Daimler ще инвестира 3 млрд. евро в разработката на дизелови двигатели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Daimler ще инвестира 3 млрд. евро в разработката на дизелови двигатели

Дитер Цетше, председател на борда на директорите на Daimler

Daimler ще инвестира 3 млрд. евро в разработката на дизелови двигатели

Целта е да се намалят вредните емисии.

6186 прочитания

Дитер Цетше, председател на борда на директорите на Daimler

© RALPH ORLOWSKI


Германският автомобилопроизводител Daimler ще инвестира около 3 млрд. евро в производството на по-екологични дизелови двигатели, съобщава Reuters. Компанията ще направи корекции в процеса на вътрешно горене и системите за изхвърляне на изгорелите газове. Целта на промените е повишаването на ефективността на двигателите и по-малкото отделяне на въглероден диоксид.

В унисон с регулациите

Инвестицията се налага от регулациите в Европейския съюз. Daimler е първата компания, която е успяла да произведе двигател, отговарящ на по-строгите изисквания, които се очаква да влязат в сила на 17 септември 2016 г. Последният дизелов двигател на компанията консумира 3.9 литра гориво на 100 км, като освен по-малкото потребление на гориво има и по-голяма мощност.

"Доверието на нашите клиенти е много важно за нас и ние поемаме отговорността си към околната среда много насериозно", заявява Томас Вебер, член на управителния съвет. Това е една от причините преди 5 години компанията да започне да инвестира сериозно в технологията за дизелови двигатели.

Те са предпочитани от регулаторните органи на ЕС, защото отделят по-малко от въглеродния диоксид, който е основният парников газ, отделян при човешката дейност. Цената обаче е по-голямо количество дребни прахови частици, които замърсяват въздуха на големите градове.

Компанията няма да обърне гръб и на бензиновите двигатели, казва още Вебер. Според него те ще са в основата на индивидуалното придвижване, докато електрическите двигатели не достигнат комерсиалната фаза на своето развитие. За целта компанията ще продължи да прави подобрения по ефективността и природосъобразността им, като инвестицията от 3 млрд. евро е част от този процес.

Германската компания ще оборудва всички модели автомобили Mercedes с новите двигатели, като към тях се включва и филтър за задържане на дребните частици, които отделят двигателите при работа. Daimler е първата компания, която ще приложи технологията и при бензиновите двигатели.

Конформизъм вместо проблеми

Това не е първата подобна инвестиция на компанията. През февруари тази година Daimler обяви, че ще вложи 2.6 млрд. евро до 2019 г., за да може компанията да покрие изискванията на регулаторите.

Автомобилната индустрия беше поставена под сериозен натиск, след като големи производители като Volkswage и Mitsubishi се опитаха да заобиколят ограниченията. Германската компания предизвика един от най-големите корпоративни скандали в последно време, след като стана ясно, че използва софтуер в автомобилите си, който променя мощността на двигателя по време на тест, така че да се впише в нормите на регулаторите.

Mitsubishi пък призна, че е използвала грешни методи за оценка на ефективността на двигателите си в продължение на 25 години. Използваните тестове са били предвидени за американските пътни условия, които не предвиждат дългия престой на едно място, характерен за шофирането в японските градове. Инцидентите изтриха голяма част от пазарните капитализации на двете компании и доведоха до високи непредвидени разходи и загуби.

Германският автомобилопроизводител Daimler ще инвестира около 3 млрд. евро в производството на по-екологични дизелови двигатели, съобщава Reuters. Компанията ще направи корекции в процеса на вътрешно горене и системите за изхвърляне на изгорелите газове. Целта на промените е повишаването на ефективността на двигателите и по-малкото отделяне на въглероден диоксид.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK