Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 31 май 2016, 17:47, 29853 прочитания

"Кока-Кола България" инвестира 5 млн. лв. в нова линия

Тя е предназначена за новата стъклена бутилка от 750 мл, която ще се разпространява тестово само на българския пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" инвестира 5 милиона лева в нова линия в производствения си център в Костинброд. Тя е предназначена за новата стъклена бутилка "Кока-Кола" от 750 мл, създадена от българския екип.

"Производителността на новата линия е 20 хил. бутилки в час", уточни за "Капитал Daily" Боян Петков, директор технически функции в "Кока-Кола ХБК". Новият продукт, който се произвежда вече от две седмици, засега ще се разпространява само на българския пазар. "Амбицията е той да бъде доставян и зад граница, но това зависи от продажбите", коментира за "Капитал Daily" Стоян Иванов, генерален директор на "Кока-Кола България".
През 2015 г. компанията инвестира 10 милиона лева в нова линия и в завода за минерални води в Банкя. Изпълнението на проекта ще завърши тази година и с него дружеството ще прибави към досегашния капацитет от 15 хил. бутилки минерална вода в час нови 22 хиляди, посочи още Боян Петков.
Годишно "Кока-Кола" в България произвежда 320 млн. л напитки. По данните на самата компания тя е лидер в производството на газирани напитки, сокове, студен чай и минерална вода, продавана в хорека канала (хотели, ресторанти, кафетерии), и на трето място в продажбите на бутилирани води в страната.

98 млн. лв. пряка добавена стойност


Пряката добавена стойност (данъци и заплати), генерирана от системата на "Кока-Кола" в България през 2015 г., е 98 млн. лв. (0.05% от БВП), съобщи проф. Итън Капщайн от Принстънския университет - автор на специален доклад за социално-икономическото въздействие на компанията, който се изготвя за пръв път. Според документа системата допринася за допълнителна добавена стойност от 455 млн. лв. чрез данъци, заплати и печалба на доставчици и търговски партньори. По данни на компанията тя работи с над 212 предприятия.
Заетите в системата на "Кока-Кола" в България през 2015 г. са 2100 души. "С всяко работно място в системата на компанията се поддържат още осем работни места в българската икономика", обяви Светослав Атанасов, изпълнителен директор на "Кока-Кола ХБК", на специално тържество по повод 20-годишнината от откриването на производствения център в Костинброд. По думите му дружеството поддържа още 17 800 допълнителни работни места по веригата – от производителите на суровини и съставки до хората, които продават напитките в заведения и магазини. Това прави общо 19 900 заети, или 0.6% от пазара на труда в страната, изчисли Атанасов.

Новата бутилка

"Новата стъклена бутилка от 750 мл е направена специално за България от българския екип на "Кока-Кола" и страната ни е пилотен пазар, на който ще се тества. Тя ще се продава в магазинната мрежа", коментира за "Капитал Daily" Стоян Иванов, ген. директор на "Кока-Кола България". Досега компанията предлагаше стъклена бутилка от 250 мл, и то само в заведения. "Ние произвеждаме бутилки за дома от 1.250 л и от 2 литра, които, оказва се, са големи като количества за по-малките домакинства. В същото време бутилката от половин литър е малка за споделяне", обясни причината за създаването на новата бутилка Стоян Иванов. По думите му 60% от домакинствата в страната са с до двама души.
"Освен това стъклената бутилка е една от най-разпознаваемите и търсените опаковки. Тя отговаря и на екотрендовете, тъй като е най-щадяща околната среда", допълни Иванов. И уточни, че във всички магазини, в които ще се продава тя, ще бъде създадена организация за обратното изкупуване на празните стъклени бутилки. "Правим основна промяна в стратегията и подхода ни към пазара, защото досега изкупувахме само стъклени бутилки от заведенията", уточни той. Налагането на новото предложение на компанията ще бъде съпроводено с рекламна кампания по телевизията и с външна реклама.
В създаването на стъклената бутилка от 750 мл са участвали всички екипи на компанията в България, а като дизайнери са привлечени специалисти от България, Европа и САЩ. Окончателното решение е одобрено от ръководството на "Кока-Кола" в Атланта. За изготвянето на рекламната стратегия компанията обявила състезание, спечелено от българска фирма. "Досега разработките и на нов продукт, и на рекламна кампания на корпорацията се извършваха в глобален мащаб. Много рядко отделна държава може да създаде самостоятелно кампания за бранда. Затова смятаме, че е голям успех в страна със седем милиона души население да се разработи нова бутилка на "Кока-Кола", която да се пусне специално за българския пазар", обобщи Стоян Иванов.
"Кока-Кола" в България
Производството на "Кока-Кола" в България започва през 1965 г. - страната ни е първата в тогавашния социалистически блок, в която се произвежда напитката. Освен това надписите на бутилката са на кирилица, което е прецедент в историята на корпорацията.
Днес системата на "Кока-Кола" се състои от пет юридически лица. През 1992 г. са създадени местните офиси на "Кока-Кола България" ЕООД (дружество на The Coca-Cola Company) и "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" (бутилира и отговаря за продажбите). През 2004 г. е открит центърът за споделени услуги в областта на информационните технологии "Кока-Кола Хеленик груп Ай Ти сървисис", а през 2011 - "Кока-Кола бизнес сървисис организейшън" (център за споделени услуги в областта на финансите и човешките ресурси). През 2013 г. е открит център за споделени услуги в областта на финансите и е основана "Кока-Кола ентърпрайз шеърд сървисис".



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета

Сривът при новите камиони е още по-голям: 65%

2 апр 2020, 866 прочитания

Пивоварите отчитат 20% директни загуби заради затворените хотели и заведения Пивоварите отчитат 20% директни загуби заради затворените хотели и заведения

Засега няма съкращения на работещи в бранша

2 апр 2020, 679 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
.ею е новият европейски домейн на кирилица

Досега има регистрирани около 2000 уеб страници на кирилица с окончание на латински .eu

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10