Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 юни 2016, 15:02, 20423 прочитания

Собственикът на "Авенди" придоби пълен контрол над румънски дистрибутор

"ВМ финанс груп" изкупи дела на германския си партньор Gebr. Heinemann в търговеца с бързооборотни стоки Heinrig Food and Beverages

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българската икономическа група "ВМ финанс груп" вече е едноличен собственик на румънската компания за дистрибуция на бързооборотни стоки Heinrig Food and Beverages, в която досега държеше 50%. Това става факт след изкупуването на акционерния дял на германската Gebr. Heinemann във формирания преди година румънски джойнт венчър. Цената на сделката, която вече е финализирана, не се съобщава.

Създадената от издателя на сп. "Мениджър" Васил Мирчев "ВМ финанс груп" навлезе на румънския пазар на дистрибуция на бързооборотни стоки през юни 2015 г., когато основа съвместно дружество с германския търговец на едро и на дребно с безмитни стоки Gebr. Heinemann, с когото от години си партнират и на българския пазар. Още тогава идеята е била постепенно контролът върху румънския бизнес да бъде поет от София, което би позволило и по-ефективното му управление, разказва Мартин Узунов, който е мениджър "Сливания и придобивания" във "ВМ финанс груп".


Географски амбиции
Румънското дружество вече продава част от брандовете на "ВМ финанс груп", сред които са и натуралните сокове "Флорина"

Фотограф: Юлия Лазарова [Дневник]

"Придобиването на дял в Heinrig Food and Beverages миналата година беше част от стратегията ни за географска експанзия в региона и изкупуването на остатъчния дял на Gebr. Heinemann в дружеството е логична следваща стъпка в този процес", обяснява Узунов.

Той допълва, че навлизането на румънския пазар е първата стъпка от взетото от мениджмънта на "ВМ финанс груп" стратегическо решение за разширяване на дейността на групата извън границите на България. На този етап обаче подробностите около конкретните планове за други чуждестранни пазари остават тайна. Освен в сферата на бързооборотните стоки групата работи още в области като търговия на дребно, сградни инсталации и технологии, печатно-издателска дейност, услуги. В състава й влиза и един от най-големите дистрибутори на потребителски стоки в страната – "Авенди", чиито приходи за 2015 г. са почти 129 млн. лв. Партньорството с Gebr. Heinemann пък датира от над 10 години – съвместното дружество "Гебр. Хайнеман България" е създадено през 2003 г. и оперира безмитни магазини в граничните и пристанищните зони в страната.

"Стартирането на съвместно дружество в Румъния беше нормално продължение на тези взаимоотношения", разказва Узунов за миналогодишната сделка. Самата Heinrig Food and Beverages оперира като самостоятелна компания от началото на 2015 г., а преди това е била част от Heinrig Distribution – дъщерна група за търговия на дребно и дистрибуция на потребителски и бързооборотни стоки на Gebr. Heinemann в Румъния. Като самостоятелно дружество Heinrig Food and Beverages се специализира в дистрибуцията на напитки, вина, сладкарски и тютюневи изделия. "Дружеството е партньор за румънския пазар на водещи производители като Zwack, Underberg, Stroh, Borco, Antinori, Taittinger, Freixenet, Zonin, Jelly Belly и други", посочва Узунов.



Очаквания за растеж

За изминалата една година, откакто е акционер в румънското дружество, от "ВМ финанс груп" отчитат силни резултати от дейността му – приходите за 2015 г. са над 3 млн. евро, а прогнозата е през тази година те да се увеличат трикратно. Финансовият резултат за миналата година също е бил положителен, като се очаква и през 2016 г. бизнесът да е печеливш. "Перспективите за растеж на дружеството са отлични и ние сме убедени, че съвсем скоро Heinrig Food and Beverages ще се утвърди като лидер на пазара в Румъния", заявява Узунов.

За това ще допринесе и вече започналият през изминалите 12 месеца процес по разширяването на дейността на компанията. "През периода към портфолиото бяха добавени или са в процес на добавяне множество важни брандове – включително на български производители (например "Флорина", "Кингс табако" и др.), както и такива на партньори на "ВМ финанс груп" (например "Арно Андре", "Ангустура" и др.)", отбелязва Мартин Узунов. Фокусът на дейността на Heinrig Food and Beverages обаче на този етап ще остане върху румънския пазар, пояснява още българският мениджър.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седем съвета, с които да използвате пълната сила на социалните мрежи Седем съвета, с които да използвате пълната сила на социалните мрежи

Търговията на дребно може да печели изключително много от социалните мрежи, където се намират огромна част от настоящите и бъдещите ѝ клиенти

7 апр 2020, 100 прочитания

Каргото на летище София се увеличава Каргото на летище София се увеличава

Броят на пътниците от началото на извънредното положение се е свил 4.3 пъти

7 апр 2020, 320 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Британските стартъпи гледат към неизвестността след Brexit

Местни компании вече обмислят разширение към Източна Европа

Още от Капитал
Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10