С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 16 юни 2016, 17:34, 3468 прочитания

Volkswagen започва трансформация на бизнеса

Германската компания планира да пусне 30 модела електрически коли до 2025 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Volkswagen ще предприеме драстични промени, за да се отърси от скандалите с вредните емисии и да се насочи към перспективни сфери като електромобилите и самоуправляващите се коли. Това обяви в четвъртък главният изпълнителен директор на германския автомобилен концерн Volkswagen.

Мюлер пое ръководството на компанията, след като миналия септември беше разкрито, че тестовете за вредни емисии на някои от дизеловите й двигатели са били манипулирани. Планът за реформи е озаглавен "Стратегия 2025" и е замислен като най-голямата промяна, която компанията е предприемала в историята си, отбелязва Financial Times.


Стремеж към иновация

Фокусът на програмата е цялостно обновяване на основния бизнес на групата с пътнически автомобили и възползване от потенциала за нови приходи от иновативни технологии. Матиас Мюлер заявява, че до 2025 г. компанията ще пусне на пазара 30 нови модела с електрическо задвижване, като целта е да се достигнат продажби от два до три милиона броя годишно.
"Централна част от новата ни визия е препозиционирането на бизнеса с производство на компоненти, който ще бъде обединен за цялата група", заявява изпълнителният директор. Според източници на Financial Times компанията планира прехвърлянето на производството на части към външни доставчици, когато това има икономически смисъл. Това трябва да повиши конкурентоспособността на групата, която в момента се възползва от по-ниските производствени разходи в Източна Европа в по-малка степен, отколкото други компании от региона. Разходите на групата за суровини, доставки, стоки и услуги са нараснали от 80 млрд. евро през 2010 г. до 144 млрд. през миналата година.

"Ние се прощаваме с илюзиите, че можем да правим всичко по-добре или да разработваме всичко сами. За да ускорим иновациите, ще полагаме специфични усилия за овладяване на външно ноу-хау, като например разчитаме в по-голяма степен на придобивания и инвестиции в рисков капитал", изтъква Мюлер.



През миналата година VW Group постигна оперативна възвръщаемост на продажбите от 6%. "Стратегия 2025" си поставя за цел възвръщаемостта по този показател да бъде повишена до диапазона 7-8%. За възвръщаемостта на капитала е поставен цел от 15% до 2025 г., а плащанията към акционерите ще бъдат поддържани на нива около 30% от нетната печалба.

Опростяване на системата

Съществена част от плановете на Volkswagen е допълнителното опростяване на системата за модулно разработване и производство, която цели стандартизирането на възможно най-голяма част от използваните компоненти. Вместо досегашните 12 групи превозни средства в бъдеще системата ще е разделена само на четири. "В бъдеще ще се работи само с четири основни архитектури при разработването на нови модели – една за икономичните превозни средства, една за масовите модели, за премиум сегмента и за спортните коли. Това значително ще намали сложността и ще увеличи търговските ползи", заявява Мюлер, който до миналата година ръководеше луксозното подразделение на групата Porsche.

"Ако искаме да поддържаме водещата си роля в автомобилната индустрия след сериозното влошаване на резултатите в следствие на скандалите, трябва да се поучим от направените грешки", изтъква Мюлер. Разкритията за манипулациите на тестовете за вредни емисии досега са коствали на компанията 16.2 млрд. евро. За да се справи с тази криза, която е най-тежката в историята на групата, Volkswagen ще се опита да се адаптира към промените на пазара, довели до възхода на нови играчи като Tesla Motors.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга

През Goldies media group двете компании ще работят върху създаването на видеопродукции

14 ное 2019, 1047 прочитания

Отварянето на достъпа до банковите данни не предизвика революция във финансите Отварянето на достъпа до банковите данни не предизвика революция във финансите

Индустрията се модернизира на ниво бизнес процеси и платформи, споделиха участниците в конференцията "Банките и бизнесът"

14 ное 2019, 1484 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Тракия икономическа зона" търси 50 работници за АББ в Раковски

Новите работни места за неактивни младежи се осигуряват по пилотен европроект, който се изпълнява в партньорство със синдикатите

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Местните избори отвъд резултатите

В София и други градове проличаха възможности за по-широк фронт срещу наложения от ГЕРБ модел на управление

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

К като "Култура", К като "край"

"К - вестник за критика, дебати и културни удоволствия" спира да излиза в началото на следващата година

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10