С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 юни 2016, 12:53, 3490 прочитания

Турският хранителен холдинг Yildiz планира експанзия

Производителят на захарни изделия Pladis ще бъде обособен в отделна компания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Целта на рокадата е Pladis да се конкурира по-успешно с други мултинационални компании като Mondelez и Cadburys.

Турският конгломерат Yildiz Holding ще консолидира бизнеса си във Великобритания. За целта производителят на захарни изделия Pladis ще бъде обособен в отделна компания, която да обединява марките на компанията на пазара. Компанията ще остане подразделение на турския холдинг, но ще има възможността да изгради собствен имидж, съобщава Reuters.

В момента под шапката на Pladis се намира производителят на шоколад Godiva, бисквитите McVitie’s, Ülker и DeMet’s Candy, съобщава Wall Street Journal. През миналата година последните заедно са генерирали 5.2 млрд. долара приходи. Целта на рокадата е Pladis да се конкурира по-успешно с други мултинационални производители като Mondelez и Cadburys. Yildiz Holding е един от големите конкуренти в бранша с 320 собствени марки.


Компанията на борсата

"Pladis е глобална компания и Лондон е глобален свят...", така мотивира решението за номиналното отделяне на компанията изпълнителният ѝ директор Джем Каракас, цитиран от Reuters. Той възнамерява да направи компанията публична, като я качи на най-голямата фондова борса в Европа, London Stock Exchange, което трябва да се случи до 2020 г.

Според него има недостиг на подобни компании на борсата, което ще доведе до успех на първичното публично предлагане. Все още не е ясно какъв процент от компанията ще бъде пуснат на борсата, като най-вероятно Yildiz Holding ще остане мажоритарен собственик. Инвеститорите ще бъдат изкушени от 17% годишен ръст на приходите, което надхвърля обичайния ръст в сектора, съобщава Reuters. Компанията също така е спрягана за евентуален член на FTSE 100, индекса на сините чипове на борсата в Лондон.



"Ние имаме големи планове за растежа на Pladis, което ще повиши скоростта ни на навлизане на нови пазари и ще ни позволи да се възползваме от нашата позиция на пазара като най-бързорастящата компания за захарни изделия в света", казва още Каракас, цитиран от Financial Times.

История на растеж

Една причина инвеститорите да повярват на обещанията на Каракас за успеха на Pladis е развитието на Godiva. Приходите на белгийския производител на шоколад са се удвоили в първите седем години от придобиването му през 2007 г. Годишните продажби на компанията достигат 800 млн. долара по данни на FT.

В резултат на придобиването производителят успява да достигне до нови пазари в Далечния изток като Китай и Тайланд. Диверсифицира се и продуктовото портфолио на Godiva, като в него влизат типични потребителски стоки като кутии бонбони, торти и бисквити.

В момента Godiva e най-голямата компания в търговията с премиум шоколадови продукти, като продажбите ѝ през 2017 г. се очаква да достигнат 1 млрд. долара, съобщава Bloomberg. Компанията очаква да отвори 190 магазина в Китай до 2019 г., като целта ще бъде да достигне до най-много клиенти. До придобиването си Godiva обслужваше потребители с високи доходи, като целта сега е да пренесе премиум продуктите си в долни ценови сегменти.

На пазара

Pladis ще се обособи като международна компания, ще разполага с 36 фабрики в 13 държави и в структурите ѝ ще са заети 26 хил. души. Освен излизането на борсата компанията ще търси лидерската позиция на британския пазар. Той е вторият най-голям източник на приходи за компанията след Турция. Pladis все още няма значителен пазарен дял на пазара на бисквити и торти в страната, което ще опита да промени.

Регулациите в сектора може да поставя препятствие пред компанията. Заради затлъстяването на населението правителството на Великобритания наложи допълнителен данък върху цената на изделията, съдържащи захар, сол и мазнини, който ще влезе в сила през 2018 г. Ръководството на компанията вече е взело предвид тези регулации и ще търси понижаване на концентрацията на тези елементи в продуктите си.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 487 прочитания

Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers

Британската група за доставки на храна предпочита да се продаде на гиганта в сектора Takeaway

23 окт 2019, 507 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Телекомите ще стават все по-конкурентни и в полза на абонатите

Мобилният интернет става важен фактор, а потребителите му са се увеличили с над 40%

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10