Автопроизводителите увеличават инвестицииите в споделени пътувания
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Автопроизводителите увеличават инвестицииите в споделени пътувания

Регулаторният натиск не успя да ограничи значително пазара на компаниите за споделено пътуване

Автопроизводителите увеличават инвестицииите в споделени пътувания

Toyota ще си партнира с Uber, Volkswagen става акционер в Gett

4823 прочитания

Регулаторният натиск не успя да ограничи значително пазара на компаниите за споделено пътуване

© BEAWIHARTA


Вероятността споделеното пътуване да стане предпочитана форма на транспорт насърчава инвестициите.

Автомобилните компании засилват връзките си с операторите на транспортни услуги. Перспективите за понижаване на броя на закупуваните превозни средства заради новите форми на транспорт кара компаниите да търсят нови пазарни ниши, за да подсигурят бъдещите си продажби. В условията на сериозна конкуренция споделеното пътуване се оказва сериозна ниша. Компаниите в бизнеса нараснаха значително за кратко време след успеха на Uber.

Регулаторният натиск не успя да ограничи значително пазара на компаниите, като партнирането им с автомобилопроизводителите говори за стабилност в сектора, пише Reuters. През тази седмица стана известно, че два автомобилни концерна - Toyota и Volkswagen, ще инвестират в компании за споделено пътуване.

Споделеното пътуване като инвестиция

Toyota възнамерява да осигури автомобили на Uber. Японският производител ще лизингова превозните средства чрез дъщерната си Toyota Financial Services, като от шофьорите ще се очаква да плащат месечните си вноски чрез приходите си от обслужването на клиенти. Служителите на Uber също така ще получат и по-гъвкави условия при кредитирането, което трябва да осигури по-голямо търсене на автомобилите на Toyota.

Също така лизинговането на превозни средства на бизнес в растяща ниша ще е по-сигурното и рентабилно. Двете компании не възнамеряват да спират дотук. Това е първата стъпка към по-широко партньорство, като все още неговите параметри не са обявени, съобщава Reuters. Дейността на двете дружества се застъпва и в технологичната сфера, като има потенциал за кооперация при автоматизираните автомобили, които и двете компании се опитват да развиват.

"Ние очакваме с нетърпение да работим с Toyota по различни направления в бъдеще, започвайки от финансирането на купуването на автомобили", коментира вицепрезидентът на Uber Емил Микаел.

В началото на годината Lyft, която се явява пряк конкурент на Uber в САЩ, привлече 500 млн. долара от General Motors за развитието на автоматизиран транспорт. Двете компании работят над услуга, която да позволява превозването на пътници без услугите на шофьор, а придвижването да става само и единствено с роботизирани автомобили. Също така от GM предвиждат да осигурят на служителите на Lyft и възможност за наемане на автомобили от марките на компанията на преференциална цена в опит да увеличат своето партньорство на пазара за споделено пътуване.

Дългосрочна стратегия за успех

Заедно с Toyota и Volkswagen обяви навлизането си на пътническите превози, като за целта инвестира в най-голямото приложение за таксиметрови услуги Gett, съобщава Financial Times. Автомобилостроителят ще инвестира 300 млн. долара в базираната в Израел компания, залагайки на бъдещето на индивидуалния транспорт.

От VW заявяват, че желаят да осигурят част от бъдещите си приходи именно от индивидуалния транспорт, като ранното навлизане в сектора е с цел успешно да се конкурират с други автомобилопроизводители. Кооперацията между двете компании ще се изразява в предоставянето на автомобили Volkswagen на преференциални цени, а от Gett се ангажират да осигуряват превоз на бизнес клиенти на германската компания на поискване. В допълнение към това двете компании ще обменят информация и ще работят над бъдещи проекти, допълва изданието.

Gett засега е активна преди всичко в Европа, като предоставя услуги в Лондон, Москва, но и в Ню Йорк. Бизнес моделът в 60-те града, където присъства, предвижда използването на услуги само на шофьори, които са лицензирани като превозвачи. С помощта на приложение клиентите могат само с едно натискане на копчето да поръчат возене предварително или на момента.

Технологичните компании също търсят позиции в сектора. В средата на май Apple инвестира 1 млрд. долара в китайската компания за споделено пътуване Didi Chuxing. Последната е най-голямата в страната, държейки 87% от пазара по данни на Reuters. Освен опознаването на особеностите на пазара Apple очаква да си подсигури добра възвращаемост, след като продажбите на смартфони на компанията забавят ръста си.

Вероятността споделеното пътуване да стане предпочитана форма на транспорт насърчава инвестициите.

Автомобилните компании засилват връзките си с операторите на транспортни услуги. Перспективите за понижаване на броя на закупуваните превозни средства заради новите форми на транспорт кара компаниите да търсят нови пазарни ниши, за да подсигурят бъдещите си продажби. В условията на сериозна конкуренция споделеното пътуване се оказва сериозна ниша. Компаниите в бизнеса нараснаха значително за кратко време след успеха на Uber.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK