Разходите на Volkswagen за дизеловия скандал може да се увеличат
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Разходите на Volkswagen за дизеловия скандал може да се увеличат

Разходите на Volkswagen за дизеловия скандал може да се увеличат

Регулаторите в САЩ отхвърлиха плана за ремонт на трилитровите двигатели

2686 прочитания

© FABIAN BIMMER


Volkswagen вероятно ще трябва да увеличи още повече разходите за потушаване на скандала с фалшифицираните данни за вредни емисии, след като регулаторите в САЩ отхвърлиха предложения от компанията план за ремонт на 85 хил. коли с трилитрови дизелови двигатели, засегнати от проблема. Германският автомобилен концерн вече е заделил 16.2 млрд. евро за покриване на глобите и обезщетенията, свързани с манипулирането на тестовете за вредни емисии на част от дизеловите двигатели на компанията.

Непълно предложение

Плановете за ремонти на засегнатите двигатели бяха представени пред щатските служби по опазване на околната среда през февруари. След месеци на проверки обаче властите прецениха, че предложените поправки не гарантират, че ефективността и качеството на двигателите няма да бъдат засегнати. Според регулаторите предложеното от компанията решение е напълно. То посочва десет конкретни причини за отхвърлянето, включително това, че предложението на компанията не успява да покаже как поправките ще коригират несъответствията с щатското законодателство.

Нарушенията бяха разкрити от щатските власти през миналия септември. Тогава германската компания призна, че е използвала специален софтуер, чрез който се манипулират данните за нивата на вредни емисии по време на лабораторни тестове. Проблемът засяга над 500 хил. дизелови автомобила в САЩ и 11 млн. в цял свят. Повечето засегнати превозни средства са с двулитрови дизелови двигатели. Сред колите с трилитрови двигатели има и модели от луксозните марки на групата Audi и Porsche.

През миналия месец Volkswagen подписа споразумение на стойност 15.3 млрд. долара с властите в САЩ, което урежда компенсациите за 475-те хиляди коли с двулитрови дизелови двигатели, засегнати от проблема. Компанията ще отдели до 10 млрд. долара от сумата за изкупуване или ремонт на автомобилите. Отделно от това всеки собственик ще получи компенсация от минимум 5100 долара в брой.

Потенциални разходи

Volkswagen настояваше, че поправките на трилитровите двигатели могат да бъдат осъществени бързо и лесно, поради което не са нужни мащабни споразумения за обратно изкупуване и компенсации. Ако компанията не успее да договори план за ремонт, ще трябва да предложи изкупуване и на собствениците на коли с трилитрови двигатели. Това може да увеличи съществено разходите на компанията, тъй като трилитровите коли включват скъпи модели като Audi A6, A7, A8 и A5, Porsche Cayenne и VW Touareg.

Агенцията по опазване на околната среда заявява, че техническите разговори с компанията ще продължат, докато не бъде намерено решение. "Решението може да създаде негативно усещане сред инвеститорите. Volkswagen обаче още не е използвала 3.6 млрд. евро от вече заделените провизии, което може да се окаже достатъчно за покриване на допълнителни споразумения", коментира Патрик Хюмел, анализатор в UBS.

Volkswagen вероятно ще трябва да увеличи още повече разходите за потушаване на скандала с фалшифицираните данни за вредни емисии, след като регулаторите в САЩ отхвърлиха предложения от компанията план за ремонт на 85 хил. коли с трилитрови дизелови двигатели, засегнати от проблема. Германският автомобилен концерн вече е заделил 16.2 млрд. евро за покриване на глобите и обезщетенията, свързани с манипулирането на тестовете за вредни емисии на част от дизеловите двигатели на компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    xyha avatar :-P
    xyha

    Американците цакат VW, европейците гоглето . UK каза "аз нема да играя" :-)

  • 2
    historama avatar :-|
    historama

    Интересно пък какво щяли да ремонтират специалистите на ФВ? Двигателите посмъртно не могат станата по-"чисти"!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK