Sony залага на игрите за сметка на смартфоните
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Sony залага на игрите за сметка на смартфоните

Sony залага на игрите за сметка на смартфоните

Компанията очаква печалба от 5 млрд. долара през 2017 г.

2666 прочитания

© TORU HANAI


Японската компания Sony ще заложи на развитието в гейминг индустрията в средносрочен план за сметка на свиващия се бизнес със смартфони. Месец след 70-ата годишнина на компанията изпълнителният директор Казуо Хираи обяви новите планове и представи детайли от стратегията до март 2018 г. От тях става ясно, че японският гигант подготвя пускането на пазара на очила за виртуална реалност, които да допълнят портфолиото ѝ.

В съобщението от компанията се казва, че секторът на игрите се предвижда да й донесе още по-големи печалби, докато този за смартфони да се свие. Според стратегията Sony ще се фокусира върху увеличаване на печалбите и инвестиции за увеличаване на растежа. Всяко едно от подразделенията й също така ще получи по-голяма автономия. Очакванията на мениджмънта са оперативната печалба да достигне 5 млрд. долара през фискалната 2017 г.

С оптимизъм в игрите

Sony възлага най-големи надежди на гейминг сектора. От компанията се похвалиха с 40-те милиона продадени игрални конзоли PlayStation 4 до май 2016 г., което прави устройството най-бързо разпространяваното от семейството на Sony до момента. Освен че платформата получава одобрението на критици и потребители, тя надхвърля очакванията на компанията за печалба от нея и спомага за увеличението на мрежовите услуги, които Sony предлага. Този сегмент е нараснал с 50% спрямо 2015 г. Очакванията са системата за виртуална реалност да бъде пусната през октомври тази година.

Филмите и музиката са другите сектори, на които компанията ще разчита в бъдеще. С масовото навлизане на стрийминг услугите от Sony смятат, че пазарът е в състояние на трансформация, която предоставя бизнес възможности за по-голям растеж. Във филмовия сегмент очакванията са приходите да се свият минимално с около процент, докато в музиката се предвижда обратното – минимално увеличение.

Падението при телефoните

Най-тежък удар от Sony очакват при бизнеса си със смартфони, където пазарът се сблъсква с най-лошата си година от 2007 г. насам, когато Apple пусна първия iPhone. Ниското търсене на смартфони удря Sony и в бизнеса на компанията с чипове за изображения, които се ползват в камерите на много телефони. От компанията вече обявиха, че сред приоритетите ще бъде по-голяма скорост на развитие и пускане на продукти спрямо промените на пазара предвид очакванията за още по-свит пазар през 2017 г.

Новото управление

След като оглави гиганта през 2012 г., Казуо Хираи започна реформи, включващи пренасочване от пазара на потребителска електроника и съкращаване на хиляди работни места след продажбата на бизнеса с лаптопи VAIO. Хираи беше определен за визионер и заради работата на компанията в сферата на изкуствения интелект, който да може да създава емоционални връзки с хората и обявяването на агресивни инвестиции в интернет на нещата.

Японската компания Sony ще заложи на развитието в гейминг индустрията в средносрочен план за сметка на свиващия се бизнес със смартфони. Месец след 70-ата годишнина на компанията изпълнителният директор Казуо Хираи обяви новите планове и представи детайли от стратегията до март 2018 г. От тях става ясно, че японският гигант подготвя пускането на пазара на очила за виртуална реалност, които да допълнят портфолиото ѝ.

В съобщението от компанията се казва, че секторът на игрите се предвижда да й донесе още по-големи печалби, докато този за смартфони да се свие. Според стратегията Sony ще се фокусира върху увеличаване на печалбите и инвестиции за увеличаване на растежа. Всяко едно от подразделенията й също така ще получи по-голяма автономия. Очакванията на мениджмънта са оперативната печалба да достигне 5 млрд. долара през фискалната 2017 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK