С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 21 юни 2016, 18:11, 13703 прочитания

Стойността на поръчките скочи средно с 10%, откакто Fashion Days е без регистрация

Невена Алексиева, регионален мениджър на Fashion Days

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През последните шест месеца делът на мъжете купувачи се е увеличил с 5% и смятаме да предложим повече мъжки линии

Невена Алексиева е във Fashion Days почти от самото начало на компанията през 2011 г., когато излиза от консултантския сектор. Започва като финансов мениджър за местното дружество "Фешън дейс шопинг", а след това поема цялата група, когато пазарите на Fashion Days се разпростират в седем страни в Европа. След като модният онлайн търговец сменя бизнес модела си и остава да оперира на трите си приоритетни пазара - България, Румъния и Унгария, през януари 2016 г. Алексиева пое ролята на регионален мениджър в страната. За миналата година българското дружество на Fashion Days има оборот от 24.3 млн. лв., което е ръст от 17.6% спрямо 2014 г. В интервю за "Капитал Daily" Алексиева говори за тенденциите в електронната търговия с мода.

Как се развива бизнесът на Fashion Days в България?


- Развиваме се стабилно, през последните години имаме постоянен ръст в обема на продажбите. Както миналата, така и тази година отбелязваме повишаване в ключовите си показатели. В момента сме на етап, в който изготвяме финансовите си отчети за изминалата година, но предварителните ни данни показват двуцифрен процентов ръст в оборота спрямо предходната година.

На кое място по обем се нарежда пазарът в България?
- Както знаете, в момента Fashion Days оперира на три пазара - Румъния, България и Унгария. От тях ние сме с най-малко население и интернет потребители, но като обем поръчки се нареждаме на второ място в групата и по приходи, и по поръчки.

Колко са потребителите ви през миналата година?
- Регистрираните потребители на трите пазара, където присъстваме, са над 4 милиона, като очакваме този показател да нараства и занапред. Както знаете, първоначално стартирахме като сайт със задължителна регистрация, а в момента платформата е отворена, т.е клиентът може да влезе да поръча без регистрация. Около 50% от потребителите ни са в Румъния, а останалите в България и Унгария, като делът им е динамичен.



Как се отрази на бизнеса ви отварянето на платформата?
- Много ни помогна, защото станахме по-видими за потребителите. Така е много по-лесно за клиентите да намерят и нас, и продукта, който търсят. От друга страна, търсачките ни индексират по-добре, което от бизнес гледна точка за нас е по-важно. По-рано, за да разгледаш голяма част от артикулите, трябваше да влезеш с профила си, докато сега може и да се пазарува без регистрация. Данни се изискват само накрая за доставката.

Отварянето на магазина е етап от новия ни бизнес модел. Увеличавайки продуктовото разнообразие, въвеждането на нови колекции и оптимизацията на логистичните процеси водят до подобрение в основните ни показатели: клиентите започнаха все по-често да си купуват два или повече продукта например. Средната стойност на поръчката се увеличи със средно 10% Спрямо предходната година. Показателен резултат е, че при мобилните поръчки направените през iPad и iPhone са със значително по-висока стойност, отколкото поръчките директно от магазина през компютър.

Има ли разлики между поръчките през мобилни устройства и сайта?
- Разлика има, но тя е по-скоро в стойностно отношение. Към момента близо половината ни продажби идват от мобилните ни приложения и очакваме тенденцията на растеж да продължи. Това, което клиентите ни основно купуват, са: обувки, дрехи на масовите брандове като Esprit, MANGO, Pepe Jeans, Vero Moda и т.н. MANGO например са един от брандовете, които много силно присъстват на сайта ни, и определено се харесват от потребителите на българския пазар.

Какъв е броят на поръчките ви за 2015 г.?
- Не можем да споделим числото, но за крайните резултати не е съществен единствено броят на поръчките. За приходите в еднаква степен са определящи броят на покупките и стойността им. А както вече споменах, имаме увеличение на средния брой покупки в рамките на една поръчка. Работим в посока на това клиентите да пазаруват цялостна визия - когато си купиш блуза например, да можеш да я съчетаеш с подходяща пола или чанта към нея.

Каква част от хората, които разглеждат после действително поръчват?
- По-скоро отчитаме сближаване на показателите на разглеждащите и купуващите. С въвеждането на новите менюта и търсачката в магазина, потребителите могат много по-бързо да намерят това, което търсят, което допълнително улеснява процеса.

Каква част от трафика и поръчките ви идват през мобилни устройства?
- Броят на поръчки през мобилни устройства все повече се повишава и това е интересна тенденция. Очакваме занапред все повече продажби да стават така. При нас около половината продажби са през мобилно приложение, което е ръст от 37% спрямо миналата година.

Какви други тенденции наблюдавате?
- Забелязахме увеличение на продажбите на стоки от нови колекции. Миналата година променихме бизнес модела си от flash sales (базиран основно на аутлетни предложения) към последните колекции на водещи марки. В момента се договаряме с производители и дистрибутори и държим над 50% от артикулите си на склад. Продажбите ни на актуални колекции непрекъснато се увеличават, следователно сме в правилната посока. Благодарение на това, че имаме много продукти на склад, скъсихме значително и времето за доставка. Ако преди то беше средно до 2 седмици, сега до България доставяме за 3-4 дни.

Как изглежда сравнението между вашите цени и тези във физическите магазини?
- Основното е, че когато търговецът договаря количества нови колекции с официален дистрибутор или производител, поема ангажимент в определен период от време да закупи и реализира продажби в определени обеми. В зависимост от обема покупната доставната цена за търговеца може да варира. Това дава възможност на търговеца да предоставя на крайните клиенти допълнителни отстъпки. (Корекция 14:37, 22.6.2016)

Какви са маржовете в модния сегмент на онлайн търговията?
- Зависи. Маржовете са по-големи, когато обемите са по-големи. Търговецът, който може да реализира по-големи маржове, е този, който оперира на повече пазари. Това е едно от предимствата на Fashion Days.

Неотдавна Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) се самосезира срещу Fashion Days. Една от тезите за мерките беше, че сте част от от eMAG, които бяха глобени от регулатора за свои кампании (в момента онлайн търговецът обжалва наказанието - бел. ред.).
- Не мисля, че това е причината. КЗК съблюдава за спазване на законите и извършва проверки. Обръщат внимание на всеки голям търговец. Разгледали са артикули на сайта ни към определен период и се обърнаха към нас с подробни списъци данни, които искат да им предоставим. На този етап не мога да коментирам, защото изчакваме обменът на информация да приключи.

А по отношение на физическата част от онлайн търговията - планирате ли нови складове извън Румъния или може би шоуруми по пример на eMAG?
- На този етап не смятаме за необходимо да имаме други складове. Когато започнахме да предлагаме нови колекции и да държим артикули на склад, се наложи да увеличим складовата си площ. Използваме три склада в Букурещ, което не е достатъчно ефективно и през лятото ни предстои да се преместим в нов по-голям склад отново в Букурещ. Планираме тази стъпка да бъде достатъчна за поддържане на значителни обеми складови наличности.

Що се отнася до шоурумите, това е една от тенденциите на пазара, за да се затвори потребителският цикъл и да сме налични през всички канали. Това е нещо, което обмисляме, но нямаме конкретна дата за такъв проект, защото трябва внимателно да преценим дали разходите за подобна смяна на модела биха се изплатили от нарасналия брой продажби. Логиката на онлайн и офлайн бизнеса е много различна.

Какво очаквате и планирате през 2016 г.?
- Ще продължим да се фокусираме върху клиента. Разработваме няколко допълнителни инструмента, които да подобрят навигацията на сайта. Основните ни инвестиции са в доразвиване на платформата - нови филтри, функционалности и персонализация. Наскоро пуснахме wishlist, където даден клиент, ако не е успял да си купи нещо, може да следи наличността му. Предстои ни да представим и инструмент, който помага на клиента още по-точно да определи размера си спрямо различните брандове. Планирали сме и новости в продуктово отношение. Забелязваме ръст в търсенето на продукти за мъже и деца, смятаме да разширим асортимента в тези категории. Мъжете в момента са близо 30% от клиентите ни и са се увеличили с 5% за последните месеци. Те са много лоялни клиенти и като правило харчат повече онлайн, затова планираме да предложим повече продукти, подходящи за тях. Очакваме да продължим да растем като брой поръчки и като приходи. Целта ни е ръст от 30% през тази година.

Планирате ли разрастване на екипа в България?
- Всяка година инвестираме в екипа си, но по-скоро в нови умения и доразвиването му. В момента в България сме около 20 човека, миналата бяхме 24. По-малко сме заради естественото текучество на персонала, а и не сме се стремили веднага да попълним бройката с нов човек, защото процесите ни много се оптимизираха.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Diageo предупреждава за по-ниска печалба заради коронавируса Diageo предупреждава за по-ниска печалба заради коронавируса

Разпространението на болестта в Азия удари търсенето на алкохол на континента

27 фев 2020, 128 прочитания

Емисиите на метан от фосилни горива са "силно подценени" Емисиите на метан от фосилни горива са "силно подценени"

Добивът на въглища, петрол и газ вероятно има още по-голяма роля за парниковия ефект в атмосферата

26 фев 2020, 994 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Spotify продължава да расте - и по потребители, и по загуба

Apple вече настига шведската компания по платени потребители на музикални услуги

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10