BMW се насочва към създаването на безпилотни автомобили
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

BMW се насочва към създаването на безпилотни автомобили

Първите безпилотни коли трябва да се появяват в началото на следващото десетилетие

BMW се насочва към създаването на безпилотни автомобили

4168 прочитания

Първите безпилотни коли трябва да се появяват в началото на следващото десетилетие

© FABRIZIO BENSCH


Германската компания ще си партнира в проекта с Intel и Mobileye.

BMW ще започне разработката на безпилотен автомобил в сътрудничество с Intel и специалистите по технология за предотвратяване на катастрофи Mobileye, съобщава Reuters. Най-вероятно фокусът ще падне именно върху разработките на Mobileye, които са насочени към подобряване на реакциите на колите без шофьорска намеса. Според анализаторите с увеличаването на конкуренцията в този сектор безпилотни автомобили могат да се появят по пътищата още в началото на следващото десетилетие.

Притиснати от иновации

Преди по-малко от месец от BMW обявиха, че ще пуснат безпилотен модел през 2021 г. Баварската компания заедно с много други традиционни производители на коли беше хваната неподготвена от огромните инвестиции, които компаниите от Силициевата долина като Google, Apple и Tesla направиха в полето на безпилотните автомобили. От Google обявиха в началото на 2015 г., че планът на компанията е да пусне автомобилите за масово ползване през 2020 г. От технологичния гигант вече са пуснали версия на автомобила си без волан и педали, върху който продължават да се правят тестове и подобрения.

Според сайта за новини около Apple MacWorld компанията, ръководена от Тим Кук, също разработва самоуправляваща се кола. По непотвърдена информация в проекта са инвестирани над 10 млрд. долара. Според Wall Street Journal по проекта работят стотици служители на компанията, но различни източници посочват, че може да става дума за електрически автомобил, а не за безпилотен.

Освен BMW Intel също са притиснати от конкуренцията. Те отдавна имат желание да навлязат на автомобилния пазар, от който други производители на компютърни чипове като NXP, Renesas, Infineon и STM отдавна са част.

Петото поколение Mobileye

Третата страна в проекта - Mobileye, е най-големият производител на сензорни системи за безопасност, които помагат на шофьорите. В момента системите включват помощ при завиване, предотвратяване на инциденти и сблъсъци, но се очаква съвсем скоро софтуерът да се развие и да включва карти за автоматизирано взимане на решения. Mobileye има дългогодишно партньорство с един от конкурентите на Intel – STMicroelectronics, и все още няма яснота как ще се отрази сделката с Intel на бизнес отношенията им. През май двете компании сключиха сделка за 12-годишно партньорство, което е насочено към изграждането на пето поколение системи на Mobileye, които по план трябва да позволят създаването на безпилотни коли от производителите, ползващи системата, през 2020 г.

От BMW ползват системите на Mobileye още от 2007 г., когато от компанията пуснаха първото поколение сензори. Сега BMW е част от още пет големи производителя на автомобили, включващи Volkswagen, Nissan и General Motors, които ще вкарат в колите си четвъртото поколение сензори за безопасност. Най-вероятно триото BMW-Mobileye-Intel ще се насочи към по-бързото разработване на петото поколение чипове на Mobileye, които ще носят името EyeQ5. Наскоро Tesla също обявиха, че ще започнат отново да ползват услугите на Mobileye.

Германската компания ще си партнира в проекта с Intel и Mobileye.

BMW ще започне разработката на безпилотен автомобил в сътрудничество с Intel и специалистите по технология за предотвратяване на катастрофи Mobileye, съобщава Reuters. Най-вероятно фокусът ще падне именно върху разработките на Mobileye, които са насочени към подобряване на реакциите на колите без шофьорска намеса. Според анализаторите с увеличаването на конкуренцията в този сектор безпилотни автомобили могат да се появят по пътищата още в началото на следващото десетилетие.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Престъпление срещу човечеството е приоритетното развиване на безпилотните автомобили пред електрическите им еквиваленти. Освен това е много глупава инвестиция. Няма луди да плащат за бензин, когато могат да карат на ток.

  • 2
    emilm13 avatar :-|
    emilm13

    До коментар [#1] от "Георги Георгиев":

    Едното не изключва другото - даже го предполага! Много по-лесно се прави автономен електрическия автомобил.

    А за БМВ - по-добре късно, отколкото никога! Закъсняват поне с 5-7 години!

  • 3
    madcat avatar :-|
    madcat

    Ако си мислят, че автономните автомобили са по-лесни от електрическите се лъжат жестоко. А и софтуера е голяма слабост на германците. Имат прекалено праволинейно и педантично мислене, въобще не стават за програмисти.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK