С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 31 май 2016, 17:47, 29458 прочитания

"Кока-Кола България" инвестира 5 млн. лв. в нова линия

Тя е предназначена за новата стъклена бутилка от 750 мл, която ще се разпространява тестово само на българския пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" инвестира 5 милиона лева в нова линия в производствения си център в Костинброд. Тя е предназначена за новата стъклена бутилка "Кока-Кола" от 750 мл, създадена от българския екип.

"Производителността на новата линия е 20 хил. бутилки в час", уточни за "Капитал Daily" Боян Петков, директор технически функции в "Кока-Кола ХБК". Новият продукт, който се произвежда вече от две седмици, засега ще се разпространява само на българския пазар. "Амбицията е той да бъде доставян и зад граница, но това зависи от продажбите", коментира за "Капитал Daily" Стоян Иванов, генерален директор на "Кока-Кола България".
През 2015 г. компанията инвестира 10 милиона лева в нова линия и в завода за минерални води в Банкя. Изпълнението на проекта ще завърши тази година и с него дружеството ще прибави към досегашния капацитет от 15 хил. бутилки минерална вода в час нови 22 хиляди, посочи още Боян Петков.
Годишно "Кока-Кола" в България произвежда 320 млн. л напитки. По данните на самата компания тя е лидер в производството на газирани напитки, сокове, студен чай и минерална вода, продавана в хорека канала (хотели, ресторанти, кафетерии), и на трето място в продажбите на бутилирани води в страната.

98 млн. лв. пряка добавена стойност


Пряката добавена стойност (данъци и заплати), генерирана от системата на "Кока-Кола" в България през 2015 г., е 98 млн. лв. (0.05% от БВП), съобщи проф. Итън Капщайн от Принстънския университет - автор на специален доклад за социално-икономическото въздействие на компанията, който се изготвя за пръв път. Според документа системата допринася за допълнителна добавена стойност от 455 млн. лв. чрез данъци, заплати и печалба на доставчици и търговски партньори. По данни на компанията тя работи с над 212 предприятия.
Заетите в системата на "Кока-Кола" в България през 2015 г. са 2100 души. "С всяко работно място в системата на компанията се поддържат още осем работни места в българската икономика", обяви Светослав Атанасов, изпълнителен директор на "Кока-Кола ХБК", на специално тържество по повод 20-годишнината от откриването на производствения център в Костинброд. По думите му дружеството поддържа още 17 800 допълнителни работни места по веригата – от производителите на суровини и съставки до хората, които продават напитките в заведения и магазини. Това прави общо 19 900 заети, или 0.6% от пазара на труда в страната, изчисли Атанасов.

Новата бутилка

"Новата стъклена бутилка от 750 мл е направена специално за България от българския екип на "Кока-Кола" и страната ни е пилотен пазар, на който ще се тества. Тя ще се продава в магазинната мрежа", коментира за "Капитал Daily" Стоян Иванов, ген. директор на "Кока-Кола България". Досега компанията предлагаше стъклена бутилка от 250 мл, и то само в заведения. "Ние произвеждаме бутилки за дома от 1.250 л и от 2 литра, които, оказва се, са големи като количества за по-малките домакинства. В същото време бутилката от половин литър е малка за споделяне", обясни причината за създаването на новата бутилка Стоян Иванов. По думите му 60% от домакинствата в страната са с до двама души.
"Освен това стъклената бутилка е една от най-разпознаваемите и търсените опаковки. Тя отговаря и на екотрендовете, тъй като е най-щадяща околната среда", допълни Иванов. И уточни, че във всички магазини, в които ще се продава тя, ще бъде създадена организация за обратното изкупуване на празните стъклени бутилки. "Правим основна промяна в стратегията и подхода ни към пазара, защото досега изкупувахме само стъклени бутилки от заведенията", уточни той. Налагането на новото предложение на компанията ще бъде съпроводено с рекламна кампания по телевизията и с външна реклама.
В създаването на стъклената бутилка от 750 мл са участвали всички екипи на компанията в България, а като дизайнери са привлечени специалисти от България, Европа и САЩ. Окончателното решение е одобрено от ръководството на "Кока-Кола" в Атланта. За изготвянето на рекламната стратегия компанията обявила състезание, спечелено от българска фирма. "Досега разработките и на нов продукт, и на рекламна кампания на корпорацията се извършваха в глобален мащаб. Много рядко отделна държава може да създаде самостоятелно кампания за бранда. Затова смятаме, че е голям успех в страна със седем милиона души население да се разработи нова бутилка на "Кока-Кола", която да се пусне специално за българския пазар", обобщи Стоян Иванов.
"Кока-Кола" в България
Производството на "Кока-Кола" в България започва през 1965 г. - страната ни е първата в тогавашния социалистически блок, в която се произвежда напитката. Освен това надписите на бутилката са на кирилица, което е прецедент в историята на корпорацията.
Днес системата на "Кока-Кола" се състои от пет юридически лица. През 1992 г. са създадени местните офиси на "Кока-Кола България" ЕООД (дружество на The Coca-Cola Company) и "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" (бутилира и отговаря за продажбите). През 2004 г. е открит центърът за споделени услуги в областта на информационните технологии "Кока-Кола Хеленик груп Ай Ти сървисис", а през 2011 - "Кока-Кола бизнес сървисис организейшън" (център за споделени услуги в областта на финансите и човешките ресурси). През 2013 г. е открит център за споделени услуги в областта на финансите и е основана "Кока-Кола ентърпрайз шеърд сървисис".



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите

Начинът на живот дава предимство на страната, но проблем остава привличането на кадри, показва глобалният индекс GTCI

28 яну 2020, 270 прочитания

"Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика "Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика

Германско-българската камара връчва своите награди за 16-а поредна година

28 яну 2020, 411 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
.ею е новият европейски домейн на кирилица

Досега има регистрирани около 2000 уеб страници на кирилица с окончание на латински .eu

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10