С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 19 юни 2016, 14:12, 11812 прочитания

Концесията на летище София е спряна заради жалба

Причината е жалба в КЗК от кувейтския консорциум, който осъди летището за 45 млн. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Концесията на летище София е спряна, съобщиха от министерството на транспорта. Причината е, че компании от кувейтския консорциум МАК/АДМАК, който изгради пистата на Терминал 2 на летище София, са завели жалба в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) срещу решението на Министерския съвет за отдаването на летището на концесия. От сайта на антимонополната комисия се вижда, че жалбата е заведена на 15 юни от "Мохамед Абдулмохсин Ал-Карафи и Синове" с искане да бъде наложена мярка по спиране на процедурата за концесия до произнасянето на комисията. Същността на самата жалба обаче не става ясна, тъй като документът не е публикуван.

Вероятните мотиви
Вероятно мотивите по жалбата са свързани с публикуваните наскоро условия по процедурата за предстоящата концесия на летището, според които избраната фирма концесионер няма да има задължение да плаща присъдената на консорциума сума от 45 млн. долара в арбитражното дело срещу летище София. То беше спечелено от чуждите компании през 2011 г. в международния арбитраж в Париж заради неплатени суми по неустойки и неосвобождаване на банкови гаранции при изграждането на новата писта на летището. Решението беше потвърдено и от Софийския градски съд, но впоследствие беше обжалвано и все още чака окончателно решение на съда.
В тази връзка собствениците на кувейтския консорциум вероятно са притеснени, че държавната фирма няма да може да плати задълженията си към тях след оттеглянето от управлението на летището.


Възможно забавяне
Временното спиране на процедурата ще забави сроковете на концесията. Обявеният сега срок за подаване на оферти е 20 октомври. Според изискванията бъдещият инвеститор трябва да плаща за 35-годишния период на концесията не по-малко от 7% от общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година и не по-малко от 9.96 млн. лв. без ДДС, е заложено в изискванията. От кандидатите ще се иска да платят минимално еднократно концесионно плащане в размер не по-малък от 550 млн. лева без ДДС, или 660 млн. лв. с данъка. Идеята е тези средствата да отидат за погасяване на задълженията на БДЖ. От концесионера се иска и да инвестира в обновяването на пътнически терминал 1, така че той да разполага със седем ръкава и 5 вход-изхода за пътници с капацитет на обслужване 3 млн. пътници годишно.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

За кожата на един гайджин За кожата на един гайджин

Бившият автомагнат Карлос Гон избра да е беглец от японската правосъдна система, но животът му тепърва ще става по-сложен

17 яну 2020, 737 прочитания

Без вода няма индустрия Без вода няма индустрия

Промишленото водоснабдяване засега е осигурено на повечето места в страната, но за някои компании има притеснения

17 яну 2020, 740 прочитания

24 часа 7 дни

17 яну 2020, 2442 прочитания

17 яну 2020, 1631 прочитания

17 яну 2020, 1549 прочитания

17 яну 2020, 1404 прочитания

17 яну 2020, 1340 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Русенската "Гиг Карасек" разширява дейността си

Проектът на компанията за апарати за дестилация е на стойност 850 хил. лв.

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10