Камиони на релсите

Автомобилната ПИМК влиза и в жп бизнеса и инвестира 9 млн. евро в собствена компания

"Имаме изявен интерес към концесията на интермодалния терминал в Пловдив", казва един от собствениците на ПИМК Пенко Несторов.
"Имаме изявен интерес към концесията на интермодалния терминал в Пловдив", казва един от собствениците на ПИМК Пенко Несторов.
"Имаме изявен интерес към концесията на интермодалния терминал в Пловдив", казва един от собствениците на ПИМК Пенко Несторов.    ©  Надежда Чипева
"Имаме изявен интерес към концесията на интермодалния терминал в Пловдив", казва един от собствениците на ПИМК Пенко Несторов.    ©  Надежда Чипева

Всеки пък когато броят на частните жп превозвачи се увеличава с още един, БДЖ би трябвало да притаява дъх. Поредната частна товарна железопътна компания на българския пазар е "ПИМК Рейл", свързано с най-голямата автомобилна фирма в страната - пловдивската ПИМК. Превозвачът расте постоянно в последните години (виж карето). Към момента има над 1200 влекача, които работят на европейския пазар, между Европа и Турция и вътре в страната. Известна е с това, че вози стоката на испанската Inditex, собственик на марките Zara, Stradivarius и т.н.

Сега българският гигант започва да развива и жп подразделение. От компанията обясняват новото си начинание с това, че повечето жп превозвачи са държавни големи тромави структури и те биха искали да возят сами влаковите си композиции поне на територията на България.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    qvd50491823 avatar :-|
    Костадин Иванов
    • + 16

    И вероятно ще се окаже, че и вагоните могат да носят пари.

    Нередност?
  • 2
    soka1976 avatar :-|
    Станимир Вълков
    • + 13

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":

    Вагоните винаги са носили пари, само че няколко правителства поред го забравиха. Дали умишлено или от недалновидност (некадърност) само времето ще покаже. А иначе ПИМК са се ориентирали много правилно. Почти всички западноевропейски държави се опитват да ограничат превоза на товари по пътищата си.

    Нередност?
  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 2
    • + 9

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":

    Няма вероятно. Вагоните си носят пари, стига да имат товар и не им се краде горивото. Единствения проблем е, че за да има работа за 2-ма човека и пренос за още 3-ма, купчина железа се сурне ежедневно между села и паланки за оня, дето духа.

    Нередност?
  • 4
    bai_toz avatar :-|
    Без коз
    • + 7

    Ако не им пречи някой алчен тип от транспортното министерство ще направят чудеса.
    Това за емисиите разбира се е празни приказки.Всеизвестно е,че двигателите на камионите са в пъти по-добри от тези на леките коли.КПД то им е по-добро и емисиите им са много по-малко от тези на леките коли.Като плюс могат да посочат,че превозват в прзници и делници и без значение колко топло или студено и колко вали.
    Като е много топло спират движебнието на тежките камиони да не "повреждат асфалта",щото афталта на дедо не струва и 5 пари.
    Пожелавам им успех!

    Нередност?
  • 5
    pavianche avatar :-|
    pavian
    • + 4

    До коментар [#4] от "Без коз":

    Принципно съм съгласен, само имам бележка към емисиите на ДВГ на леките автомобили: вярно, че са относително по-големи в сравнение с тези на камионите, но тенденцията е те да преминат към задвижване с електричество. Нещо повече - в дългосрочен план вероятно ще отпадне необходимостта от поддържане на личен автомобил. В града ще ни обслужват автономни електромобили, а на далечни разстояния ще пътуваме с високоскоростни влакове...

    Нередност?
  • 6
    bai_toz avatar :-|
    Без коз
    • + 4

    [quote#5:"pavian"]В града ще ни обслужват автономни електромобили, а на далечни разстояния ще пътуваме с високоскоростни влакове... [/quote]
    Това разбира се не се отнася за българският пазар...поне не в следващите 15-20 години.

    Нередност?
  • 7
    pirosog avatar :-P
    Пиросог
    • - 1
    • + 4

    Браво на ПИМК, но хората, които сме в тоя бизнес, и сме над средното ниво (поне 30 камиона) знаем че:
    -ПИМК в последните 7 години е компанията, в чиито камиони се превозват големи количества наркотици. Имаше няколко случая, в Турция (откъдето идват наркотиците), как камионите биват отбивани, шофьорите растрелвани и кабините тарашени. Работниците отказваха да пътуват.
    -ПИМК върши тази работа както за своите собственици, така и за един много високопоставен български политик - Бойко Борисов.
    -В ПИМК бяха инвестирани много пари от ДПС.
    -ПИМК взе представителството на Шмиц и за Турция, за да прикрива дейността си.

    Нередност?
  • 8
    tanas2 avatar :-|
    Танас
    • + 4

    Говореше се за интермодален терминал на мястото на фалиралият ЖПЗавод - София той е дълъг близо 2 два км. все ще се намери място за дълги коловози от 550 - 700 метра. Продадоха за два три хипермаркета но остана още и сигурно чиновниците от МТ ще ги цоцат яко.

    Нередност?
  • 9
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    то даже и без вагони става... стига мерак да има... :)
    https://i.ytimg.com/vi/HhkSWJle4lQ/maxresdefault.jpg

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал