С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 29 май 2016, 14:32, 21862 прочитания

eMAG ще обжалва наложената от КЗК глоба за близо 5 млн. лв.

В официално изявление румънската компания за онлайн търговия заяви намерение да стигне и до ЕК

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Санкциите са наложени след жалба на електронния търговец store.bg.
Собственикът на платформата за електронна търговия eMAG - "Данте интернешънъл", ще обжалва наложената от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоба от 4.7 млн. лв. Търговецът е готов да стигне и до Европейската комисия (ЕК), за да опровергае решението на регулатора, според което промоционалните кампании на eMAG са подвеждащи.
"Нашите адвокати считат, че имаме пълното основание да вярваме, че ще постигнем справедливост. Виждането ни е, че eMAG се санкционира за това, че предлага добри и атрактивни за пазара цени и същевременно качествени услуги, носещи ползи на потребителите – елементи от бизнеса ни, които активно комуникираме", казаха от компанията в официално съобщение до медиите.

За какво е глобата


В четвъртък КЗК публикува на интернет страницата си решение за глоба от 4.658 млн. лв. на "Данте интернешънъл" за подвеждащи промоционални кампании. На дружеството всъщност са наложени общо девет глоби за нелоялни практики - четири за кампании през 2014 г. и пет за такива през 2015 г. Некоректните според КЗК кампании са проведените преди две години "Черен петък", "Crazy days" и "Революция на цените", като са се състояли по два пъти и миналата година, и "Ловци на намаления" от юли 2015 г.

Санкциите са наложени след жалба на "Сторе", която стои зад електронния търговец store.bg. Според компанията eMAG изкуствено е повишавала цените на артикулите преди обявените акции, за да симулира големите обещани намаления. Освен в надуване на цените "Сторе" обвинява "Данте интернешънъл" и в агресивна и заблуждаваща реклама, според която румънският търговец обещава качество на обслужване и обслужващ персонал, каквото не може да предложи.

Комисията е преценила, че eMAG е създал у потребителите очаквания, че в т.нар. Черен петък ще получат отстъпки в горната граница от 70%, посочени в кампанията, докато в действителност повечето стоки са били с отстъпка от 30 - 40%, а само 14 продукта са били намалени с 60 - 70%.



Жалбата е и срещу посланието "Най-лесният начин да поръчаш - най-сигурният начин на доставка - милиони начини да се зарадваш", което според конкурента на eMAG внушава на потребителите, че няма друг електронен или неелектронен магазин, от който може да се поръча по-лесно, както и доставката да бъде по-сигурна. Освен това според "Сторе" частта на посланието "милиони начини да се зарадваш" е невярна, защото в електронния магазин се предлагат десетки хиляди продукти. Според собственика на eMAG обаче това е кампания на марка и на онлайн пазаруването като цяло. Този аргумент обаче не е приет от комисията, която вижда в рекламното послание открояване на конкретния онлайн магазин, а не сравнение на видовете търговия.

"За трети път Комисията за защита на конкуренцията санкционира eMAG, като този път на компанията се налагат 9 глоби. За нас това е решение, което не приемаме, тъй като е неправилно и необосновано", коментираха от "Данте интернешънъл".

Заедно с електронния търговец по-малки глоби са получили и две издателства - "Колибри" (17 220 лв.) и "Хеликон" (281 552 лв.), чиито книги също са се продавали на интернет платформата. Проверката е установила, че в рамките на промоционална кампания техни книги са продавани на редовната им цена, а не с намаление.

На вълната на санкциите и жалбите


Това не е първата санкция, която антимонополният орган налага на създадената през 2001 г. в Румъния "Данте интернешънъл". Румънският търговец и КЗК си общуват по подобни поводи вече трета година. През ноември 2014 г. комисията глобява eMAG за заблуждаваща реклама. Тогава регулаторът обяви, че й налага две санкции на обща стойност над 750 хил. лв. Първата беше свързана с провеждането на кампания "Черен петък" през 2013 г., когато компанията пусна големи намаления и генерира силни продажби. Втората е по повод специално предложение, при което клиентите, ако закупят две кафемашини от определена марка, получават едната безплатно. Миналата пролет КЗК наложи на eMAG още 137.8 хил. лв. санкция заради томбола за екскурзия, в която наградата надвишава разрешения по закон праг.

И двата пъти "Данте" заяви, че ще обжалва решенията. Действително според регистъра на Върховния административен вас компанията е обжалвала с аргумента, че наложените глоби са необосновани. Досега няма съществено развитие по случаите.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Руска фирма все пак може да строи "Български поток" 4 Руска фирма все пак може да строи "Български поток"

Още от самото начало има подозрения, че продължението на "Турски поток" тук ще се прави от руски компании, макар договорът да е с арабско дружество

25 фев 2020, 2669 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
КЗК проверява "Лидл" за прекратен договор с оператор на ваучери

Регулаторът ще разследва дали има злоупотреба с по-силна позиция на търговската верига при договарянето

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10