С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 19 юни 2016, 14:12, 11724 прочитания

Концесията на летище София е спряна заради жалба

Причината е жалба в КЗК от кувейтския консорциум, който осъди летището за 45 млн. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Концесията на летище София е спряна, съобщиха от министерството на транспорта. Причината е, че компании от кувейтския консорциум МАК/АДМАК, който изгради пистата на Терминал 2 на летище София, са завели жалба в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) срещу решението на Министерския съвет за отдаването на летището на концесия. От сайта на антимонополната комисия се вижда, че жалбата е заведена на 15 юни от "Мохамед Абдулмохсин Ал-Карафи и Синове" с искане да бъде наложена мярка по спиране на процедурата за концесия до произнасянето на комисията. Същността на самата жалба обаче не става ясна, тъй като документът не е публикуван.

Вероятните мотиви
Вероятно мотивите по жалбата са свързани с публикуваните наскоро условия по процедурата за предстоящата концесия на летището, според които избраната фирма концесионер няма да има задължение да плаща присъдената на консорциума сума от 45 млн. долара в арбитражното дело срещу летище София. То беше спечелено от чуждите компании през 2011 г. в международния арбитраж в Париж заради неплатени суми по неустойки и неосвобождаване на банкови гаранции при изграждането на новата писта на летището. Решението беше потвърдено и от Софийския градски съд, но впоследствие беше обжалвано и все още чака окончателно решение на съда.
В тази връзка собствениците на кувейтския консорциум вероятно са притеснени, че държавната фирма няма да може да плати задълженията си към тях след оттеглянето от управлението на летището.


Възможно забавяне
Временното спиране на процедурата ще забави сроковете на концесията. Обявеният сега срок за подаване на оферти е 20 октомври. Според изискванията бъдещият инвеститор трябва да плаща за 35-годишния период на концесията не по-малко от 7% от общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година и не по-малко от 9.96 млн. лв. без ДДС, е заложено в изискванията. От кандидатите ще се иска да платят минимално еднократно концесионно плащане в размер не по-малък от 550 млн. лева без ДДС, или 660 млн. лв. с данъка. Идеята е тези средствата да отидат за погасяване на задълженията на БДЖ. От концесионера се иска и да инвестира в обновяването на пътнически терминал 1, така че той да разполага със седем ръкава и 5 вход-изхода за пътници с капацитет на обслужване 3 млн. пътници годишно.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга

През Goldies media group двете компании ще работят върху създаването на видеопродукции

14 ное 2019, 1018 прочитания

Отварянето на достъпа до банковите данни не предизвика революция във финансите Отварянето на достъпа до банковите данни не предизвика революция във финансите

Индустрията се модернизира на ниво бизнес процеси и платформи, споделиха участниците в конференцията "Банките и бизнесът"

14 ное 2019, 1465 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Русенската "Гиг Карасек" разширява дейността си

Проектът на компанията за апарати за дестилация е на стойност 850 хил. лв.

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Местните избори отвъд резултатите

В София и други градове проличаха възможности за по-широк фронт срещу наложения от ГЕРБ модел на управление

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

К като "Култура", К като "край"

"К - вестник за критика, дебати и културни удоволствия" спира да излиза в началото на следващата година

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10