С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 10 юни 2016, 17:25, 4862 прочитания

Такуя Аояма: Трябва да намерите едно нещо, в което сте най-добрите

Вицепрезидентът "Придобиване и развитие – Европа, Африка и Близкия изток" в Hyatt International пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Визитка

Такуя Аояма е вицепрезидент "Придобиване и развитие – Европа, Африка и Близкият изток" в американската хотелска верига Hyatt International. Отговаря и за руския пазар. Преди да се присъедини към групата на Hyatt през 2008 г., Аояма пет години е помощник вицепрезидент "Придобиване и развитие" за Япония, Корея и Микронезия в Starwood Hotels & Resorts. Кариерата му в сферата на недвижимите имоти и хотелиерското развитие започва в началото на 90-те години на миналия век. От 1989 до 1995 г. той заема позиция в Saison Group, през 1996 - 1999 г. работи за Holiday Inn Worldwide, а а от 2000 г. до 2002 г. за Andersen. Такуя Аояма има магистърска степен по Международни отношения от Columbia University School. Настоящата компания, в която работи, управлява 12 бранда и 652 хотела в 53 държави.
От колко време планирате навлизането си на българския пазар?
Първият контакт с "Тера тур сервиз" беше преди 4-5 години. После имаше прекъсване и подновихме сериозните разговори преди 12 месеца.

Имало ли е други български инвеститори, които са искали да работят под вашия бранд и как избирате партньорите си?
Имало е много други възможности в София, но за да се случи един проект, има няколко фактора, които трябва да са налице. Единият е самият проект, местоположението на хотела, размерът, състоянието на сградата. И, разбира се, партньорът инвеститор, който трябва да има способността да развие хотела. Трябва да има и пазар. Когато всичко това е налице, тогава се стига до подписването на договор. Когато можем да имаме добавена стойност идваме, но когато е малък проект по средата на нищото и просто собственикът е готов да плати доста пари, ще кажем не, защото нямаме добавена стойност.


Интересувате ли се от други градове в страната?
Теоретично би трябвало да гледаме и към други възможности, но ако говорим на практика трябва да започнем от столицата. Приоритет за нас би трябвало да бъде да отворим този хотел успешно и след това да го използваме като база в бъдеще.

Какъв е рискът за вас като хотелска верига или той е само и единствено за сметка на инвеститора?
Има репутационен риск, ако хотелът не се управлява успешно. Също така подписваме дългосрочни договори между 20 и 30 години и отношението ни с този партньор няма да е устойчиво, а вие не искате това, не искате да бъдете в нещастен брак.

Как помагате на новите си бизнес партньори в началото?
По отношение на маркетинга и на резервациите ние започваме да работим една година преди откриването на хотела. Това важи и за обучението на персонала, като този процес продължава и след това. Ние препоръчваме кандидатите за мениджъри, но е важно нашият партньор да одобри мениджъра и впоследствие той избира останалия ключов персонал.



Какви са очакванията ви за българския пазар и има ли риск от пренасищане след заявките и на останалите световни марки да влязат на него?
Винаги има риск. Така е в бизнеса.

Да, но София е доста малък пазар. Какво показват калкулациите ви?
Да, но туристическият пазар ще се развива в бъдеще. Сега всички предлагат едно ниско ниво. Очаквам в бъдеще пазарът да стане по-сегментиран и да има различни нива на услугата. Това е дългосрочен бизнес за 20 - 30 години, така че тази държава може да се развие силно след пет - десет години.

Кой е най-предпочитаният ви бранд от инвеститорите към момента от вашите 12?
От глобална гледна точка е Hyatt Place. Той е относително нов бранд и беше създаден след придобиването на американска хотелска верига. Растежът основно в САЩ идва от Hyatt Place.

Как върви постигането на целта ви за тази година да разширите мрежата си с още 60 хотела?
Това е вътрешна информация. Растем и имаме амбициозен план. Ако продължим да работим по същия начин, както през последните пет месеца, най-вероятно ще си постигнем таргета.

Кой е най-бързо растящият ви пазар?
Близкият изток продължава да бъде най-продуктивният пазар. Западна Европа също. Африка също ще става все по-важна.

Отговаряте и за руския пазар. Какво се случва там в момента?
На руския пазар има затишие по обективни причини.

Смятате ли, че консолидацията на пазара на хотели ще продължи?
Така изглежда, но не знам. Тази индустрия има различни аспекти. Един от основните са технологиите. Системите за резервации струват много пари, така че консолидирането има голям смисъл, но кой с кого ще се консолидира не знам.

Как да брандираме българския туристически продукт?
Трябва да намерите едно нещо, в което сте най-добрите или поне сте сред най-добрите. Нещо уникално за България, върху което да се фокусирате. Това не е само държавен въпрос, а на целия сектор, на медиите, всички трябва да работят заедно.

Ние искаме да предложим всичко...
Това не работи. В тази категория никога няма да спечелите, защото имаме Хърватия, Италия, Франция, така че трябва да намерите нещо много специфично. Хората говорят например за organic нещата, като в сферата на туризма това може да бъде храна или вино. Или може да се гради репутация. Ще дам за пример моята страна. Всеки, който е бил в Япония ще ви каже на колко високо ниво е обслужването. Тъй като качеството на обслужването не е високо на Балканите, може да се превърнете в супер сила по отношение на обслужването в тази част на света.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 508 прочитания

Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers

Британската група за доставки на храна предпочита да се продаде на гиганта в сектора Takeaway

23 окт 2019, 527 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
От руската "Лукойл" към американската Hyatt

Компания от групата на Валентин Златев ще инвестира 30 млн. евро в петзвездния хотел до Паметника Левски

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10