С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 23 юни 2016, 7:16, 3766 прочитания

Седмични новини за ритейл

Появи се проект за първи български хипермаркет; "Лидл България" обяви 20% ръст на оборота през 2015 г.; H&M изпревари Inditex по приходи от продажби в България; Кампания иска облекчен режим за даряване на храни в България; Покупки в чужбина за над 18.4 млн. евро през майските празници

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: editors@regal.bg

Появи се проект за първи български хипермаркет


Първи български хипермаркет на малките и средните производители в България, непредставени в търговските вериги, би трябвало за заработи до средата на октомври в софийския "България мол". Александър Викилев, управител на "Вердон инвест", съобщи, че вече е подписал десетгодишен наемен договор с мола за помещението "на бивш магазин "Карфур" и че има проектодоговори с около 350 малки и средни фирми от страната.

От "България мол" засега отказаха коментар. По информация на Викилев ръководството на мола приветства идеята и рекламните кампании ще бъдат осъществявани съвместно.

Хипермаркетът ще бъде позициониран като голям хранителен аукцион с голямо продуктово предлагане на качествени храни, директно от производителите. Акцент ще са млечните, месните продукти, вината, плодовете и зеленчуците, но се търси "асортиментно да превъзхождаме всеки един обект в границите на София". Тъй като производителите ще доставят директно, се очаква цените да са с 15 - 20% по-ниски, отколкото ако се минава през посредник.>



Идеята е срещу 120 лева на кв.м с ДДС всеки производител да може да наеме необходимата му търговска площ. Цената включва наем, ток, заплати, реклама, режийни разходи и др. Производителите ще доставят стоката си до обекта, сами ще определят цените си. Чрез софтуер ще следят в реално време пътя на стоката и парите си. Операторът ("Вердон инвест") ще я поема от рампата и ще има грижа за нея до касата. За дейността си постфактум ще получава 1.5% от оборота, реализиран от доставчика. Няма обаче да има достъп до парите от продажбите. Те ще бъдат предавани всеки ден на инкасова фирма, с която предстои да бъде подписан договор. Тя ще превежда парите на доставчиците или при набирането на определена сума, или на предварително зададен период. Помещението в "България мол" е с търговска площ 4173 кв.м и със съпътстващи помещения. По неофициална информация наемната цена е 10.8 евро без ДДС на кв.м и включва и такса обслужване. При увеличаване на оборотите ще се дължи и подоходен наем – максимум 4% от оборота.

"Лидл България" обяви 20% ръст на оборота през 2015 г.

"Лидл България" отчита 20% ръст на оборота през 2015 г. в сравнение с 2014 г. За периода стойността на средната покупка в магазините на веригата е нараснала с 6%, а клиентите са се увеличили средно със 7% на магазин. Това съобщи Милена Драгийска-Денчева, изпълнителен директор на "Лидл България". През 2014 г. компанията постигна оборот от 538 млн. лева, който я постави на второ място сред търговските вериги на българския пазар. Според обявения ръст прогнозният оборот за 2015 г. би следвало да е около 648 млн. лева.
"Лидл България" стартира с 14 магазина през 2010 г., а на този етап има 80 обекта в 42 български града. В компанията работят 2004 служители. Средната работна заплата за финансовата година е 1479.83 лв. Средно служителите, получили възможност за професионално развитие, са цели 14%. Текучеството на персонала е 2.36%.

В началото на 2017 г. компанията ще открие втора логистична база край Ямбол, местност Кабиле. В нея са инвестирани 80 млн. лева. Засега екипът е от 48 души, а в дългосрочен план ще достигне до 150. От компанията държат да наемат хора от региона, за да подпомогнат местната икономика.

За петте си години в страната "Лидл България" е инвестирала близо 728 млн. лв. в земя, сгради и оборудване и е вложила 7.3 млн. лв. за детски и спортни площадки, кръстовища, градинки, дарения и училища.

H&M изпревари Inditex по приходи от продажби в България

Продажбите в България на шведската верига H&M са по-големи от тези на шестте марки на испанската Inditex през 2015 г. Година по-рано лидерството е било обратното. Това показват данни на "Капитал" от отчетите на дружествата, с които оперират веригите в България. Според тях приходите на H&M са се повишили с 28.8% на годишна база и достигат 95.4 млн. лв. А при испанската компания увеличението е почти три пъти по-малко - 8.87%. Тя оперира в страната през шест дружества - "Зара България", "Оишо", "Масимо Дути", "Пул енд Беър", "Бершка" и "Страдивариус", и първа навлезе на местния пазар. Има общо 33 обекта, докато H&M работи с 18. И двете вериги продават и онлайн. В България това са най-големите компании, търгуващи с облекла. В световен мащаб ситуацията е обратната - лидер е Inditeх, а втори са H&M. Трета е американската GAP, която в България има малки продажби.

Кампания иска облекчен режим за даряване на храни в България

Законовият регламент при даряване на храни и напитки в България трябва да бъде облекчен, което включва и чувствително намаление или дори напълно премахване на ДДС. Това е целта на кампанията "Всеки ден - Великден", която обявиха омбудсманът Мая Манолова, представители на браншовите организации от хранителната промишленост и хранителните вериги, Българската агенция по безопасност на храните и Българската хранителна банка. В момента потенциалните дарители нямат никаква мотивация да даряват храна, тъй като за това плащат повече, отколкото ако унищожат храната, големи количества от която е още годна за консумация, казват инициаторите на кампанията. В същото време годишно в страната се изхвърлят близо 700 000 тона храна. В страната има много гладуващи хора, като една трета от тях са деца, които живеят в бедност, не се хранят редовно и на трапезата им липсват основни хранителни продукти, се казва в съобщението.

"Освобождаването от ДДС на дарени храни ще облекчи производителите да даряват храни на нуждаещи се хора, когато са в срок на годност и са произведени по съответната технология. Надявам се, че ще се намери механизъм за освобождаване на дарителите у нас, без риск за бюджета предвид възможни злоупотреби", коментира и министърът на земеделието и храните Десислава Танева.

Покупки в чужбина за над 18.4 млн. евро през майските празници

Изхарчените средства с карти Visa, издадени от български финансови институции при чужди търговци, нарастват с 12% по време на трите празнични периода през май тази година (29 април – 2 май, 6 – 8 май, 21 – 24 май) спрямо миналогодишните и надхвърлят 18.4 млн. евро. Направени са над 412 000 покупки, което е с почти 25% повече спрямо 2015 г. Това показва статистиката на Visa Европа за България, която включва разплащания, извършени лице в лице на POS терминали, онлайн разплащанията и разплащания на стоки и услуги без физическо наличие на картата. Visa Европа в България отчита силни резултати и в онлайн търговията, където са регистрирани над 70 000 транзакции на обща стойност над 2.7 млн. евро, или с близо 23% повече в сравнение с великденските празници през 2015 г. Пикът на е-разплащанията във Великобритания е бил на 29 април. Тогава за 24 часа български граждани са направили над 12 000 онлайн покупки на стойност над 450 000 евро. Най-много е пазарувано от търговци, регистрирани още в Унгария, Люксембург, Ирландия и САЩ. В тези пет страни са направени близо 75% от всички покупки онлайн.

Накратко

"Пикадили" в "Сердика център" отвори отново, след като седмица не работи. Официално като причина беше посочен проблем с ел. инсталацията на мола.

"Байер България" откри Център за агроиновации в района на с. Горна Митрополия, област Плевен.

Американската козметична компания Revlon придобива Elizabeth Arden в сделка за близо 870 млн. долара.

Компанията за спортни стоки Adidas ще спонсорира германския национален отбор по футбол с по 50 млн. евро годишно до 2022 г.

Световният ритейл лидер - американската Wal-Mart, обяви стратегически съюз за Китай с един от най-големите местни електронни търговци - JD.com.

Toyota обяви, че планира през следващите пет години да разработи автомобили с интегриран изкуствен интелект, за да се подобри сигурността.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кораби, задвижвани с амоняк, може да направят морския превоз "по-зелен" Кораби, задвижвани с амоняк, може да направят морския превоз "по-зелен"

Новото корабно гориво на азотна основа постепенно може да замени дизела след около десетилетие

20 фев 2020, 101 прочитания

"Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година "Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година

За 2019 г. оборотът на IT компанията се свива, но печалбата расте повече от двойно

19 фев 2020, 1043 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Samsung конкурира Apple при мобилните разплащания

Компаниите се стремят да стимулират лоялност с екосистема от услуги

Още от Капитал
Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10