Концесията на летище София е спряна заради жалба

Причината е жалба в КЗК от кувейтския консорциум, който осъди летището за 45 млн. долара

Процедурата за концесия на софийското летище беше обявена в началото на юни
Процедурата за концесия на софийското летище беше обявена в началото на юни
Процедурата за концесия на софийското летище беше обявена в началото на юни    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Процедурата за концесия на софийското летище беше обявена в началото на юни    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА

Концесията на летище София е спряна, съобщиха от министерството на транспорта. Причината е, че компании от кувейтския консорциум МАК/АДМАК, който изгради пистата на Терминал 2 на летище София, са завели жалба в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) срещу решението на Министерския съвет за отдаването на летището на концесия. От сайта на антимонополната комисия се вижда, че жалбата е заведена на 15 юни от "Мохамед Абдулмохсин Ал-Карафи и Синове" с искане да бъде наложена мярка по спиране на процедурата за концесия до произнасянето на комисията. Същността на самата жалба обаче не става ясна, тъй като документът не е публикуван.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kdo52372883 avatar :-?
    kdo52372883
    • - 1
    • + 25

    Нормално – и напълно очаквано. Всяка нормална корпорация би процедирала по този начин. Подобно развитие можеше да се предскаже от всеки, следил публикациите в „Капитал“ по темата – освен, очевидно, от празните глави, които обявиха концесията при такива условия.

    Трябва да си доста нагъл и малоумен, за да врънкаш чужди инвеститори за 1.1 млрд. лева, като същевременно отказваш най-безочливо да платиш 45 млн. долара пак на чужди инвеститори – и то по присъда на Парижкия Арбитражен Трибунал. Виновни, разбира се, пак няма! И все пак, нека помислим:

    1) Защо е осъдено летището? Явно Дедо Боцо навремето пак е пропуснал да прати СМС-и до парижките арбитри... ма той не е виновен човекът – по-скоро грешката е на Ангелов (на Свинята адвоката), който е забравил да осигури на Боцко номерата на жеесемите на арбитрите. Щото, нали, именно въпросният Ангелов „защитава“ летището по този казус.

    2) Защо не ще да плаща Летище София – респективно Мин. на Транспорта? Понеже се надяват „гнилите ябълки“ в българска съдебна система да ги „отърват“ от глобата.

    3) Да, обаче сметките излизат криви. СГС потвърждава присъдата от Париж, макар и без да бърза. Апелативният Съд – също (въпреки особеното мнение на съдия Д. Марчева, мотивирано от интересно какво/кого). И така стигаме до ВКС, където, както знаем, също не се бърза. Така че касационно – и окончателно – решение ще има най-рано догодина.

    4) Тук е редно да добавим следното – да бавиш плащането по арбитражно решение, т.е. да се правиш на мотика, влачи след себе си сериозни последствия – и особено финансови такива. По-конкретно: за всеки ден забавяне неустойката по това дело е 12,000 долара. За година – 4.5 млн. долара. Арбитражното решение е още от 2011 – е, смятайте. Това отговаря и на шизофренично-риторичния въпрос на министъра на транспорта, който по време на парламентарен контрол заяви в прав текст: „Ама какво стана с тая глоба, тя преди време беше много по-малка?!“

    5) В заключение – концесия скоро ще има ли? Не и при такива измекярски и тарикатски условия. А оттам – пари за БДЖ ще има ли? И да има, май няма да е тази година... А хората, взели тъпоумните решения навремето, довели до тази присъда, са си все така на постовете. И това важи както за летището, така и за „властта“. Някои даже са и повишени. И това е най-поучителното в случая. Дъниш се ти – обаче плаща друг. Гарантирано от ГРОБ.

    6) Така че на данъкоплатците – честито. За пореден път.

    Нередност?
  • 2
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker
    • - 1
    • + 10

    До коментар [#1] от " kdo52372883 ": Прекрасен коментар, по-добър (и по-точен) дори и от самата статия!

    Нередност?
  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 4

    Още няколко седмици да спрем безумното спонсориране на схемите в БДЖ!!!

    Драги служители на капитал,
    след като направихте "почти непробиваема" система за таксуване на читателите си, време е да сложите елементарна броячка на главните букви на латиница в съобщенията си. Над 20 главни букви на латиница - автоматично триене на коментара за спам! Трудно ли е?

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал