Седмични новини за ритейл
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за ритейл

Седмични новини за ритейл

"Кауфланд" показва новия си lay out за първи път в Стара Загора; КЗК проверява четири вериги заради собствените им марки; Tiffany с най-голям спад на приходите от 6 тримесечия; dm отчете 22.8% ръст на оборота за полугодие; Фонд от Саудитска Арабия ще инвестира в мандра край Хасково

4095 прочитания

© Надежда Чипева


Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: [email protected]

"Кауфланд" показва новия си lay out за първи път в Стара Загора

По-ниски регали, картонени дискаунт опаковки, повече и по-насочено LED осветление. Това са най-характерните елементи за новия lay out на "Кауфланд". Като модел той идва от Германия, а в България за първи път се въвежда в магазина в Стара Загора, който беше открит на 18 май.

Целта на промените е да облекчат работата на служителите във филиалите и да улеснят клиентите в магазина, обясни управителят на "Кауфланд България" Димитър Спасов. Очакванията са те да доведат до намаляване на разходите и до увеличаване на продажбите в магазините.

Димитър Спасов потвърди, че е логично доставчиците да поискат да добавят към цените си и разходите за въвеждането на новите цветни дискаунт опаковки. Според него конкуренцията за място на регалите ще помогне да се постигне по-реалистична цена за това.

Вероятно по-ниските регали ще са свързани с известно пресяване на асортимента. "По-малкото артикули и по-доброто им представяне дават възможност те да изпъкват повече", каза управителят на "Кауфланд". Той уточни, че магазинът в Стара Загора предлага 18 хил. артикула върху търговска площ от 2800 кв.м.

Инвестицията в магазина - втори за Стара Загора, е от порядъка на 10 млн. лева. Той е изграден върху парцел от 25 хил. кв.м, от които 7 дка са дарени от "Кауфланд" на общината за пътния възел наоколо. От веригата са подпомогнали изграждането му и са озеленили площите.

Новият lay out, чиято цел според източници от пазара е да повиши продажбите на квадратен метър, ще е валиден за всички нови магазини на веригата занапред и ще се прилага при реновирането на старите.

През юли за ремонт ще бъде затворен магазинът в "Младост" в София, който ще бъде трансформиран по новия модел. До края на финансовата година за "Кауфланд" се очаква да бъдат отворени още два магазина – през януари в София на бул. "Тотлебен" и през февруари в източната част на Варна.

КЗК проверява четири вериги заради собствените им марки

Източник: Shutterstock

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) образува производство за установяване на забранено споразумение или съгласувана практика, целяща предотвратяване, ограничаване или нарушаване на конкуренцията на пазара чрез пряко или косвено определяне на цени или други търговски условия, на "Кауфланд България ЕООД енд ко", "Лидл България ЕООД енд ко", "Билла България" и "Метро кеш енд кери България". Комисията се е самосезирала след докладна записка на Дарин Станков, директор на дирекция "Антитръст и концентрации".

Опасенията са, че заедно или поотделно компаниите увреждат интересите на производителите чрез собствените си марки. От КЗК коментират, че веригите се явяват конкуренти на своите доставчици, а имат и силата да определят цените както на собствените си марки, така и на марките на производители.

От веригите коментираха, че оказват съдействие за проверките, започнали при тях, и предоставят исканите им мейли и документи. По информация от "Кауфланд" собствените им марки имат 7% дял в стойност, като в този процент влизат хранителните и нехранителните Private Label. За "Билла" около 10% от бизнеса минават през четирите й собствени марки. В "Метро кеш енд кери" под 14 собствени марки са близо 7.2% от общо предлаганите артикули.

Веригите са сред най-често глобяваните дружества от антимонополното ведомство. За последните две години санкции са налагани и на четирите споменати германски дружества.

Tiffany с най-голям спад на приходите от 6 тримесечия

Луксозната бижутерийна компания Tiffany & Co's отчете най-силния спад на приходите си от шест тримесечия. През първото тримесечие на годината те са намалели със 7.4%, след като скъпият долар кара туристите да купуват по-малко висок клас бижута и се отрази неблагоприятно на пазарите на компанията извън САЩ, съобщава Reuters. През първите три месеца от годината приходите от магазините на марката, отворени от поне година, спадат с 10% в Северна и Южна Америка. Нетните постъпления от продажби се свиват до 891.3 млн. долара в сравнение с 962.4 млн. долара през предходната година. Чистата печалба на Tiffany намалява до 87.5 млн. долара от 104,9 млн. долара година по-рано.

dm отчете 22.8% ръст на оборота за полугодие

Фотограф: Надежда Чипева

"dm България" обяви нарастване на продажбите си и на локално, и на европейско ниво. За първото полугодие на новата финансова година (октомври 2015 г. – септември 2016 г.) веригата отчита ръст на оборота от 22.8% в сравнение със същия период на предходната година. За подгрупата, която обхваща Австрия и 10-те държави от Централна и Източна Европа, в които dm присъства, увеличението е 7.9%.

По данни на компанията най-голям дял в продажбите й в България както в обем, така и в стойност заемат стоките за лична хигиена. Най-голям оборот веригата реализира от парфюми, бои за коса и кремове за лице. В топ 10 попадат и продукти като спирали за очи, фон дьо тен и дамски превръзки, което е показателно за профила на купувачите по пол.

С откриването на най-новия си магазин на 19 май в София "dm България" продължава активното си разрастване в България, като планира през 2016 г. да открие поне още десет магазина, съобщиха още от компанията. Разширяването на мрежата от филиали е само един от акцентите в стратегията за развитие на веригата дрогерии в страната. Друго важно направление е разширяването на асортимента с акцент върху биопродуктите, обединени в марките dmBio и Alnatura. В момента в асортимента присъстват над 200 биопродукта.

Фонд от Саудитска Арабия ще инвестира в мандра край Хасково

Инвестиционен фонд от Саудитска Арабия планира да изгради кравеферма и млекопреработвателна фабрика на 13 км от Хасково. Инвестицията ще е на стойност 30 млн. евро, като фондът ще предостави 10 млн. евро. Това съобщиха от министерството на земеделието, като не обявиха името на чуждестранния партньор. По информация на "Капитал" от близки до проекта източници това е фонд за дялови инвестиции от Саудитска Арабия.

Проектът ще бъде на площ 270 хектара и ще включва собствена земеделска земя за производство на фураж, собствена животновъдна ферма с млеконадойни крави, чийто брой трябва да достигне 5000 през петата година от реализацията, и мандра, която на практика ще бъде най-голямата в областта. Новото предприятие ще бъде с капацитет за преработка на 400 тона сурово мляко на ден. Очаква се целият проект да осигури 250 нови работни места.

Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: [email protected]


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • ppl17

    Понеже основният купувач на боклуците в Кауфланд са пенсионерите, много ми е чудно как ще им обясните новия lay out как ще им помогне да спестят пари стигайки до регалите!??!!?!? Да ви имам и писачите на глупави статии-реклами!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK