С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 юни 2016, 14:46, 6210 прочитания

BASF купува Chemetalls за 3.2 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
BASF придобива една от дъщерните компании на американската Albemarle Corp, съобщава Reuters. Дружеството се казва Chemetall и основната му дейност е производството на химикали за обработка на повърхности в автомобилостроенето. Компанията е базирана във Франкфурт и е сред водещите на пазара, като произвежда и други химикали за третиране на повърхности. Общата сума на сделката е 3.2 млрд. долара. BASF вече са подсигурили нужното финансиране, става ясно от обръщението на компанията до акционерите. Това е първото придобиване на BASF, след като не успя да достигне до преговори с Monsanto. Компанията беше изпреварена от Bayer, която предложи 62 млрд. долара за американския производител на семена и селскостопански химикали.

Какво придобива BASF

Очакванията са сделката да бъде финализирана до края на годината. Покупката ще спомогне за развитието на сродната дивизия на BASF, пише още Reuters. През миналата година консолидираните приходи на най-големият химически концерн са били около 70.45 млрд. евро, като продажбите на химикали от този тип са донесли 3.2 млрд. С придобиването се цели повишаване на постъпленията в тази дивизия. Поделението разчита и на автомобилния пазар, за да генерира приходи, което може да повлияе на ефекта от сделката.


BASF ще получи сравнително голяма компания. Chemetall разполага с 21 производствени бази в 20 различни държави, както и 10 центъра за иновации. Дружеството също така има 24 търговски представителства и 2500 души персонал, като за 2015 г. приходите му са достигнали 845 млн. долара. Брутната печалба за периода е 202 млн. долара при марж от близо една четвърт.

Бъдещето на бизнеса

Дружеството присъства и в бързорастящите икономики на Азия. Компанията произвежда и продава в Китай и Индия. Така има достъп до най-бързо разрастващия се автомобилен бизнес в света. Въпреки това Chemetall не очаква сериозен ръст на приходите за тази година. Aнализаторите предвиждат продажбите за 2016 г. да нараснат с 0.71% до 851 млн. долара, а маржът да се покачи с един процентен пункт. По първоначални прогнози 2017 г. ще върне компанията на правия път, постигайки над 5% ръст в приходите до 895 млн. долара. Chemetall акцентира на съвместната си работа с BASF. Според компанията интеграцията между двете ще донесе нови възможности за растеж. Дружеството възнамерява да се възползва от ноу-хау, което предлага BASF, както и да търси техническо съдействие. Освен това компанията ще спечели и от връзките на германския концерн с автомобилната индустрия в страната. Чрез комбинацията компанията ще успее да предложи и по-обхватно решение на клиенти от различни индустрии.



"Chemetall допълва сегашното ни портфолио, допринасяйки с търсени от индустрията продукти. Ние очакваме с нетърпение обединението с един от лидерите в сектора, за да ускорим иновациите и да подобрим технологичния процес в услуга на клиентите", коментира Маркус Камиет, който оглавява дивизията на BASF.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 882 прочитания

Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers

Британската група за доставки на храна предпочита да се продаде на гиганта в сектора Takeaway

23 окт 2019, 729 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"София тех парк" откри третата в Европа лаборатория за иновации в железопътния транспорт

В нея ще извършва научноизследователска и развойна дейност в областта на съвременните телекомуникационни технологии

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10