H&M изпревари по продажби групата на Zara в България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

H&M изпревари по продажби групата на Zara в България

H&M има 18 магазина в страната, а Inditex - 33, но чрез шест марки.

H&M изпревари по продажби групата на Zara в България

През миналата година приходите на шведската модна компания растат с почти 30% до 95 млн. лв. Дружествата на испанската Inditex са по-печеливши

13776 прочитания

H&M има 18 магазина в страната, а Inditex - 33, но чрез шест марки.

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


От миналата година веригите имат и онлайн магазини за България.

Продажбите в България на шведската верига H&M са по-големи от тези на шестте марки на испанската Inditex през 2015 г. Година по-рано лидерството е било обратното. Това показват данни на "Капитал" от отчетите на дружествата, с които оперират веригите в България (виж таблицата). Според тях приходите на H&M са се повишили с 28.8% на годишна база и достигат 95.4 млн. лв. А при испанската компания увеличението е почти три пъти по-малко - 8.87%. Тя оперира в страната през шест дружества - "Зара България", "Оишо", "Масимо Дути", "Пул Енд Беър", "Бершка" и "Страдивариус", и първа навлезе на местния пазар. Има общо 33 обекта, докато H&M работи с 18. И двете вериги продават и онлайн. В България това са най-големите компании, търгуващи с облекла.

В световен мащаб ситуацията е обратната - лидер е Inditeх, а втори са H&M. Трета е американската GAP, която в България има малки продажби.

Успешна година за H&M

Резултатите на H&M освен повишение на продажбите показват макар и слабо покачване в печалбата за разлика от показателите на групата на Inditex, чиято печалбата намалява. Въпреки това испанската верига има 3.5 пъти по-висока печалба.

През миналата година H&M откри два нови магазина в България - в Mall Sliven и на търговската улица "Александър I Батенберг" в Пловдив. Така ритейлърът вече има 18 представителства в България. През 2015 г. ритейлърът пусна и сайт за онлайн продажби.

Резултатите на групата през първото и завършилото на 31 май второ тримесечие също са положителни. През май например глобалните продажби на ритейлъра с включен ДДС са се увеличили с 9% в местни валути в сравнение със същия месец на предходната година. Повишението за тримесечието пък е 5% на годишна база.

Продажбите на H&M през първото тримесечие на 2016 г., което групата отчита от декември до края на февруари, в България са се увеличили с 35% и са за 28.4 млн. лв. в сравнение с 21.2 млн. лв. през същия период на миналата година. Данни за второто тримесечие няма.

"Зара" - лидер в групата

Испанската група е завършила 2015 г. с намаление на печалбата от почти 17%. Към 31 януари групата има 33 физически магазина в страната. От разбивката на резултатите по компании се вижда, че лидер сред брандовете е "Зара България", която прави почти половината от продажбите. Тя е и с най-висока печалба. По показателя рентабилност на приходите обаче лидер в групата е високата марка "Масимо Дути България" с нетен марж от 24%.

Най-слабо, от друга страна, е представянето на "Пул Енд Беър България", която е с най-нисък оборот и загуба от 52 хил. лв.

Освен Zara и Pull & Bear портфолиото на испанския производител в страната включва още брандовете Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho. Марките Zara Home и Uterque все още не са представени на българския пазар.

Испанската текстилна група започна онлайн продажби на всички свои модни марки в България през март тази година.

През първото тримесечие продажбите на Inditex скачат с 12% до 4.88 млрд. евро, а нетната печалба расте с 6% (виж карето). Данни за България няма.

От миналата година веригите имат и онлайн магазини за България.

Продажбите в България на шведската верига H&M са по-големи от тези на шестте марки на испанската Inditex през 2015 г. Година по-рано лидерството е било обратното. Това показват данни на "Капитал" от отчетите на дружествата, с които оперират веригите в България (виж таблицата). Според тях приходите на H&M са се повишили с 28.8% на годишна база и достигат 95.4 млн. лв. А при испанската компания увеличението е почти три пъти по-малко - 8.87%. Тя оперира в страната през шест дружества - "Зара България", "Оишо", "Масимо Дути", "Пул Енд Беър", "Бершка" и "Страдивариус", и първа навлезе на местния пазар. Има общо 33 обекта, докато H&M работи с 18. И двете вериги продават и онлайн. В България това са най-големите компании, търгуващи с облекла.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 2
    alextan avatar :-|
    alextan

    Другато година H&M ще дръпнат още повече - магазините в Пловдив и Сливен, както и онлайн магазина бяха открити в края на годината.

  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    H&M ако си оправят мъжката колекция ще дръпнат още повече. Отдавна нищо хубаво няма в тях. В Германия магазините им са уникални и дрехите са много по-стилни. Имам чувството, че тук внасят само това, което не се е продало на Западните пазари...

  • 4
    virgin avatar :-|
    Virgin

    "Трета е американската GAP, която в България има малки продажби."
    Че какви продажби имат GAP в България?
    Те се изнесоха преди 2 години (всъщност поредният провал на едни гръцки пишман търговци)

  • 5
    tedche avatar :-|
    Теодора

    за децата почти изцяло от h&m купувам. дрехи. преди седмица купих коралови сандалки са малката. 17лева ми се стори добра цена и са много красиви. освен това са и супер удобни. не ги сваля. 5 момиченца в групата са със същите, таги надписахме


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK