"България ер" vs "Летище София"

Авиопревозвачът, който дължи 50 млн. лв. на аерогарата, отново влезе в съдебен спор за летищните такси

Спорът за таксите между авиокомпанията и летището вероятно ще бъде актуален и след концесионирането на аерогарата
Спорът за таксите между авиокомпанията и летището вероятно ще бъде актуален и след концесионирането на аерогарата
Спорът за таксите между авиокомпанията и летището вероятно ще бъде актуален и след концесионирането на аерогарата    ©  Надежда Чипева
Спорът за таксите между авиокомпанията и летището вероятно ще бъде актуален и след концесионирането на аерогарата    ©  Надежда Чипева
- Националният превозвач "България ер" заведе дело срещу последното изменение на таксите на летище София. От компанията изчисляват, че промените ще увеличат разходите им с 620 хил. лв. и окачествяват решението като незаконосъобразно и нецелесъобразно.

- Авиокомпанията дължи на летището около 50 млн. лв., като за част от сумата има дела, по които в последните месеци има развитие.

- Докато всички съдебни процедури приключат, летището най-вероятно вече ще бъде отдадено на концесия. Според експертите, изготвили финансовия концесионен анализ, дължимите летищни такси следва да останат отговорност и в полза на "Летище София" ЕАД, респективно българската държава, а не да са ангажимент на концесионера.

- Въпреки че в анализа е посочен срокът, в който авиокомпанията е обещала да се изплати напълно, експертите посочват, че има несигурност, тъй като някои от вземанията не са обезпечени, има спорове по част от тях и съществува риск от промяна на решението на ръководството на "България ер". В анализа се посочва, че има риск от изпадане в несъстоятелност на авиокомпанията.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
16 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    katapult avatar :-|
    Катапулт
    • - 3
    • + 18

    Струва ми се, че това е поредната предконцесионна статия, която се опитва да всее смут в сферата на авиацията, но реално това, което видях е, че летище София се управлява по най-некадърния начин. Управата на летище си няма идея какво прави и защо го прави и това само и единствено показва, че то трябва да се концесионира спешно, за да може следващия оператор да оправи положението.

    Нередност?
  • 2
    greyjoy avatar :-|
    modus operandi
    • - 14
    • + 9

    Има нещо такова. Летище София е в плачевно състояние, нормално е нито една авиокомпания да не иска да им плаща летищните такси, да не говорим, че са решили да ги вдигат на своя глава. Не знам дали има компания, която е готова да плаща по половин милион повече годишно, ей така, щото на някой мастит държавен чиновник му е скимнало. Като цяло шумотевицата която удобно се вдига покрай концесията си е доста грозна, но май на някой така му е удобно.

    Нередност?
  • 3
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker
    • - 5
    • + 19

    Бай дъ уей (понеже ТИМ обичат да изписват английски на кирилица), знае ли някой тимаджия (дежурен на този сайт) какво означават двете (тотално различни) английски думи "air" и "er"?Позналият печели 30 (деноминирани) рубли, да си ги изхарчи с кеф на Слънчев бряг. Тенк ю.

    Нередност?
  • 5
    lady_flower avatar :-|
    lady_flower
    • - 19
    • + 9

    Ний сме новата порода и мразим ний народа, всичко българско и родно ще го плюем злобно. Мразим татко и мама, щото тук ни е родила в нашата родина гнила ...

    Нередност?
  • 6
    cezar_cezar avatar :-|
    есе
    • - 6
    • + 9

    Може би ако всяка авиокомпания беше подала и по отделно жалба, заради високите такси на летището, щеше да им се обърне внимание. Всъщност не можем да сме сигурни, че това, което е написано е истина, защото в продажните медии доста от информацията е манипулирана.

    Нередност?
  • 7
    drinchev avatar :-|
    drinchev
    • - 11
    • + 7

    До коментар [#1] от "Катапулт":

    Летището определено се управлява некадърно, но двете летища Варна и Бургас, които са в ръцете на Фрапорт ( ТИМ ) работят доста в полза на "БългЕрия Е(ъ)Р".

    Във Варна таксите са толкова високи, че единствената компания, която може да си "позволи" да превозва пътници Варна <-> София е тясно свързана с концесионера.

    Определено концесия трябва да се реализира и за летище София, но ще бъде нов голям удар за пътниците, ако Фрапорт вземе и това летище.

    Нередност?
  • 8
    boko34 avatar :-?
    boko34
    • + 10

    Все пак колко са високи тези такси? Направете сравнение с Букурещ или Белград.

    Нередност?
  • 9
    vestonosec avatar :-|
    vestonosec
    • + 14

    До коментар [#6] от "Алфонсо":

    Всъщност Европейската комисия преди години беше на ръба да отнеме лиценза на летище София, заради кражба на куфари и нерегламентирано отваряне от страна на служителите. Имаше и оплаквания за високите такси, но това отшумя поради една или друга причина. Изобщо летището си действа по стари методи останали преди демокрацията и имам чувството, че там хората само симулират дейност.
    До коментар [#7] от "drinchev":

    Не са толкова високи таксите колкото си мислиш. Да, по-високи са от преди, когато бяха държавни, но тогава летищата бяха много зле и нямаха почти полети. Ако трябва да сравняваме таксите на летище София и тези на Варна са с от 2 до 5евро по-евтини в полза на морските. Ако не ме лъже паметта в София са по 16евро за пътник, а във Варна по 11. Но въпреки леките завишавания на цената се вижда повишаване на пътниците и полетите всяка година, а и имат и добра база за големината им. София има много потенциал, защото е столица, но ако летище София се намираше в провинцията щеше да е от ранга на летище Пловдив.

    Нередност?
  • 10
    dragozow avatar :-|
    dragozow
    • - 1
    • + 6

    Като не им харесва да кацат и излитат на Ботевградско шосе. Иначе факт че държавата не може да стопанисва летището и факт че ще го даде за стотинки за години напред.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал