като фондът ще предостави 10 млн. евро. Това съобщиха от министерството на земеделието, като не обявиха името на чуждестранния партньор. По информация на "Капитал" от близки до проекта източници това е фонд за дялови инвестиции от Саудитска Арабия.
Проектът ще бъде на площ 270 хектара и ще включва собствена земеделска земя за производство на фураж, собствена животновъдна ферма с млеконадойни крави, чийто брой трябва да достигне 5000 през петата година от реализацията, и мандра, която на практика ще бъде най-голямата в областта. Новото предприятие ще бъде с капацитет за преработка на 400 тона сурово мляко на ден. Очаква се целият проект да осигури 250 нови работни места.
Партньор на арабския фонд е българският "БМК холдинг". Групата притежава преработващите предприятия "Млечна промишленост – Хасково" и "Млечни продукти Тракия", както и търговски структури в Пловдив, Бургас, Перник.

Накратко

ЕК одобри сливането на Anheuser-Busch InBev и SABMiller. Придобиването на британския концерн от конкурента му, оценявано на 77 млрд. долара, е сред най-големите в историята, отбелязва ДПА.

Unilever, Henkel и L'Oreal са сред компаниите, подали оферти в търга за придобиване на производителя на козметика Vogue International. Според анализатори цената на компанията, базирана в САЩ, може да достигне между 2.5 и 3 млрд. долара, съобщава Reuters.

Основателят на Amazon Джеф Безос потвърди, че компанията му ще отвори още физически магазини, без да поясни дали те ще бъдат само книжарници, или ще продават и други стоки, съобщи в. Wall Street Journal.

Visa Eвропа въведе по време на "Евровизия 2016" серия безконтактни гривни за разплащания в Швеция. Посетителите на конкурса можеха да плащат с гривните в търговските обекти в страната, приемащи безконтактни плащания.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Eldrive увеличава мрежата си от е-зарядни в партньорства с OMV и община Бургас Eldrive увеличава мрежата си от е-зарядни в партньорства с OMV и община Бургас

Зарядните станции за електромобили на компанията ще нараснат най-малко с 80

31 май 2020, 988 прочитания

ЕБВР предлага безплатни ресурси за справяне с кризата за малки и средни фирми ЕБВР предлага безплатни ресурси за справяне с кризата за малки и средни фирми

Онлайн програмата покрива пет основни теми и цели да достигне до 10 хил. души

31 май 2020, 1217 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Главболгарстрой" ще разширява депото за отпадъци на "Аурубис"

Строителството трябва да приключи за около година и е първият етап от по-голям проект

Още от Капитал
Трудното събуждане на трудовия пазар

Кризата покрай епидемията от коронавирус удари много бизнеси и остави десетки хиляди хора без работа

Общини на ръба на фалита

Над 210 млн. лв. по-малко приходи са събрали общините през първите четири месеца на тази година спрямо 2019-а

Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

Епидемията от COVID-19 в Русия е много по-тежка, отколкото Кремъл признава

Подобно на своя съветски предшественик, системата на Владимир Путин е пълна с лъжи

Средиземноморска арт диета

Парижкият дигателен център за изкуство Atelier Des Lumieres показва изложба с работи на Моне, Реноар, Шагал

Ако това е чалга – аз съм "за"

Защо Мила Роберт е явление на попкултурната сцена в България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10