"България ер" vs "Летище София"
Авиопревозвачът, който дължи 50 млн. лв. на аерогарата, отново влезе в съдебен спор за летищните такси


Спорът за таксите между авиокомпанията и летището вероятно ще бъде актуален и след концесионирането на аерогарата
©
Надежда Чипева
Спорът за таксите между авиокомпанията и летището вероятно ще бъде актуален и след концесионирането на аерогарата
©
Надежда Чипева
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
- Националният превозвач "България ер" заведе дело срещу последното изменение на таксите на летище София. От компанията изчисляват, че промените ще увеличат разходите им с 620 хил. лв. и окачествяват решението като незаконосъобразно и нецелесъобразно.
- Авиокомпанията дължи на летището около 50 млн. лв., като за част от сумата има дела, по които в последните месеци има развитие.
- Докато всички съдебни процедури приключат, летището най-вероятно вече ще бъде отдадено на концесия. Според експертите, изготвили финансовия концесионен анализ, дължимите летищни такси следва да останат отговорност и в полза на "Летище София" ЕАД, респективно българската държава, а не да са ангажимент на концесионера.
- Въпреки че в анализа е посочен срокът, в който авиокомпанията е обещала да се изплати напълно, експертите посочват, че има несигурност, тъй като някои от вземанията не са обезпечени, има спорове по част от тях и съществува риск от промяна на решението на ръководството на "България ер". В анализа се посочва, че има риск от изпадане в несъстоятелност на авиокомпанията.
- Авиокомпанията дължи на летището около 50 млн. лв., като за част от сумата има дела, по които в последните месеци има развитие.
- Докато всички съдебни процедури приключат, летището най-вероятно вече ще бъде отдадено на концесия. Според експертите, изготвили финансовия концесионен анализ, дължимите летищни такси следва да останат отговорност и в полза на "Летище София" ЕАД, респективно българската държава, а не да са ангажимент на концесионера.
- Въпреки че в анализа е посочен срокът, в който авиокомпанията е обещала да се изплати напълно, експертите посочват, че има несигурност, тъй като някои от вземанията не са обезпечени, има спорове по част от тях и съществува риск от промяна на решението на ръководството на "България ер". В анализа се посочва, че има риск от изпадане в несъстоятелност на авиокомпанията.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
16 коментара
Струва ми се, че това е поредната предконцесионна статия, която се опитва да всее смут в сферата на авиацията, но реално това, което видях е, че летище София се управлява по най-некадърния начин. Управата на летище си няма идея какво прави и защо го прави и това само и единствено показва, че то трябва да се концесионира спешно, за да може следващия оператор да оправи положението.
Има нещо такова. Летище София е в плачевно състояние, нормално е нито една авиокомпания да не иска да им плаща летищните такси, да не говорим, че са решили да ги вдигат на своя глава. Не знам дали има компания, която е готова да плаща по половин милион повече годишно, ей така, щото на някой мастит държавен чиновник му е скимнало. Като цяло шумотевицата която удобно се вдига покрай концесията си е доста грозна, но май на някой така му е удобно.
Бай дъ уей (понеже ТИМ обичат да изписват английски на кирилица), знае ли някой тимаджия (дежурен на този сайт) какво означават двете (тотално различни) английски думи "air" и "er"?Позналият печели 30 (деноминирани) рубли, да си ги изхарчи с кеф на Слънчев бряг. Тенк ю.
Ний сме новата порода и мразим ний народа, всичко българско и родно ще го плюем злобно. Мразим татко и мама, щото тук ни е родила в нашата родина гнила ...
Може би ако всяка авиокомпания беше подала и по отделно жалба, заради високите такси на летището, щеше да им се обърне внимание. Всъщност не можем да сме сигурни, че това, което е написано е истина, защото в продажните медии доста от информацията е манипулирана.
До коментар [#1] от "Катапулт":
Летището определено се управлява некадърно, но двете летища Варна и Бургас, които са в ръцете на Фрапорт ( ТИМ ) работят доста в полза на "БългЕрия Е(ъ)Р".
Във Варна таксите са толкова високи, че единствената компания, която може да си "позволи" да превозва пътници Варна <-> София е тясно свързана с концесионера.
Определено концесия трябва да се реализира и за летище София, но ще бъде нов голям удар за пътниците, ако Фрапорт вземе и това летище.
Все пак колко са високи тези такси? Направете сравнение с Букурещ или Белград.
До коментар [#6] от "Алфонсо":
Всъщност Европейската комисия преди години беше на ръба да отнеме лиценза на летище София, заради кражба на куфари и нерегламентирано отваряне от страна на служителите. Имаше и оплаквания за високите такси, но това отшумя поради една или друга причина. Изобщо летището си действа по стари методи останали преди демокрацията и имам чувството, че там хората само симулират дейност.
До коментар [#7] от "drinchev":
Не са толкова високи таксите колкото си мислиш. Да, по-високи са от преди, когато бяха държавни, но тогава летищата бяха много зле и нямаха почти полети. Ако трябва да сравняваме таксите на летище София и тези на Варна са с от 2 до 5евро по-евтини в полза на морските. Ако не ме лъже паметта в София са по 16евро за пътник, а във Варна по 11. Но въпреки леките завишавания на цената се вижда повишаване на пътниците и полетите всяка година, а и имат и добра база за големината им. София има много потенциал, защото е столица, но ако летище София се намираше в провинцията щеше да е от ранга на летище Пловдив.
Като не им харесва да кацат и излитат на Ботевградско шосе. Иначе факт че държавата не може да стопанисва летището и факт че ще го даде за стотинки за години напред.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход