С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 6 юни 2016, 15:40, 5178 прочитания

"Теси" инвестира 1 млн. евро в енергийна ефективност

Част от средствата са по програма "Иновации в зелена индустрия" и ще повишат производителността

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производителят на бойлери "Теси" инвестира близо 1 млн. евро в повишаване на енергийната ефективност, производителността и условията на труд. Проектът вече е завършен и е част от мащабно финансиране, което увеличава капацитета до 1 млн. електрически бойлера годишно. Tesy Goes Greener се изпълнява в стария завод на територията на производствените площадки на компанията в Шумен. Проектът е на стойност 999 хил. евро, от които 30% са финансирани от програма "Иновации в зелена индустрия" – част от Норвежкия финансов механизъм 2009 - 2014 (Norway Grants).

Инвестицията


"Средствата са предназначени за покупка на нови компресорни мощности и пещ за изпичане на стъклокерамичното покритие на бойлерите. Става въпрос за последно поколение иновативни технологии с ниско потребление на енергия, които генерират икономии от 20% до 50% в сравнение със стандартното оборудване. Чрез тях гарантираме и повторяемост, и стабилност на технологичните параметри на изделията", уточни за "Капитал Daily" Димитър Василев, мениджър продуктово и бизнес развитие в компанията. По думите му проектът осигурява непрекъснатост и по-висока ефективност на производствените процеси и е част от инвестиционна програма, която увеличава капацитета на компанията до 1 млн. електрически бойлера годишно.

Освен това Tesy Goes Greener води до значителни икономии. "Намаляваме разходите за отопление и климатизация на производствените помещения с до 70% годишно, технологичните енергийни разходи за производство на ел. бойлери с над 30% и технологичния отпадък от процеси, свързани с прецизни изисквания към околната среда, с до 90%", обобщава Димитър Василев.
Инвестицията позволява на компанията да инсталира централизирана система за непрекъснат енергиен мониторинг. "Нейната роля е в непрекъснатото и детайлно записване и анализиране на данни за потреблението на енергия в различните производствени зони, на базата на които инженерите ежедневно оптимизират енергийните загуби и имат възможност да намерят нови решения за увеличаване ефективността на процесите", коментира Василев и уточни, че отговорното отношение към околната среда за компанията означава "не само използване на високотехнологични машини и оборудване, но и проектиране и внедряване в производство на ел. бойлери с висок енергиен клас и ниски енергийни загуби".

Инженерите в "Теси" са автори на иновативна технология Insutech за прецизно равномерно разпределение на изолацията с висока плътност, базирана на щадяща околната среда формула. Част от иновацията е и технологията за производство без термомост, която дава възможност за постигане на до 16% по-ниски енергийни загуби по време на експлоатацията на уреда. "Едно от основните изисквания за осъществяването на Insutech е стабилната температурна производствена среда, която постигнахме чрез изпълнението на проекта Tesy Goes Greener", обобщава резултата от инвестицията Василев.



"Теси" притежава три патента, ефектът от които най-общо е елиминиране на топлинни загуби, по-малко разходи за енергия и повече топла вода. За 2016 г. компанията планира 608 хил. лв. за научноизследователска дейност и за нови решения и продукти, уточни преди време за "Капитал" единият от акционерите на компанията Жечко Кюркчиев.

Плановете

Tesy Goes Greener е първият проект на компанията по програма "Иновации в зелена индустрия". Но през последните пет години дружеството е изпълнила три инвестиционни проекта със съфинансиране по оперативна програма "Конкурентоспособност" 2007 – 2013. Средствата са били насочени към купуване на ново високотехнологично оборудване за внедряване на разработени в компанията и патентовани продуктови иновации, за увеличение на капацитета и производителността и за внедряване на нова SAP ERP система за подобряване ефективността на процесите.

"Целта е през следващите три години "Теси" да се утвърди като третия най-голям производител на електрически бойлери в Европа", казва Димитър Василев. През май фирмата откри новото си предприятие, разположено на 6000 квадратни метра застроена площ, което ще произвежда 550 хил. електрически бойлера годишно.

В последните 10 години в дружеството са направени инвестиции за 55 млн. лв., от които 15 млн. лв. са за новия завод за бойлери.

"Компанията приключва 2015 г. с 27% ръст на приходите от продажби в сравнение с предходната година, като постъпленията вече са 84 млн. лв. Около 80% от тях са от износ към повече от 40 държави, в които продаваме със своята марка Tesy", съобщи още Жечко Кюркчиев.

"Теси" притежава четири завода – един за електрически отоплителни уреди в Смядово и три в Шумен – за електрически бойлери с вместимост от 10 до 150 литра и за индустриални съдове с индиректно нагряване (индустриален тип бойлери) с от 200 до 2000 литра вместимост. Логистичният център на "Теси" обслужва около 800 точки в България и Румъния и предстои да обслужва поне 300 в Гърция. Заетите в групата са общо 650.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Робърт Чапек застава начело на Disney Робърт Чапек застава начело на Disney

Боб Айгър изненадващо слезе от поста изпълнителен директор

26 фев 2020, 332 прочитания

Tesco напусна изцяло китайския пазар Tesco напусна изцяло китайския пазар

Компанията продаде и последния си останал дял на местния си партньор

26 фев 2020, 726 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Печалбата на "Лукойл" спада с 59%

Руската компания увеличава инвестициите в Нигерия и Ирак

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10