Ниските цени на горивата застрашават поръчките на Airbus
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ниските цени на горивата застрашават поръчките на Airbus

От компанията са уверени, че щом доставките на двигатели започнат да се възстановяват, темпът на производство на Airbus ще се ускори бързо.

Ниските цени на горивата застрашават поръчките на Airbus

Проблеми на доставчиците забавят производството на компанията

3385 прочитания

От компанията са уверени, че щом доставките на двигатели започнат да се възстановяват, темпът на производство на Airbus ще се ускори бързо.

© VINCENT KESSLER


фНиските цени на петрола са от полза за авиопревозвачите, но могат да доведат до трудности за производители на пътнически самолети като Airbus Group, пише Wall Street Journal. Години наред европейският аерокосмически концерн се радваше на висок интерес към модела A320. За да да успее да изчисти натрупалите се поръчки, компанията планира да увеличи производството на модела до 60 броя месечно спрямо 40 в момента.

Ценови ефект

"Проучвахме възможностите за още по-голямо увеличение на производството, но при текущите цени на горивата A320 става по-труден за продажба", коментира главният оперативен директор на компанията Том Уилямс. Докато цените на горивата бяха високи, търсенето на най-новия тяснофюзелажен модел на Airbus A320neo нарастваше, тъй като самолетът предлага 15% повишение на ефективността. Поради спада на разходите за горива през последните две години обаче авиопревзовачите по-трудно се решават да инвестират в подобни самолети, които са по-икономични, но и по-скъпи.

"Ефектът от текущите цени на горивата върху търсенето трябва да бъде добре проучен, преди да се вземе решение за по-нататъшно увеличение на производството. Особено като се има предвид размерът на капиталовите инвестиции, които компанията ще трябва да направи, както и напрежението, което такъв ход ще предизвика сред доставчиците", изтъква Уилямс.

Airbus среща трудности в постигането на текущите си цели за производство. През първото тримесечие компанията успя да достави само 177 самолета заради проблеми с производството на двигатели за моделите A350 и A320neo.

Ръководството на компанията обещава на акционерите и клиентите, че ще успее да навакса изоставането и да изпълни заложената за цялата година цел от 650 самолета. "Изпълнението на целогодишната цел представлява много голямо предизвикателство. Много от самолетите A320neo вече са произведени, но чакат само двигателите им да бъдат доставени от Pratt & Whitney", отбелязва Уилямс.

Pratt & Whitney, която е част от United Technologies, забавя производството си заради изчистването на технически трудности в обновените си модели двигатели, използвани в A320neo. Уилямс изразява увереност, че щом доставките на двигатели започнат да се възстановяват, темпът на производство на Airbus ще се ускори бързо. A320neo също така има възможност за използване на алтернативни двигатели, произвеждани от съвместно дружество между щатската General Electric и френската Safran, които скоро трябва да бъдат одобрени от регулаторите.

Компанията обаче е изправена пред проблеми и с достигане на целите за производство на 50 широкофюзелажни A350. От началото на годината компанията е успяла да достави само 9 самолета от този модел. "В самото начало на тази година производството беше наистина затруднено заради липсата на оборудване за пилотската кабина. Airbus мобилизира ресурси, за да върне програмата в график", заявява Дидие Еврар, вицепрезидент на компанията.

Достижими цели

Том Уилямс изтъква, че Airbus има проблем и с някои компоненти, които пристигат в завода за финално сглобяване в град Тулуза, без да са напълно довършени. "Макар да има прогрес в решаването на тези проблеми, все още има много работа за вършене. Целите, които сме си поставили, са напълно достижими, но ще изискват наистина значими усилия", изтъква Уилямс. Airbus обмисля увеличаване на производството на A350 над текущата цел от 10 самолета на месец след 2018 г., но тези планове са отложени, докато се решат краткосрочните проблеми с производството. За този септември е насрочен първият полет на по-големия вариант A350-1000.

фНиските цени на петрола са от полза за авиопревозвачите, но могат да доведат до трудности за производители на пътнически самолети като Airbus Group, пише Wall Street Journal. Години наред европейският аерокосмически концерн се радваше на висок интерес към модела A320. За да да успее да изчисти натрупалите се поръчки, компанията планира да увеличи производството на модела до 60 броя месечно спрямо 40 в момента.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    messera avatar :-|
    Willy Messerschmitt

    Принципно трудно е съревнованието с Boeing!Зад океана са по-добри в планирането и реализацията.Доказано!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.