"Бор-Чвор" е готова да стъпи на китайския пазар
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Бор-Чвор" е готова да стъпи на китайския пазар

"Бор-Чвор" е готова да стъпи на китайския пазар

Чака се Китай да одобри образец на здравен сертификат за млечни продукти - внос от България

Мара Георгиева
23480 прочитания

© Георги Кожухаров


Млекопреработващата компания "Бор-Чвор" - Пловдив, подписа споразумение за износ на млечни продукти в Китай с Ningbo Free Trade FUDI Development company unlimited. През миналата седмица компанията участва в международна изложба на стоки от страните от Централна и Източна Европа (China-Central Eastern European Countries Investment and Trade Fair), която се проведе в Нинбо, Китай.

Само след одобрение

От българската фирма, която произвежда кисело и прясно мляко, сирене, кашкавал, масло, плодови млека, потвърдиха новината, която беше съобщена от Българската агенция за насърчаване на малките и средните предприятия. Търговската компания Ningbo получава ексклузивното право да продава продуктите на "Бор-Чвор" на целия китайски пазар.

"Интересът към българските млечни продукти в Китай е огромен. Досега сме продавали зад граница не особено големи количества в ЕС, предимно за магазини, в които се предлагат български храни. Ние обаче имаме производствен капацитет и възможности да отговорим на очакванията на нашия китайски партньор", коментира за "Капитал Daily" Благовеста Илиева, управител на "Бор-Чвор", но не посочи конкретни числа по договореностите.

Засега обаче българската компания не може да продава в Китай, тъй като подобно на други предприятия от млечния бранш, чака одобрение на образец на сертификат за износ. "Това не зависи от фирмата, а от българските институции", обясни Илиева.

От Министерството на земеделието и храните уточниха за "Капитал Daily", че образецът на сертификата е подготвен и подписан от българска страна. Изпратен е в Китай, откъдето се чака отговор. На сайта на агенцията по безопасност на храните, където са публикувани образци на двустранно договорените сертификати за износ от България за трети страни (извън ЕС), специално за Китай има само образец на здравен сертификат за износ на риба и рибни продукти.

Милиарди "Момчиловци"

Българското кисело мляко е популярно в Китай заради експанзията на местната фирма Bright Dairy & Food Co., която произвежда там мляко с марката "Момчиловци". През 2014 г. например китайската компания е продала над 16 млрд. кутийки "Момчиловци".

Bright Dairy & Food Co. използва български закваски, които се произвеждат в "Лактина" – Банкя, уточни преди време за "Капитал Daily" един от собствениците на компанията - Георги Георгиев. По думите му мениджърът на Bright Food през 2008 г. бил на екскурзия в България, посетил родопското село Момчиловци и харесал много киселото мляко, с което го почерпили. Решил, че могат да го произвеждат в Китай.

Обърнал се към Danisco (DuPont) за доставка на закваски от Момчиловци. Danisco се обръща към Danisco - България, а оттам потърсили "Лактина" - Банкя. Така от няколко години българската фирма изнася заквакски за кисело мляко в Китай, но не пряко, а чрез Danisco – Шанхай.

Произведените количества закваски растат, но не са съотносими с милиардите кофички мляко "Момчиловци", което се произвежда от Bright Food. Ето защо от "Лактина" смятат, че тяхната закваска се смесва с други.

Кисело мляко с лактобацилус булгарикус и по българска технология в Китай продава и японската "Мейджи деърийз" (Meiji Dairies Co), която има сключен лицензионен договор с държавната "Ел Би булгарикум" и държи правата и за пазарите в Далечния изток.

Млекопреработващата компания "Бор-Чвор" - Пловдив, подписа споразумение за износ на млечни продукти в Китай с Ningbo Free Trade FUDI Development company unlimited. През миналата седмица компанията участва в международна изложба на стоки от страните от Централна и Източна Европа (China-Central Eastern European Countries Investment and Trade Fair), която се проведе в Нинбо, Китай.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK