Турският хранителен холдинг Yildiz планира експанзия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Турският хранителен холдинг Yildiz планира експанзия

Главният изпълнителен директор на Pladis Джем Каракас ще търси 17% годишен ръст на приходите

Турският хранителен холдинг Yildiz планира експанзия

Производителят на захарни изделия Pladis ще бъде обособен в отделна компания

3661 прочитания

Главният изпълнителен директор на Pladis Джем Каракас ще търси 17% годишен ръст на приходите

© DYLAN MARTINEZ


Целта на рокадата е Pladis да се конкурира по-успешно с други мултинационални компании като Mondelez и Cadburys.

Турският конгломерат Yildiz Holding ще консолидира бизнеса си във Великобритания. За целта производителят на захарни изделия Pladis ще бъде обособен в отделна компания, която да обединява марките на компанията на пазара. Компанията ще остане подразделение на турския холдинг, но ще има възможността да изгради собствен имидж, съобщава Reuters.

В момента под шапката на Pladis се намира производителят на шоколад Godiva, бисквитите McVitie’s, Ülker и DeMet’s Candy, съобщава Wall Street Journal. През миналата година последните заедно са генерирали 5.2 млрд. долара приходи. Целта на рокадата е Pladis да се конкурира по-успешно с други мултинационални производители като Mondelez и Cadburys. Yildiz Holding е един от големите конкуренти в бранша с 320 собствени марки.

Компанията на борсата

"Pladis е глобална компания и Лондон е глобален свят...", така мотивира решението за номиналното отделяне на компанията изпълнителният ѝ директор Джем Каракас, цитиран от Reuters. Той възнамерява да направи компанията публична, като я качи на най-голямата фондова борса в Европа, London Stock Exchange, което трябва да се случи до 2020 г.

Според него има недостиг на подобни компании на борсата, което ще доведе до успех на първичното публично предлагане. Все още не е ясно какъв процент от компанията ще бъде пуснат на борсата, като най-вероятно Yildiz Holding ще остане мажоритарен собственик. Инвеститорите ще бъдат изкушени от 17% годишен ръст на приходите, което надхвърля обичайния ръст в сектора, съобщава Reuters. Компанията също така е спрягана за евентуален член на FTSE 100, индекса на сините чипове на борсата в Лондон.

"Ние имаме големи планове за растежа на Pladis, което ще повиши скоростта ни на навлизане на нови пазари и ще ни позволи да се възползваме от нашата позиция на пазара като най-бързорастящата компания за захарни изделия в света", казва още Каракас, цитиран от Financial Times.

История на растеж

Една причина инвеститорите да повярват на обещанията на Каракас за успеха на Pladis е развитието на Godiva. Приходите на белгийския производител на шоколад са се удвоили в първите седем години от придобиването му през 2007 г. Годишните продажби на компанията достигат 800 млн. долара по данни на FT.

В резултат на придобиването производителят успява да достигне до нови пазари в Далечния изток като Китай и Тайланд. Диверсифицира се и продуктовото портфолио на Godiva, като в него влизат типични потребителски стоки като кутии бонбони, торти и бисквити.

В момента Godiva e най-голямата компания в търговията с премиум шоколадови продукти, като продажбите ѝ през 2017 г. се очаква да достигнат 1 млрд. долара, съобщава Bloomberg. Компанията очаква да отвори 190 магазина в Китай до 2019 г., като целта ще бъде да достигне до най-много клиенти. До придобиването си Godiva обслужваше потребители с високи доходи, като целта сега е да пренесе премиум продуктите си в долни ценови сегменти.

На пазара

Pladis ще се обособи като международна компания, ще разполага с 36 фабрики в 13 държави и в структурите ѝ ще са заети 26 хил. души. Освен излизането на борсата компанията ще търси лидерската позиция на британския пазар. Той е вторият най-голям източник на приходи за компанията след Турция. Pladis все още няма значителен пазарен дял на пазара на бисквити и торти в страната, което ще опита да промени.

Регулациите в сектора може да поставя препятствие пред компанията. Заради затлъстяването на населението правителството на Великобритания наложи допълнителен данък върху цената на изделията, съдържащи захар, сол и мазнини, който ще влезе в сила през 2018 г. Ръководството на компанията вече е взело предвид тези регулации и ще търси понижаване на концентрацията на тези елементи в продуктите си.

Целта на рокадата е Pladis да се конкурира по-успешно с други мултинационални компании като Mondelez и Cadburys.

Турският конгломерат Yildiz Holding ще консолидира бизнеса си във Великобритания. За целта производителят на захарни изделия Pladis ще бъде обособен в отделна компания, която да обединява марките на компанията на пазара. Компанията ще остане подразделение на турския холдинг, но ще има възможността да изгради собствен имидж, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK