Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 19 юни 2016, 14:12, 11880 прочитания

Концесията на летище София е спряна заради жалба

Причината е жалба в КЗК от кувейтския консорциум, който осъди летището за 45 млн. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Концесията на летище София е спряна, съобщиха от министерството на транспорта. Причината е, че компании от кувейтския консорциум МАК/АДМАК, който изгради пистата на Терминал 2 на летище София, са завели жалба в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) срещу решението на Министерския съвет за отдаването на летището на концесия. От сайта на антимонополната комисия се вижда, че жалбата е заведена на 15 юни от "Мохамед Абдулмохсин Ал-Карафи и Синове" с искане да бъде наложена мярка по спиране на процедурата за концесия до произнасянето на комисията. Същността на самата жалба обаче не става ясна, тъй като документът не е публикуван.

Вероятните мотиви
Вероятно мотивите по жалбата са свързани с публикуваните наскоро условия по процедурата за предстоящата концесия на летището, според които избраната фирма концесионер няма да има задължение да плаща присъдената на консорциума сума от 45 млн. долара в арбитражното дело срещу летище София. То беше спечелено от чуждите компании през 2011 г. в международния арбитраж в Париж заради неплатени суми по неустойки и неосвобождаване на банкови гаранции при изграждането на новата писта на летището. Решението беше потвърдено и от Софийския градски съд, но впоследствие беше обжалвано и все още чака окончателно решение на съда.
В тази връзка собствениците на кувейтския консорциум вероятно са притеснени, че държавната фирма няма да може да плати задълженията си към тях след оттеглянето от управлението на летището.


Възможно забавяне
Временното спиране на процедурата ще забави сроковете на концесията. Обявеният сега срок за подаване на оферти е 20 октомври. Според изискванията бъдещият инвеститор трябва да плаща за 35-годишния период на концесията не по-малко от 7% от общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година и не по-малко от 9.96 млн. лв. без ДДС, е заложено в изискванията. От кандидатите ще се иска да платят минимално еднократно концесионно плащане в размер не по-малък от 550 млн. лева без ДДС, или 660 млн. лв. с данъка. Идеята е тези средствата да отидат за погасяване на задълженията на БДЖ. От концесионера се иска и да инвестира в обновяването на пътнически терминал 1, така че той да разполага със седем ръкава и 5 вход-изхода за пътници с капацитет на обслужване 3 млн. пътници годишно.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Към българските правоносители ще бъдат насочени близо 1 млн. лв.

1 апр 2020, 215 прочитания

Александър Палешутски от мебелната "Средна гора": Магазините на IKEA са затворени, складът ни е пълен с продукция Александър Палешутски от мебелната "Средна гора": Магазините на IKEA са затворени, складът ни е пълен с продукция

Работниците са в отпуск, ще се наложат съкращения, казва изпълнителният директор на компанията пред "Капитал"

1 апр 2020, 559 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Русенската "Гиг Карасек" разширява дейността си

Проектът на компанията за апарати за дестилация е на стойност 850 хил. лв.

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10