// K2: Бизнесът / Компании

Sony залага на игрите за сметка на смартфоните
Компанията очаква печалба от 5 млрд. долара през 2017 г.
В съобщението от компанията се казва, че секторът на игрите се предвижда да й донесе още по-големи печалби, докато този за смартфони да се свие. Според стратегията Sony ще се фокусира върху увеличаване на печалбите и инвестиции за увеличаване на растежа. Всяко едно от подразделенията й също така ще получи по-голяма автономия. Очакванията на мениджмънта са оперативната печалба да достигне 5 млрд. долара през фискалната 2017 г.
Sony възлага най-големи надежди на гейминг сектора. От компанията се похвалиха с 40-те милиона продадени игрални конзоли PlayStation 4 до май 2016 г., което прави устройството най-бързо разпространяваното от семейството на Sony до момента. Освен че платформата получава одобрението на критици и потребители, тя надхвърля очакванията на компанията за печалба от нея и спомага за увеличението на мрежовите услуги, които Sony предлага. Този сегмент е нараснал с 50% спрямо 2015 г. Очакванията са системата за виртуална реалност да бъде пусната през октомври тази година.
Филмите и музиката са другите сектори, на които компанията ще разчита в бъдеще. С масовото навлизане на стрийминг услугите от Sony смятат, че пазарът е в състояние на трансформация, която предоставя бизнес възможности за по-голям растеж. Във филмовия сегмент очакванията са приходите да се свият минимално с около процент, докато в музиката се предвижда обратното – минимално увеличение.
Падението при телефoните
Най-тежък удар от Sony очакват при бизнеса си със смартфони, където пазарът се сблъсква с най-лошата си година от 2007 г. насам, когато Apple пусна първия iPhone. Ниското търсене на смартфони удря Sony и в бизнеса на компанията с чипове за изображения, които се ползват в камерите на много телефони. От компанията вече обявиха, че сред приоритетите ще бъде по-голяма скорост на развитие и пускане на продукти спрямо промените на пазара предвид очакванията за още по-свит пазар през 2017 г.
Новото управление
След като оглави гиганта през 2012 г., Казуо Хираи започна реформи, включващи пренасочване от пазара на потребителска електроника и съкращаване на хиляди работни места след продажбата на бизнеса с лаптопи VAIO. Хираи беше определен за визионер и заради работата на компанията в сферата на изкуствения интелект, който да може да създава емоционални връзки с хората и обявяването на агресивни инвестиции в интернет на нещата.
Още по темата
Скъпата йена влошава резултатите на Sony
Японската компания търси начин да се справи с проблемни звена
1 ное 2016Fujitsu търси купувач на бизнеса си с лаптопи
Компанията води преговори с Lenovo и други потенциални партньори
6 окт 2016ЕС обяви за незаконно блокирането на реклама от телекоми в цялата мрежа
Затягат се правилата за интернет неутралност
1 сеп 2016Гейминг индустрията въвежда все по-агресивни модели за увеличение на приходите, които може да изнервят потребителите
1 юли 2016Да привлечеш геймърите на твоя страна
Тайванските компании успешно се конкурират на пазара на електронни спортове и оборудване за игри
9 май 2016Очилата за виртуална реалност ще променят представата ни за забавление, но им предстои дълъг път, докато станат масово явление
15 апр 2016Добавената реалност печели интереса на инвеститорите и има далеч повече бизнес приложения от виртуалната
11 мар 2016
Смяната на собствеността на фирмата за отопление и вентилация е част от международна сделка за 222.7 млн. евро
10 дек 2019, 602 прочитания

Компанията за логистични решения спечели грант от 3.25 млн. лв. от EIC Accelerator
10 дек 2019, 475 прочитания
10 дек 2019, 1936 прочитания
10 дек 2019, 1781 прочитания
10 дек 2019, 956 прочитания
10 дек 2019, 952 прочитания
10 дек 2019, 944 прочитания
Затягането на регулациите и икономическата несигурност потискат активността