Daimler даде заявка за конкуренция с Tesla
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Daimler даде заявка за конкуренция с Tesla

Засега не се съобщава кога автомобилът ще бъде пуснат на пазара, но от компанията, управлявана от Дитер Цетше, уверяват, че това ще се случи до края на 2020 г.

Daimler даде заявка за конкуренция с Tesla

Електромобилът на германската компания ще може да изминава до 500 километра

9440 прочитания

Засега не се съобщава кога автомобилът ще бъде пуснат на пазара, но от компанията, управлявана от Дитер Цетше, уверяват, че това ще се случи до края на 2020 г.

© JACKY NAEGELEN


На предстоящото през октомври автомобилно изложение в Париж германският автомобилен концерн Daimler ще представи прототип на електромобил на Mercedes-Benz, който ще може да изминава до 500 километра (310 мили) с едно зареждане на батерията. "Екипът работи усилено по проекта и вече излизат резултати от първите пътни тестове" съобщи главният директор "Развитие" на компанията Томас Вебер, цитиран от Reuters. Прототипът на Daimler ще е отговор на конкуренцията от страна на Tesla в този автомобилен сегмент и е сигнал за засилване на инвестициите от страна на компанията.

Нова стъпка в развитието

Основните пречки електромобилите да се продават по-масово е дължината на пробега и времето за зареждане. Те изискват сложна инфраструктура, особено извън градовете. Преди Daimler Audi със своя E-tron, Porsche с E-mission и IDS на Nissan вече дадоха заявка за преодоляване на този проблем, като прототипите и на трите компании позволяват пробег от около 500 км с едно зареждане. Tesla обаче остава единствената компания, която за момента предлага автомобили в серийно производство с подобен пробег. Това е и пазарът, на който Daimler иска да навлезе до 2020 г.

Натиск от акционери и регулатори

Увеличаването на инвестициите в електромобили с дълъг пробег на Daimler идва и в отговор на настояването на акционерите на концерна, които смятат, че компанията няма адекватна алтернатива на своя конкурент от Силициевата долина. Настоящите изцяло електрически B-класа и Smart на компанията не могат да бъдат сравнени с гамата на Tesla. Друг фактор за преориентиране към електрически двигатели са новите по-строги емисионни изисквания, които Европейският съюз се очаква да наложи от септември 2016 г. От друга страна, през май тази година германското правителство обяви намерението да стартира субсидирането на покупките на хибриди и електрически автомобили в опит да раздвижи ниския ръст на този пазарен сегмент в страната. За целта ще бъдат инвестирани 600 млн. евро за период от 4 години. Daimler вече участва в програмата заедно с BMW и Volkswagen.

На предстоящото през октомври автомобилно изложение в Париж германският автомобилен концерн Daimler ще представи прототип на електромобил на Mercedes-Benz, който ще може да изминава до 500 километра (310 мили) с едно зареждане на батерията. "Екипът работи усилено по проекта и вече излизат резултати от първите пътни тестове" съобщи главният директор "Развитие" на компанията Томас Вебер, цитиран от Reuters. Прототипът на Daimler ще е отговор на конкуренцията от страна на Tesla в този автомобилен сегмент и е сигнал за засилване на инвестициите от страна на компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

11 коментара
  • 1
    geordgeo avatar :-P
    geordgeo

    Ми айде де, досега къде спахте? Това е бъдещето и който първи стъпи в него, ще обере най-големия каймак (кинтите). А така става много по-вероятно и за нас, в България, да ни огрее нещо електрическо, па ако ще и втора употреба да е...

  • 2
    emilm13 avatar :-|
    emilm13

    Преди 10 години, когато Мъск стартира проекта "Тесла", всички се смееха и не вярваха! Сега се мъчат да догонват! Докато "Даймлер" реализира този автомобил (2020 г. - 500 км пробег) - "Тесла" ще произвеждат милиони бройки, изминаващи 1000 км., и то на сносна цена.
    Пробивите в технологиите не се правят от самодоволни, самовлюбени и "многоуважавани" компании, а от смели хора решили да хвърлят камък в блатото. Това го пиша, защото ЕС, все още, дава пари само на "доказани" фирми и научни работници!

  • 3
    jlq22498938 avatar :-|
    jlq22498938

    До коментар [#2] от "emilm13":

    Посмали малко Емиле. В момента, в който другите производители видят, че има реална печалба в ел. коли, ще се преориентират толкова бързо, че на Мъск ще му се завие свят, ако до тогава теслата не е фалирала разбира се.

  • 4
    fve avatar :-P
    Федор Езерский

    Тези отиват там от където ние се връщаме. Преди 25 години Балканкар какви електромобили правеше.... Комунистически! Но избухна демокрацията и....

  • 5
    emilm13 avatar :-|
    emilm13

    До коментар [#3] от "jlq22498938":
    Най-трудно се променят навиците на богатите, защото материалното благосъстояние дава грешно чувство на сигурност и правота! Истината е, че Нокиа фалира, защото бяха самовлюбени и не разбраха, че ерата на смартфоните дойде. С колите е подобно.

  • 6
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    До коментар [#3] от "jlq22498938":

    не елън му е скучно самичък в такваз голема ниша... затуй и тесла се отказа от маса патенти и ги направи публично достояние... та да доде малко конкуренция и свеж мозък... и за повече фън... е, и между другото, да има за кой да работи гигафабриката за батерии в невада... :)

  • 7
    igkotzev avatar :-|
    igkotzev

    До коментар [#1] от "Г.Е.М.":

    Бъдещето е в автономните превозни средства Даймлер се опитват да наваксат към настоящето. Мъск повече го тревожат какво правят китайците, Гугъл и Убер.

  • 8
    liubopitkovski avatar :-|
    liubopitkovski

    До коментар [#7] от "igkotzev":

    По-точно бъдещето е в автономните електрически автомобили (и летящи машини).

  • 9
    jlq22498938 avatar :-|
    jlq22498938

    До коментар [#6] от "tucker case":

    Признавам, в маркетинга теслата е напред, но фантазиите са до време. Другите просто чакат да видят има ли печалба(или по-точно дали е дошъл моментът за печалба, защото все някога ел. коли ще се наложат). До момента тесла е на загуба. И преди някой да е написал - ама те влагат в разработка на нови технологии и затова са на загуба, нека се замисли дали и останалите концерни не го правят.

  • 10
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor

    До коментар [#9] от "jlq22498938":

    Tesla влагат основно в производствени мощности вече и не смогват на търсенето.
    Заводът за батерии е гига(нтска) инвестиция.
    Не го познавам лично Мъск, но неговият стремеж, изглежда, не е богатството. Има си цели в живата и ги следва. Поне засега. Парите са му само средство за постигане на целите.

    Големите ще стигнат и вероятно ще изпреварят някой ден Tesla, но няма да е скоро.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK