Volkswagen започва трансформация на бизнеса
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Volkswagen започва трансформация на бизнеса

Изпълнителният директор на групата Матиас Мюлер представи плана за реформи "Стратегия 2025".

Volkswagen започва трансформация на бизнеса

Германската компания планира да пусне 30 модела електрически коли до 2025 г.

3666 прочитания

Изпълнителният директор на групата Матиас Мюлер представи плана за реформи "Стратегия 2025".

© FABIAN BIMMER


Volkswagen ще предприеме драстични промени, за да се отърси от скандалите с вредните емисии и да се насочи към перспективни сфери като електромобилите и самоуправляващите се коли. Това обяви в четвъртък главният изпълнителен директор на германския автомобилен концерн Volkswagen.

Мюлер пое ръководството на компанията, след като миналия септември беше разкрито, че тестовете за вредни емисии на някои от дизеловите й двигатели са били манипулирани. Планът за реформи е озаглавен "Стратегия 2025" и е замислен като най-голямата промяна, която компанията е предприемала в историята си, отбелязва Financial Times.

Стремеж към иновация

Фокусът на програмата е цялостно обновяване на основния бизнес на групата с пътнически автомобили и възползване от потенциала за нови приходи от иновативни технологии. Матиас Мюлер заявява, че до 2025 г. компанията ще пусне на пазара 30 нови модела с електрическо задвижване, като целта е да се достигнат продажби от два до три милиона броя годишно.

"Централна част от новата ни визия е препозиционирането на бизнеса с производство на компоненти, който ще бъде обединен за цялата група", заявява изпълнителният директор. Според източници на Financial Times компанията планира прехвърлянето на производството на части към външни доставчици, когато това има икономически смисъл. Това трябва да повиши конкурентоспособността на групата, която в момента се възползва от по-ниските производствени разходи в Източна Европа в по-малка степен, отколкото други компании от региона. Разходите на групата за суровини, доставки, стоки и услуги са нараснали от 80 млрд. евро през 2010 г. до 144 млрд. през миналата година.

"Ние се прощаваме с илюзиите, че можем да правим всичко по-добре или да разработваме всичко сами. За да ускорим иновациите, ще полагаме специфични усилия за овладяване на външно ноу-хау, като например разчитаме в по-голяма степен на придобивания и инвестиции в рисков капитал", изтъква Мюлер.

През миналата година VW Group постигна оперативна възвръщаемост на продажбите от 6%. "Стратегия 2025" си поставя за цел възвръщаемостта по този показател да бъде повишена до диапазона 7-8%. За възвръщаемостта на капитала е поставен цел от 15% до 2025 г., а плащанията към акционерите ще бъдат поддържани на нива около 30% от нетната печалба.

Опростяване на системата

Съществена част от плановете на Volkswagen е допълнителното опростяване на системата за модулно разработване и производство, която цели стандартизирането на възможно най-голяма част от използваните компоненти. Вместо досегашните 12 групи превозни средства в бъдеще системата ще е разделена само на четири. "В бъдеще ще се работи само с четири основни архитектури при разработването на нови модели – една за икономичните превозни средства, една за масовите модели, за премиум сегмента и за спортните коли. Това значително ще намали сложността и ще увеличи търговските ползи", заявява Мюлер, който до миналата година ръководеше луксозното подразделение на групата Porsche.

"Ако искаме да поддържаме водещата си роля в автомобилната индустрия след сериозното влошаване на резултатите в следствие на скандалите, трябва да се поучим от направените грешки", изтъква Мюлер. Разкритията за манипулациите на тестовете за вредни емисии досега са коствали на компанията 16.2 млрд. евро. За да се справи с тази криза, която е най-тежката в историята на групата, Volkswagen ще се опита да се адаптира към промените на пазара, довели до възхода на нови играчи като Tesla Motors.

Volkswagen ще предприеме драстични промени, за да се отърси от скандалите с вредните емисии и да се насочи към перспективни сфери като електромобилите и самоуправляващите се коли. Това обяви в четвъртък главният изпълнителен директор на германския автомобилен концерн Volkswagen.

Мюлер пое ръководството на компанията, след като миналия септември беше разкрито, че тестовете за вредни емисии на някои от дизеловите й двигатели са били манипулирани. Планът за реформи е озаглавен "Стратегия 2025" и е замислен като най-голямата промяна, която компанията е предприемала в историята си, отбелязва Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    xyha avatar :-P
    xyha

    И на зад да вървят , не можем да ги стигнем :-)

  • 2
    2.5 avatar :-?
    2.5

    "В бъдеще ще се работи само с четири основни архитектури при разработването на нови модели – една за икономичните превозни средства, една за масовите модели, за премиум сегмента и за спортните коли. Това значително ще намали сложността и ще увеличи търговските ползи”

    След такъв анонс, дали няма да решат и да се освободят от някои маркив портфолиото си?

  • 3
    mapto avatar :-P
    mapto

    Според мен трябваше да изчакат още 10 години след скандала, за да предприемат толкова рискова стъпка :D


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK