Изпълнението на прогнозните доставки за 2016 г. и превръщането в масов производител се оказва трудна задача за Tesla Motor Inc. За второто тримесечие компанията е доставила 14 370 електромобила, като повече от половината през последните 4 седмици. Това е с 15% по-малко от предварителната прогноза за 17 хил. според Bloomberg.
Пропускане на целите
От борда на директорите на Tesla са категорични, че компанията среща само незначителни проблеми и е засилила производството на своите електромобили в завода във Фремонт, Калифорния, и не изпитва никакво намаляване на търсенето.
Въпреки опита за успокоение на инвеститорите за второто полугодие се очаква да бъдат доставени 50 хил. електромобила от моделите Х и S, което с около 10 хил. по-малко от годишната прогноза. За второто тримесечие на 2016 г. компанията на Илон Мъск е доставила 9745 електрически автомобила от модела S и 4625 броя от модела Х. В процес на доставка са 5150 коли.
Постигнатите резултати са доказателство за предизвикателствата, пред които е изправена Tesla на фона на целта ѝ да прави по 500 хил. автомобила годишно до 2018 г. Дори и с помощта на своята фабрика за батерии Gigafactory компанията все още ще е изправена пред много рискове – не само да разшири производството си, за да задоволява голямото търсене, но и да доставя всички автомобили навреме до клиентите.
Големи амбиции
Новините за неизпълнените цели идват в момент, в който акциите на производителя на електромобили се понижиха значително заради потенциалното придобиване на друга компания, създадена от Илон Мъск - SolarCity, произвеждаща соларни панели. От Tesla ще представят по-евтиния си модел 3 през втората част на 2017 г. Той ще струва 35 хил. долара и чрез него ще се преследва амбициозният план за производство на 500 хил. електромобила до 2018 г. "Модел 3 е опростен и е проектиран с по-малко части", заяви изпълнителният директор пред Financial Times. За този модел вече има 373 хил. поръчки. В опит да понижи цената Tesla строи фабрика за батерии. Така Мъск ще може да интегрира в една енергийна компания целия цикъл на добиване, съхранение и използване на възобновяема енергия.
Инцидентът
В четвъртък регулатори в САЩ започнаха разследване на фатален инцидент със собственик на автомобил на Tesla, който е пътувал с автопилот. Властите разследват над 25 хил. возила на производителя. В изявление на сайта на компанията се уверява, че това е първото произшествие след повече от 130 млн. километра изминати с автопилот. Според стандартните настройки опцията е изключена и се изисква изричното съгласие на шофьора за активирането й. По света има повече от 70 хил. автомобила и този нещастен случай поднови дебата за регулирането на автономните превозни средства и такива с автопилот.
7 коментара
Излиза, че, ако броим и колите "в поцес на доставка", през второто тримесечие са произведени почти 20 000 автомобила.
В такъв случай проблемите не са в производството, а в доставката.
Ако клиентите знаят, че колата им е произведена и само остава да бъде доставена, ще простят лекото забавяне...
Изобщо Тесла още дълго време ще се радва на толерантни клиенти-фенове. :)
Колкото и да се опитват да вкарат черни краски в "Тесла"-та, не виждам да им се получава на разните анал-лизатори, които и без това нямат какво да правят. А на Илон Мъск съм му стиснал мноооого отдавна палци и съм сигурен, че ще преобърне световния автомобилен ред, дано послужи за пример и на останалите в тази игра!
До коментар [#2] от "Г.Е.М.":
Трябва да стане огромна издънка, че клиентите да се отдръпнат от Tesla. Дори след смъртния случай, по форумите 90% обвиняват шофьорите на камиона и на колата и нямат намерение да се отказват от "автопилота", камо ли от колите...
Автомобилите освен невероянти, са и символ. Символ на прогресивност, престиж, загриженост за природата. Клиентите им се чувстват част от една специално група от хора. На много още хора ни се иска да сме в тази група... :)
Дори Apple могат да завиждат за феновете на Tesla. :)
Не на последно място, все още няма достойна конкуренция.
Тесла имат фанатизирани фенове, няма проблем.
35 000 $ е добра цена но за САЩ. 40-% от стойността на колата е батерията. За САЩ не е проблем. Но при нас ако на 5 години /а може и по-често/ смениш батерията става скъпичко Каква ще е ползата от това че не караш на бензин,дизел,пропан -бутан,а да не говорим за метан.
хубавото на теслите е че се апдейтват онлайн и ако не дай си боже некой южняшко-консервативен съд реши да забрани автопилота, те могат за го изключат от сичките 100 хиляди тесли за една нощ без риколове и прочее грешни кинти... пък като отрезней съдията, пак да го включат...
До коментар [#5] от "Eric Silver"
E, не се сменят толкова често батериите. Може след десетата година или 150 000 - 200 000 км да им падне толкова капацитета, че да се наложи смяна.
Освен това се надявам, ще се съгласите, че в Tesla едва ли ще се притеснят скоро за нашия пазар...