Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 юни 2016, 7:50, 9733 прочитания

Седмични новини за ритейл

България с най-евтини алкохол и цигари в ЕС; "Лидл" влиза в Sofia Ring Mall; Румъния наложи ограничения в търговията с мляко и млечни продукти, произведени в България; Столичната община планира ремонт на пазара на Римската стена; Фондация ще помага безплатно на малки производители

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: editors@regal.bg

България с най-евтини алкохол и цигари в ЕС


Швейцария е най-скъпата страна за храна, Норвегия - за безалкохолни, алкохолни напитки и тютюн, а Македония е с най-ниски цени и при четирите групи продукти. Това сочи проучване на Евростат за ценовите равнища на хранителните стоки, напитките и тютюневите изделия в европейските страни. Според проучването сред държавите - членки на ЕС, през 2015 г. в Дания са най-скъпи храната и безалкохолни напитки (142% от средното за ЕС). Ирландия има най-високото ценово равнище на алкохол (175%), докато Великобритания продава най-скъп тютюн до момента (218%). Най-ниските цени за храна се наблюдават в Полша (61%), за безалкохолни напитки - в Румъния (72%), алкохолни напитки и тютюневи изделия - в България (64% и 50% от средното за ЕС).

Хлябът и зърнените храни, месото, рибата и млечните продукти представляват средно 18%, 24%, 5% и 17% от разходите на домакинствата за храна. Сред всички 38 европейски страни Швейцария показва най-високи нива на цените за хляб и зърнени храни (162% от средното за всички страни), месо (254%) и риба (177%), а Норвегия продава най-скъпо млечни продукти (175% от средното за всички страни). В рамките на ЕС Дания е най-скъпата страна за хляб и зърнени храни (162%), месо (137%) и риба (129%), докато в Кипър са най-скъпи млякото, сиренето и яйцата (140%).

Сред всички 38 страни Румъния е най-евтината страна за хляб и зърнени храни (53% от средното за всички страни и за ЕС), Албания за месо (53% от средното за всички страни), Македония за риба (59% от средното за всички страни), докато Полша продава най-евтино мляко и млечни продукти (65% от средното за всички страни). Сред държавите - членки на ЕС, най-ниското ниво на цените на почти всички подкатегории се наблюдава в Полша, с изключение на хляба и зърнените храни, които са най-евтини в Румъния, следвана от България (58% от средното за ЕС).



"Лидл" влиза в Sofia Ring Mall

Sofia Ring Mall подписа с веригата Lidl за отварянето на техен "магазин от ново поколение" в България, съобщиха от мола, разположен на южната дъга на Околовръстния път, под Симеоново. Магазинът ще бъде открит тази есен върху 2200 кв.м и ще бъде първият Lidl в област София, разположен в мол.

Досега в помещението се намираше магазин "Пикадили гурме". В началото на юни той беше затворен от управата на мола заедно със стоките вътре. От търговския център отказаха да коментират причината, която според неофициални източници е неплащане на наем. Пред решетките на магазина се появиха надписи "Очакват ви нови преживявания".


"Жителите на София очакваха и се надяваха да открием нов магазин на Lidl в града. Lidl в Sofia Ring Mall ще ни даде възможност да допълним мрежата си от магазини според желанията на клиентите ни. Той ще бъде направен в унисон с новия, стилен облик на Lidl и ние се вълнуваме, че ще бъде част от забележителна търговска дестинация", казва Милена Драгийска-Денчева, изпълнителен директор на Lidl България. На този етап тя не пожела да коментира какво означава "магазин от ново поколение". "Няма по-добър партньор от Lidl в това да задоволим търсенето им за топ супермаркет, в който има всички стоки от първа необходимост за домакинството", казва изпълнителният директор на "София саут ринг мол" Димитриос Папулис, като обещава скоро и други новини около облика на мола.


Румъния наложи ограничения в търговията с мляко и млечни продукти, произведени в България

Румъния наложи ограничения в търговията с мляко и млечни продукти, произведени в България, заради заболяването заразен нодуларен дерматит при едрия рогат добитък, съобщи Националната санитарно-ветеринарна служба, цитирана от БТА. Визираните продукти са коластра, непастрьоризирано мляко и непастьоризирани млечни продукти (кашкавал от непастрьоризирано мляко, прясно сирене, пармезан, определени типове кисело мляко и други), добивани от едър рогат добитък в България. На 22 юни Националната санитарно-ветеринарна служба обяви, че броят на огнищата на заразен нодуларен дерматит сред едрия рогат добитък в страните на Балканите възлиза в момента на 281, като най-много са били потвърдени в България - 173 огнища. В Гърция са регистрирани са 56 огнища, в Сърбия - 17 огнища, а в Македония - 35 огнища.


Фотограф: ЦВЕТЕЛИНА НИКОЛАЕВА
Столичната община планира ремонт на пазара на Римската стена

Столичната община планира реконструкция на пазара на Римската стена на стойност около 800 хил. лв., съобщи Николай Стойнев, зам.-председател на Столичния общински съвет. След като бъде създаден работният проект, ще се обяви и обществена поръчка за избор на изпълнител. Проектът ще се финансира с европейски средства. В момента има изготвени предварителни проучвания на арх. Димитър Паскалев, арх. Аспарух Марков и социолога Никола Венков. Екипът на арх. Паскалев предлага три варианта за реконструкция. Консервативният не предвижда премахване на павилионите, а само промяна на покривите и фасадите, нови сергии и покритие над прохода. При умерения някои павилиони се заменят с нови, открива се повече многофункционална площ и се слага покрив над пазара. Прогресивният вариант предвижда всичко да се изгради наново - инфраструктура, павилиони, настилка, покритие и мобилни преградни стени. Анкета показва, че сега пазарът е далече от потенциала си и жителите в района най-често пазаруват от други места. В момента от 35 павилиона на пазара са заети само 22. Половината от обектите са за цигари, алкохол и храна. Средномесечно приходите от наеми на пазара са около 16 500 лв. На Римската стена се организира и фермерски пазар, който все повече набира популярност.

Фондация ще помага безплатно на малки производители

Цялостна подкрепа за малките производители на храни и за тези, които тепърва искат да създадат свой бизнес, е основната цел на Фондация "ЛокалФууд.Бг". Подкрепата ще се изразява в безплатно обучение и консултации за малки, микро- и стартиращи предприятия в областта на хранително-вкусовия бранш, съобщиха от фондацията.
Първата поредица обучения започна на 29 юни във Варна и продължава в Бургас, Велико Търново, Пловдив, София и Видин. Курсовете са безплатни и достъпни при регистрация на Localfood.bg. На еднодневните срещи участниците ще научат как се регистрира легален бизнес в земеделието и храните, кои са различните видове обекти и как се етикетират продуктите, възможностите за достъп до пазар, какво е социално предприемачество и до какво финансиране имат достъп малките производители. В обученията ще участват и експерти от Българската агенция за безопасност за храните. "ЛокалФууд.Бг" ще предоставя и допълнителни консултации. В продължение на поне година и половина те ще са безплатни благодарение на подкрепата от фондация "Америка за България".

Накратко

Благоевград ще е 43-ият град в България с магазин на "Лидл". Компанията започна да строи обект с
1189 кв.м търговска площ и се очаква да го завърши до септември.

Никос Зоис е новият изпълнителен директор на "Загорка". Николай Младенов става изпълнителен директор на Heineken - Чехия.

Улф Марк Шнайдер ще е главен изпълнителен директор на
Nestlé от януари 2017 г. Досега той ръководеше здравната компания Fresenius, базирана в Германия.

Henkel ще купи със заем американската компания за перилни и почистващи препарати Sun Products за 3.6 млрд. долара, включващи и дълговете на Sun Products.

Samsung Electronics навлиза ускорено на пазара на мобилни разплащания, където Apple също има амбиции, пише Reuters.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Регистрираните болни с коронавирус намаляват; Мая Манолова се готви за избори Уикенд новини: Регистрираните болни с коронавирус намаляват; Мая Манолова се готви за избори

И още: Валери Симеонов: След Божков е ред на Златев; Четири страни в ЕС против плана на Меркел и Макрон; Заведенията в Гърция вече работят

25 май 2020, 590 прочитания

Дълговите инвеститори предявяват претенции към острови, круизни кораби и тематични паркове Дълговите инвеститори предявяват претенции към острови, круизни кораби и тематични паркове

Компаниите залагат всички видове активи като обезпечение за спасителни сделки в следствие на COVID-19

25 май 2020, 450 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Еврохолд" капитализира застрахователите си у нас

Холдинговата компания обяви, че ще търси близо 85 млн. лв. на борсата при емисионна цена два пъти над пазарната

Още от Капитал
Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10