Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 22 юни 2016, 14:05, 6454 прочитания

Spotify продължава да расте - и по потребители, и по загуба

Apple вече настига шведската компания по платени потребители на музикални услуги

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Spotify продължава да се развива. Въпреки нарастващата конкуренция в лицето на Apple Music и Tidal от създателите на приложението за музикален стрийминг обявиха пред в. The Telegraph, че вече имат 100 милиона активни потребители - бурен растеж спрямо 75-те милиона отпреди година.

Spotify обаче имат от какво да се притесняват. Докато приложението на шведската компания е безспорен лидер по общ брой потребители, едва 30 млн. от тях са платени. Apple Music от своя страна имат 15 млн. платени абонати, но съществуват от едва 10 месеца спрямо 10-те години на Spotify. За да изглеждат нещата още по-стряскащо, швeдската компания не е излизала на печалба нито веднъж в историята си, макар оборотите й да не спират да се покачват с бърза скорост.


Разликите
Разликата идва най-вече от предложението на Spotify за безплатен абонамент, който се издържа от реклами. От Apple не предлагат подобна възможност, но това не спира възхода им. Според Еди Кю, вицепрезидент по услугите в Apple, потребителите на музикалната услуга се покачват с по един милион на всеки месец от началото на 2016 г.

От Spotify обаче изглеждат радостни от присъствието на Apple на стрийминг пазара. Джонатан Фостър от компанията смята, че така развитието на индустрията няма да пада само върху техните плещи, и отбелязва, че откакто се е появила конкуренцията, те се развиват по-бързо.

Откъде идват притесненията
Проблемът за Spotify определено не е достигането до потребители, а това да ги накара да използват платената версия на услугите. Същевременно шведската компания продължава да инвестира в глобалното си разширение. От компанията вярват, че неуморимите инвестиции в по-широкия достъп до услугите на компанията ще доведат до по-печеливш модел. Така, въпреки че приходите на компанията за 2015 г. достигат 1.94 млрд. евро (1.74 млрд. от платени абонаменти), тя продължава да бъде на загуба от 173 млн. евро. За 2014 г. данните са съответно 1.08 млрд. оборот спрямо 162 млн. загуби.



От почти двумилиардния оборот на Spotify шведската компания е изплатила над 1.6
млрд. евро за такси и хонорари на звукозаписни компании и изпълнители. Увеличението е почти двойно спрямо 882 млн. за 2014 г. Именно заради ниските дивиденти, изплащани от Spotify на изпълнителите, имена като Radiohead и Тейлър Суифт изтеглиха музиката си от стрийминг услугата в края на 2014 г. Те се обявиха против "неадекватната" система за оценяване на дела за артисти, като според някои изчисления те получават по 0.001 долар за едно пускане на песен.

Третият играч
Освен Apple и Spotify, макар и още далеч от двете големи компании, на пазара се намира и новият играч Tidal, собственост на рапъра Джей Зи в партньорство с други негови колеги. Tidal се отличава пред другите с услугите си за висококачествено аудио и това, че е изцяло собственост на изпълнители, които пускат ексклузивни материали.

Компанията предлага цялото си съдържание срещу абонамент от 10 долара н
а месец или 20 долара за висококачествено аудио. До момента Tidal може да се похвали с 4.2 млн. абонамента, от които голяма част са за по-скъпата услуга. И макар цифрите да са далеч от тези на Apple и Spotify, компанията на Джей Зи се радва и на постоянен медиен интерес, който невинаги е позитивен – Tidal редовно са критикувани, че заради високите си цени и ексклузивни материали всъщност подстрекават пиратството с музика.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Каргото на летище София се увеличава Каргото на летище София се увеличава

Броят на пътниците от началото на извънредното положение се е свил 4.3 пъти

7 апр 2020, 88 прочитания

Инвестбанк вече е собственик на активите на "Химко" 1 Инвестбанк вече е собственик на активите на "Химко"

Прехвърлянето е заради неизплатен заем на купувача на фалиралия завода "Метахим импекс"

7 апр 2020, 564 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Бразилският телеком Oi е на ръба на фалита

Компанията не успя да преструктурира дълговете си, които достигат 19 млрд. долара

Още от Капитал
Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10