Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 юли 2016, 17:28, 8290 прочитания

Nintendo навлиза в нова ера с Pokemon GO

Успехът на мобилната игра оскъпи акциите на компанията с 36%

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Акциите на японския разработчик на електронни игри Nintendo поскъпнаха с над 20% в понеделник, съобщава Reuters. През последните два дни пазарната капитализация на компанията е нараснала със 7.5 млрд. долара благодарение на изключително успешния пазарен дебют на новата игра на компанията Pokemon GO.

Носталгия и иновации


Играта представлява приложение за мобилни устройства, което съчетава световноизвестната поредица игри Pokemon, датираща от 90-те, с иновативни технологии за добавена реалност. Играта позволява да се движат из улиците на реалните градове, за да търсят и "ловят" виртуални Pokemon персонажи чрез смартфоните си. Този новаторски "лов на съкровища" бе посрещнат с ентусиазъм от потребителите в страните, където играта е достъпна.

В Съединените щати приложението е било инсталирано на над 5% от мобилните устройства с операционна система Android само за два дни. Играта вече е инсталирана на повече смартфони, отколкото приложението за запознанства Tinder, и доближава по брой на активните потребители социалната мрежа Twitter, показват данните на анализаторската фирма SimilarWeb. Pokemon GO се нарежда и на първо място по сваляния и сред безплатните приложения в онлайн магазина на Apple - iTunes в САЩ.

Акциите на Nintendo са поскъпнали с общо 36% след затварянето на търговията в четвъртък, достигайки най-високите си нива от миналия ноември. Засега играта е достъпна в САЩ, Австралия и Нова Зеландия. В скоро време се очаква пускането й в други страни като Япония, която е най-големият пазар за електронни игри.



Въпреки успеха си Pokemon GO може да не доведе до непосредствено подобрение на финансовите резултати на Nintendo. Играта е безплатна за потребителите, а японската компания не е единственият инвеститор и разработчик на проекта. Самата игра е продукт на Niantic, която през миналата година се отдели от Google и Pokemon Company. Nintendo притежава една трета от акциите на Pokemon Company, а двете компании имат дялове от Niantic. Бившето подразделение на Google е разработвало и други подобни игри с добавена реалност.

Някои анализатори са оптимистични за потенциала за монетизиране на Pokemon GO по линия на микроплащанията, заложени в играта. Успехът на Pokemon GO също така е добра основа за други мобилни игри, които Nintendo планира да пусне на пазара през тази и следващата година. "Ако не друго, Pokemon GO показа, че Nintendo има солидна база от фенове, които са нетърпеливи да пробват игрите на компанията на мобилни платформи", изтъкват анализаторите от Deutsche Bank.

Успех под въпрос

Други експерти обаче предупреждават, че все още е под въпрос дали ентусиазмът около Pokemon GO ще е достатъчно устойчив, за да доведе до значителен ръст на приходите на Nintendo. Финансовите резултати на компанията са под натиск и заради рязкото поскъпване на йената от началото на годината.

Според тези анализатори истинската промяна за компанията трябва да дойде по линия на основния й бизнес с игрални конзоли. "Ако говорехме за ново поколение конзоли, които да станат основна платформа за потребителите на електронни игри – това щеше да е нещо, което може да ни развълнува наистина. Засега Pokemon GO само по себе си не е достатъчна", заявява Йошихиро Окумура, генерален мениджър на Chibagin Asset Management.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета

Сривът при новите камиони е още по-голям: 65%

2 апр 2020, 897 прочитания

Пивоварите отчитат 20% директни загуби заради затворените хотели и заведения Пивоварите отчитат 20% директни загуби заради затворените хотели и заведения

Засега няма съкращения на работещи в бранша

2 апр 2020, 696 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Интересът към златото остава висок

След Brexit вниманието на инвеститорите е приковано към действията на централните банки

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10