Toyota си постави цел в срок от пет години да въведе в автомобилите си първите системи, използващи изкуствен интелект, предава Reuters. Те ще асистират на водача, осигурявайки по-добра безопасност при движение на пътя. Нововъведенията ще предвиждат евентуални инциденти и ще предприемат конкретни действия за избягването им. По тази начин компанията ще придаде реални измерения на работата си по създаването на автономен автомобил.
Важността на проекта
Над проекта работи Toyota Research Institute, дивизията за иновации на автопроизводителя. Тя беше основана през ноември миналата година с цел да подпомогне развитието на компанията и да диверсифицира бизнеса, навлизайки в новите технологии.
"Интелектът на колата ще решава какъв е най-добрият план за избягване на удара. В общи линии ще бъде като ангел-пазител, който ще работи паралелно с шофьора", заяви главният изпълнителен директор на института Гил Прат, цитиран от Reuters. Мениджърът е сред специалистите в сферата на роботиката и изкуствения интелект и движещата сила зад решението Toyota да създаде лаборатория в Силициевата долина, изконна територия на технологичните гиганти.
Той е уверен, че внедряването на системата ще бъде постигнато в следващите години. Toyota планира да произведе първия модел автомобил, който да може да се движи самостоятелно по магистрали, до 2020 г. Изкуственият интелект ще е интегрална част в подобна кола, като Прат поставя системата като приоритет номер едно пред дивизията.
Конкурентите на Toyota
Институтът ще похарчи около 1 млрд. долара за подпомагането на развитието на автономните автомобили, пише Reuters. Конкуренцията в сектора се увеличава все повече, след като освен технологични компании като Alphabet и Apple в надпреварата се включиха и традиционни производители на автомобили като Volkswagen, General Motors, Fiat, Volvo и Ford. В отговор на това Toyota разгледа възможни инвестиции, които да ускорят развитието на нови технологии.
В началото на месец юни стана ясно, че компанията преговаря за закупуването на две компании за производство на роботи от Alphabet. Автопроизводителят имаше намерение да придобие Boston Dynamics и Shaft, навлизайки по-дълбоко в сектора на високите технологии. Първата има сериозна история в производството на роботи с различни приложения, а втората се концентрира върху крайния потребител. Очакванията са двете компании да спомогнат за разработката на автономни автомобили, ако сделката бъде финализирана. Японската компания има около 46 млрд. долара свободни средства по данни на Wall Street Journal.
Освен това Toyota потърси сближаване с Uber, лизинговайки автомобили при преференциални условия на шофьорите на компанията. Най-големият технологичен стартъп обяви, че няма да ограничи партньорството си с японския производител само дотук, като възнамерява да го задълбочи. Uber вече пусна първия си автономен автомобил през май и активно развива партньорството си с университети в сферата на роботиката. Компанията основа и собствена лаборатория - Advanced Technologies Center.
С поглед към бъдещето
Инвестициите на Toyota не се ограничават единствено до автомобилите. Със създаването на Toyota Research Institute компанията може да навлезе трайно в роботиката. Компанията работи над създаването над автоматизирани столове за хора с двигателни проблеми, устройство, което да помага при зрителни увреждания, и др.
Роботиката се оказа трънлив път за някои компании, като Google показа признаци на оттегляне от пазара. Toyota, от друга страна, цели да експлоатира нишата, която може да се окаже сред най-доходоносните бизнеси в близкото бъдеще.
Toyota си постави цел в срок от пет години да въведе в автомобилите си първите системи, използващи изкуствен интелект, предава Reuters. Те ще асистират на водача, осигурявайки по-добра безопасност при движение на пътя. Нововъведенията ще предвиждат евентуални инциденти и ще предприемат конкретни действия за избягването им. По тази начин компанията ще придаде реални измерения на работата си по създаването на автономен автомобил.
5 коментара
Опитваш се да завиеш - обаче колата със собствено мнение - отказва. Натискаш газта - също. Резултатът - даже шофьорът ще бъде пътник - т.е. няма да може да контролира колата на 100%.
"Toyota планира да произведе първия модел автомобил, който да може да се движи самостоятелно по магистрали, до 2020 г."
Ама това е само след 4 години! А доскоро изглеждаше като фантастика.
Ало, лобито на бакшишите, чете ли, четете ли? Ей това: "Освен това Toyota потърси сближаване с Uber, лизинговайки автомобили при преференциални условия на шофьорите на компанията. " схванахте ли какво означава?
Това в съчетание с това: ""Интелектът на колата ще решава какъв е най-добрият план за избягване на удара. В общи линии ще бъде като ангел-пазител, който ще работи паралелно с шофьора"..." подсказва ли ви нещо.
Преди много години, в една далечна галактика Хан Соло пилотираше Хилядолетния сокол без капчица изкуствен интелект :)
До коментар [#3] от "gost22":
Интересно при катастрофа, кой ще е виновен?