Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Airbus свива производството на A380

Авиокомпаниите не проявяват интерес към големи пътнически самолети

Свиването на продукцията ще започне през тази година, като за 2017 г. се предвижда да бъдат пуснати 20 самолета от модела A380
Свиването на продукцията ще започне през тази година, като за 2017 г. се предвижда да бъдат пуснати 20 самолета от модела A380
Свиването на продукцията ще започне през тази година, като за 2017 г. се предвижда да бъдат пуснати 20 самолета от модела A380    ©  В© Pascal Rossignol / Reuters
Свиването на продукцията ще започне през тази година, като за 2017 г. се предвижда да бъдат пуснати 20 самолета от модела A380    ©  В© Pascal Rossignol / Reuters

Европейският аерокосмически концерн Airbus Group обяви, че понижава производството на пътническия самолет A380 superjumbo, съобщава Wall Street Journal. Това решение представлява отстъпление от един от най-амбициозните проекти на компанията, който обаче така и не генерира достатъчно приходи, за да оправдае високите разходи.

Airbus ще започне да произвежда само по 12 A380 годишно след 2018 г. спрямо 27 броя, произведени през 2015 г. Свиването на продукцията ще започне през тази година, като за 2017 г. се предвижда да бъдат пуснати 20 самолета от модела A380. Производството на модела започна през 2000 г., но програмата излезе на печалба чак през миналата година, след като компанията предприе мерки за свиване на разходите. Airbus заявява, че очаква през тази и следващата година да продължи да печели пари от A380. След това обаче ще бъдат предприети допълнителни мерки за понижение на разходите, което е сигнал, че програмата отново може да мине на червено. Каталожната цена на един A380 е 432.6 млн. долара, но клиентите обикновено получават отстъпки.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    tucker_case avatar :-P
    tucker case
    • - 1
    • + 1

    тея тулуми са ефикасни само за масов туризъм... гласяха ги за големите пълчища рушняшки и китайски туристи, дето пътуват в групи... ма те некакси не успеха да се състоят...

    Нередност?
  • 2
    simulant1 avatar :-|
    simulant1
    • + 4

    Клиентите просто изчислиха, че им е по-изгодно да експлоатират двумоторни широкофюзелажни самолети за далечни полети като Б777, Б787, А330 и А350.

    Нередност?
  • 3
    yxf13393651 avatar :-|
    frigate
    • + 1

    Времето на масивните мастодонти с 4 двигателя отмина....Боинг пък постепенно спира производството на "новия" Джъмбо 747-800

    Нередност?
  • 4
    varna_11 avatar :-|
    varna_11
    • + 1

    До коментар [#1] от "tucker case":

    Явно не си излизал от Европа... Последните няколко пъти пътувах точно с А380, които бяха препълнени... Презокеански полети до малък остров... Да, в нашето направление нямаше толкова много китайци и руснаци, защото те си идваха с отделни самолети - групите им бяха големи (на руснаците във връзка с кризата групите бяха доста по-малки от предходни години, но въпреки това си ги имаше)..

    Нередност?
  • 5
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    До коментар [#4] от "varna_11":

    кво е явно незнам, ма зада излеза от европа требва прво да влеза у нея...
    радвам се инак, че успехте, покрай неволите на еърбъс, да съобщите на уважаемата публика колко острова сте изръшкали и ква ясна перспектива сте получили за авиационната идустрия от седалката в коч класа... :)

    Нередност?
  • 6
    beljata avatar :-|
    beljata

    Qantas имат 12 самолета, автора, копи-пейст без проверка на инфото. Срам

    Нередност?
  • 7
    antubis avatar :-|
    antubis

    А380 е луксозен самолет за дълги разстояния. Повечето пари обаче са в кратките полети. Раянеър са на дива печалба, защото имат голям флотилия от чисто нови самолети, економични, малки и един самолет прави 6-8 полета на ден - винаги прави прави. Докато А380 като направи един курс и най-малко 6 часа стои неизползван, а не е ясно и дали е на 100% зает. Иначе е много сериозно инженерно достижение, просто икономиката изисква друго. Конкорд, също един друг велик самолет, който беше съсипан от икономическите зависимости.

    Нередност?
Нов коментар