Държавата иска ремонт на стария терминал от концесионера на летище София

Инвеститорът трябва да вложи най-малко 306.5 млн. лв. без ДДС за 35 години

Сега пътниците на софийското летище са около 4 млн. годишно. Разширеният стар терминал трябва да е готов за 6 години
Сега пътниците на софийското летище са около 4 млн. годишно. Разширеният стар терминал трябва да е готов за 6 години    ©  Мария Съботинова
Сега пътниците на софийското летище са около 4 млн. годишно. Разширеният стар терминал трябва да е готов за 6 години
Сега пътниците на софийското летище са около 4 млн. годишно. Разширеният стар терминал трябва да е готов за 6 години    ©  Мария Съботинова
2.675

млрд. лв. ще бъдат приходите на бъдещия летищен оператор за целия период според изчисленията на Министерство на транспорта.

Бъдещият концесионер на Летище София ще трябва да инвестира не по-малко от 306.5 млн. лв. без ДДС за 35-годишен период, като част от тези средства ще трябва да бъдат вложени в обновяването на пътнически терминал 1, така че той да разполага със седем ръкава и 5 входа-изхода за пътници с капацитет на обслужване 3 млн. пътници годишно. Това става ясно от откритата в петък от Министерството на транспорта процедура за предоставяне на концесия на летище София. Предвижда се също така концесионният договор да може да бъде изменен при надхвърляне на годишен трафик от 6 млн. пътници (сега са 4 млн.). Тогава ще бъде заложено разширяване на единия или на двата терминала или изграждане на нов, трети терминал. Може да се поиска и строеж на нова писта и една или повече пътеки за рулиране при достигане на 70% от капацитета на пистата за излитане и кацане, пише в обявлението на конкурса. То е публикувано в Официалния вестник на Европейския съюз, в Националния концесионен регистър и е обнародвано в електронната страница на "Държавен вестник". Оферти ще се приемат до 20 октомври 2016 г. и ще бъдат отворени на следващия ден. Така по-вероятно е обектът да има частен стопанин чак догодина.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се