Силата на киното се пробужда

Посетителите, екраните и приходите растат. Но пазарът остава концентриран в два играча и в столицата

Средният брой посетители на една прожекция е едва 17.5 души.
Средният брой посетители на една прожекция е едва 17.5 души.
Средният брой посетители на една прожекция е едва 17.5 души.    ©  Надежда Чипева
Средният брой посетители на една прожекция е едва 17.5 души.    ©  Надежда Чипева
Темата накратко:

- През миналата година кината в България са порасли до 55, а броят на екраните се е увеличил с 10 и те вече са 206.

- Близо 5.4 млн. души, или с 5% повече в сравнение с предишната година, са отишли на кино през 2015 г., а приходите от продажба на билети са достигна 45.5 млн. лв.

- Основните приходи генерират мултиплексите. "Арена" и "Синема сити" държат 75% от пазара.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    chitatelsz avatar :-|
    Читател
    • + 4

    Интересно. На мен торентите и ефирната телевизия ми дават достатъчно и предостатъчно. Да, удоволствието да се гледа филм на голям екран е несравнимо, но си е разход и си струва само за някои заглавия, от време на време.

    Нередност?
  • 2
    xuv33372061 avatar :-|
    timotei

    5.4 милиона продадени билета, а не 5.4 милиона души:) В тази цифра влизат както хора ходили например 30 пъти на кино в рамките на годината, така и такива отишли един път! Ако 5.4 милиона българи ходеха на кино щяхме да имаме един прекрасен пазар, а броят продадени билети да е поне 30 - 40 милиона годишно!

    Нередност?
Нов коментар