"Кока-Кола България" инвестира 5 млн. лв. в нова линия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Кока-Кола България" инвестира 5 млн. лв. в нова линия

Новата бутилка от 750 мл ще се продава само в магазините и е направена с мисъл за малките домакинства

"Кока-Кола България" инвестира 5 млн. лв. в нова линия

Тя е предназначена за новата стъклена бутилка от 750 мл, която ще се разпространява тестово само на българския пазар

Мара Георгиева
30233 прочитания

Новата бутилка от 750 мл ще се продава само в магазините и е направена с мисъл за малките домакинства


"Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" инвестира 5 милиона лева в нова линия в производствения си център в Костинброд. Тя е предназначена за новата стъклена бутилка "Кока-Кола" от 750 мл, създадена от българския екип.

"Производителността на новата линия е 20 хил. бутилки в час", уточни за "Капитал Daily" Боян Петков, директор технически функции в "Кока-Кола ХБК". Новият продукт, който се произвежда вече от две седмици, засега ще се разпространява само на българския пазар. "Амбицията е той да бъде доставян и зад граница, но това зависи от продажбите", коментира за "Капитал Daily" Стоян Иванов, генерален директор на "Кока-Кола България".През 2015 г. компанията инвестира 10 милиона лева в нова линия и в завода за минерални води в Банкя. Изпълнението на проекта ще завърши тази година и с него дружеството ще прибави към досегашния капацитет от 15 хил. бутилки минерална вода в час нови 22 хиляди, посочи още Боян Петков.Годишно "Кока-Кола" в България произвежда 320 млн. л напитки. По данните на самата компания тя е лидер в производството на газирани напитки, сокове, студен чай и минерална вода, продавана в хорека канала (хотели, ресторанти, кафетерии), и на трето място в продажбите на бутилирани води в страната.

98 млн. лв. пряка добавена стойност

Пряката добавена стойност (данъци и заплати), генерирана от системата на "Кока-Кола" в България през 2015 г., е 98 млн. лв. (0.05% от БВП), съобщи проф. Итън Капщайн от Принстънския университет - автор на специален доклад за социално-икономическото въздействие на компанията, който се изготвя за пръв път. Според документа системата допринася за допълнителна добавена стойност от 455 млн. лв. чрез данъци, заплати и печалба на доставчици и търговски партньори. По данни на компанията тя работи с над 212 предприятия.Заетите в системата на "Кока-Кола" в България през 2015 г. са 2100 души. "С всяко работно място в системата на компанията се поддържат още осем работни места в българската икономика", обяви Светослав Атанасов, изпълнителен директор на "Кока-Кола ХБК", на специално тържество по повод 20-годишнината от откриването на производствения център в Костинброд. По думите му дружеството поддържа още 17 800 допълнителни работни места по веригата – от производителите на суровини и съставки до хората, които продават напитките в заведения и магазини. Това прави общо 19 900 заети, или 0.6% от пазара на труда в страната, изчисли Атанасов.

Новата бутилка

"Новата стъклена бутилка от 750 мл е направена специално за България от българския екип на "Кока-Кола" и страната ни е пилотен пазар, на който ще се тества. Тя ще се продава в магазинната мрежа", коментира за "Капитал Daily" Стоян Иванов, ген. директор на "Кока-Кола България". Досега компанията предлагаше стъклена бутилка от 250 мл, и то само в заведения. "Ние произвеждаме бутилки за дома от 1.250 л и от 2 литра, които, оказва се, са големи като количества за по-малките домакинства. В същото време бутилката от половин литър е малка за споделяне", обясни причината за създаването на новата бутилка Стоян Иванов. По думите му 60% от домакинствата в страната са с до двама души. "Освен това стъклената бутилка е една от най-разпознаваемите и търсените опаковки. Тя отговаря и на екотрендовете, тъй като е най-щадяща околната среда", допълни Иванов. И уточни, че във всички магазини, в които ще се продава тя, ще бъде създадена организация за обратното изкупуване на празните стъклени бутилки. "Правим основна промяна в стратегията и подхода ни към пазара, защото досега изкупувахме само стъклени бутилки от заведенията", уточни той. Налагането на новото предложение на компанията ще бъде съпроводено с рекламна кампания по телевизията и с външна реклама. В създаването на стъклената бутилка от 750 мл са участвали всички екипи на компанията в България, а като дизайнери са привлечени специалисти от България, Европа и САЩ. Окончателното решение е одобрено от ръководството на "Кока-Кола" в Атланта. За изготвянето на рекламната стратегия компанията обявила състезание, спечелено от българска фирма. "Досега разработките и на нов продукт, и на рекламна кампания на корпорацията се извършваха в глобален мащаб. Много рядко отделна държава може да създаде самостоятелно кампания за бранда. Затова смятаме, че е голям успех в страна със седем милиона души население да се разработи нова бутилка на "Кока-Кола", която да се пусне специално за българския пазар", обобщи Стоян Иванов.
"Кока-Кола" в България

Производството на "Кока-Кола" в България започва през 1965 г. - страната ни е първата в тогавашния социалистически блок, в която се произвежда напитката. Освен това надписите на бутилката са на кирилица, което е прецедент в историята на корпорацията.

Днес системата на "Кока-Кола" се състои от пет юридически лица. През 1992 г. са създадени местните офиси на "Кока-Кола България" ЕООД (дружество на The Coca-Cola Company) и "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" (бутилира и отговаря за продажбите). През 2004 г. е открит центърът за споделени услуги в областта на информационните технологии "Кока-Кола Хеленик груп Ай Ти сървисис", а през 2011 - "Кока-Кола бизнес сървисис организейшън" (център за споделени услуги в областта на финансите и човешките ресурси). През 2013 г. е открит център за споделени услуги в областта на финансите и е основана "Кока-Кола ентърпрайз шеърд сървисис".

"Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" инвестира 5 милиона лева в нова линия в производствения си център в Костинброд. Тя е предназначена за новата стъклена бутилка "Кока-Кола" от 750 мл, създадена от българския екип.

"Производителността на новата линия е 20 хил. бутилки в час", уточни за "Капитал Daily" Боян Петков, директор технически функции в "Кока-Кола ХБК". Новият продукт, който се произвежда вече от две седмици, засега ще се разпространява само на българския пазар. "Амбицията е той да бъде доставян и зад граница, но това зависи от продажбите", коментира за "Капитал Daily" Стоян Иванов, генерален директор на "Кока-Кола България".През 2015 г. компанията инвестира 10 милиона лева в нова линия и в завода за минерални води в Банкя. Изпълнението на проекта ще завърши тази година и с него дружеството ще прибави към досегашния капацитет от 15 хил. бутилки минерална вода в час нови 22 хиляди, посочи още Боян Петков.Годишно "Кока-Кола" в България произвежда 320 млн. л напитки. По данните на самата компания тя е лидер в производството на газирани напитки, сокове, студен чай и минерална вода, продавана в хорека канала (хотели, ресторанти, кафетерии), и на трето място в продажбите на бутилирани води в страната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    yez18383939 avatar :-|
    Pronto

    Имат нужда да си правят подобна реклама. Че оня командир с шалче Москов може да се пробва пак да пробута акциза върху храните и напитките в новия бюджет.

  • 2
    ozd05563707 avatar :-|
    ozd05563707

    Да почнат да слагат ЗАХАР в напитките си, а не само фрутозогклюкозен сироп! От Гърция напитките са само със ЗАХАР. Българското производство е САМО ЛАЙНА!

  • 3
    sherekhan avatar :-P
    sherekhan

    Нека инвестират, ама искаме да се прави тук и да се изнася за чужди пазари. Не да ми правят тука за тука. ;)

  • 4
    bj_int avatar :-|
    bj_int

    сега ако направят и работеща система за лесно връщане на бутилката...ако сте пробвали да връщате бутилки (от бира най-често) в хипермаркет или голям супермаркет ще знаете какво имам предвид

  • 5
    messera avatar :-?
    Willy Messerschmitt

    Всяка инвестиция е добре дошла!!!даже и от Кока Кола.

  • 6
    mark007 avatar :-|
    mark007

    Само моля слагайте захар, а не глюкозо-фруктозен разтвор.

  • 7
    boko34 avatar :-P
    boko34

    До коментар [#4] от "bj_int": Знаем, знаем. Почва едно показване на касови бележки, че си купил амбалажа именно от там. Но сигурно има и друг начин. Иначе циганите нямаше да събират бирените шишета от контейнерите. Дори видях един с пръчка да бърка през отвора на контейнер за стъкло и да вади бутилки.

  • 8
    mort avatar :-|
    mort

    В стъкло вкусът е по-добър и се запазва по-дълго. Комплименти! Напишете логото на кирилица (и латиница).

  • 9
    1i avatar :-|
    Густав

    До коментар [#2] от "vss77":
    До коментар [#6] от "mark007":

    Глюкозен сироп, захар, аспартам, все е смърт. Частично осведоменият потребител чете етикета и пие напитка с истинска захар. Осведоменият потребител не чете етикета и пие вода.


    До коментар [#4] от "bj_int":


    За еколозите - вода от чешмата.

  • 10
    horilka avatar :-|
    Panda

    По-добре да пуснат нови продукти - безкофеинова Coca-Cola, Coca Cola Life и Sprite Zero.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK