Verizon приготвя 3 млрд. долара за интернет бизнеса на Yahoo
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Verizon приготвя 3 млрд. долара за интернет бизнеса на Yahoo

Лошото представяне на Yahoo под ръководството на Мариса Майер доведе до единодушие сред акционерите, че компанията трябва да бъде продадена

Verizon приготвя 3 млрд. долара за интернет бизнеса на Yahoo

Офертата за интернет бизнеса не включва патенти и имоти

3990 прочитания

Лошото представяне на Yahoo под ръководството на Мариса Майер доведе до единодушие сред акционерите, че компанията трябва да бъде продадена

© ROBERT GALBRAITH


Търгът за компанията привлича сериозни инвеститори, сред които и Уорън Бъфет.

Verizon е подал оферта от около 3 млрд. долара за интернет бизнеса на Yahoo, съобщава Reuters. Телекомуникационната компания търси да придобие по-малко печелившото звено на изпадналия в затруднение интернет пионер. Интернет бизнесът на Yahoo беше една от основните причини за по-ниските приходи на компанията в последните тримесечия. Проблем са по-малкото постъпления от реклами и слабата пазарна позиция спрямо Google и Facebook.

Това е вторият кръг за оферти, като Yahoo смята да направи още един, за да може да извлече максимална стойност от сделката. Очакванията на анализаторите са цената на интернет бизнеса да достигне между 4 и 8 млрд. долара.

Мотивите за придобиване

Verizon се явява основен конкурент за покупката на компанията, след като успя да привлече Bank of America във финансирането на потенциалната сделка, съобщава Reuters. Това ще ѝ даде предимство в следващото наддаване. Плюс това Verizon има ясна стратегия как да отключи стойността на интернет бизнеса на Yahoo. През 2015 г. телекомуникационната компания придоби AOL за 4.4 млрд. долара, като основна дейност на дружеството е създаването на онлайн съдържание и реклама.

Очаква се Verizon да се опита да обедини двата бизнеса в опит да развие потенциала на Yahoo. Последната все още оперира едни от най-популярните интернет страници, които се посещават от над милиард потребители всеки месец. Основният акцент ще са онлайн рекламите, чието значение нараства в световен мащаб. AOL има конкурентно предимство в това направление, като възможностите за синергии между двете компании са високи.

Възможно препятствие

Сериозен пропуск в офертата на Verizon се явява желанието ѝ да не придобива имотите и патентите на Yahoo, които влизат в състава на интернет бизнеса, съобщава Wall Street Journal. Тази подробност със сигурност няма да се хареса на институционалните инвеститори в Yahoo.

Миноритарните акционери се обявиха против изпълнителния директор Мариса Майер в края на миналата година, като не бяха доволни от управлението на компанията и неизпълнените обещания за повишаване на приходите и доходността. На дневен ред тогава стояха оптимизирането на разходите и връщането на компанията към печалба, като резултатите за 2015 г. и първото тримесечие на тази в крайна сметка изчерпаха опциите на Майер.

Лошото представяне на Yahoo под нейно ръководство доведе до единодушие сред акционерите, че компанията трябва да бъде продадена. Canyon Capital и Starboard Value, които са сред 15-те най-големи инвеститори, призоваха борда на директорите да предприеме конкретни стъпки в тази посока. Вторият дори предложи за гласуване пълната подмяна на мениджмънта със свои служители, които да подготвят компанията за придобиване.

Условието на Verizon да не закупи всички активи може да забави излизането на фондовете от списъка на акционерите, което ще понижи привлекателността на офертата.

Останалите купувачи

Verizon далеч не е единственият заинтересован от придобиването на интернет бизнеса на Yahoo. Взаимният фонд Texas Pacific Group е другият основен конкурент в търга. Все още не е ясно дали TPG са продължили и във втория кръг, който приключи в понеделник.

Сред десетте кандидата от първия кръг попадат YP Holdings (бившите Yellowpages) и консорциум начело с американските Bain Capital и Vista Equity Partners, пише Bloomberg. По-интересно е включването на Berkshire Hathaway, които подкрепят една от групите в търга. Заедно с основателя на ипотечната Quicken Landing Дан Гилбърт Уорън Бъфет е подал оферта за основния бизнес на Yahoo и в първия кръг, съобщава New York Times.

Привличането на редица големи инвеститори показва сериозните усилия, които се хвърлят около подготвянето на сделката. Това е само началото на разпродаването на Yahoo, която заедно с по-привлекателните й азиатски активи се оценява на повече от 30 млрд. долара.

Търгът за компанията привлича сериозни инвеститори, сред които и Уорън Бъфет.

Verizon е подал оферта от около 3 млрд. долара за интернет бизнеса на Yahoo, съобщава Reuters. Телекомуникационната компания търси да придобие по-малко печелившото звено на изпадналия в затруднение интернет пионер. Интернет бизнесът на Yahoo беше една от основните причини за по-ниските приходи на компанията в последните тримесечия. Проблем са по-малкото постъпления от реклами и слабата пазарна позиция спрямо Google и Facebook.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    да купуват... аз ше зема мариса, ако никой не я ще... :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK