С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
5 17 юли 2016, 16:02, 17037 прочитания

Платформата за споделяне на автомобили CarAmigo навлиза в България

Услугата се предлага от стартъп компанията Sharonomy, в която участва и българин

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Платформата за споделено ползване на автомобили CarAmigo вече е достъпна в България. С нейна помощ хора, които не използват автомобила си толкова често, могат да го отдават под наем на други лица. Стартъпът е създаден в Белгия от международен екип - белгийци, французи и българи, и вече има офис в София, в който работят 6 души, съобщи за "Капитал Daily" Тим Гюбел, маркетингов директор на компанията.

Концепцията


През 2013 г. Алекс Гашар, Франсоа Ксавие дьо Ни, Мирослав Михайлов, Лоран Баке, Паскал Фотре и Тим Гюбел създават дружеството Sharonomy SA, което стои зад CarAmigo. Идеята идва от Алекс Гашар, който има завиден предприемачески нюх. Докато бил на почивка във Франция, забелязал бизнес модела - частни лица предлагат автомобилите си срещу заплащане. В този момент в Белгия нямало подобна услуга и той решава да я въведе в Брюксел заедно със своите колеги.
Платформата дава възможност на собственици на автомобили, които не ги използват толкова често, да ги отдават под наем на други лица и по този начин да възвърнат част от разходите си по тях. Наемателите пък могат временно да използват автомобила при нужда. В наема е включена каско застраховка на дневна база и пътна помощ в цялата страна. Компанията проверява изрядността на всички документи от двете страни на сделката. Освен това на сайта има система за оценяване, която според Тим Гюбел органично пресява нелоялните потребители.

Защо България

"Категорично заявявам, че българите са едно голямо семейство. Забелязвам, че има изключителна солидарност между хората в България", заяви Тим Гюбел, който владее много добре български и живее в София.



Според него концепцията би допаднала на голям брой хора заради манталитета в страната. Пренаселването с автомобили и липсата на паркоместа е огромен проблем във всички европейски столици. София не е изключение - тя е европейската столица с най-мръсен въздух, със средно по 50 часа годишно прекарани на пътя. Недостигът на паркоместа пък се дължи на броя на частните автомобили в България: повече от 2.7 млн., един от най-високите в Източна Европа. В България вече работи офис на компанията с шестима специалисти, които се занимават с маркетинга и клиентското обслужване. Услугата вече може да бъде открита на сайта на компанията.

По-различни от коли под наем

Различното при CarAmigo е, че отдаването става peer-to-peer между физически лица и не е централизирано от една компания, която да притежава автомобилите. Според Гюбел стартъпът не е в директна конкуренция с компаниите, които отдават коли под наем. Той изтъква няколко разлики между тези два бизнес модела. Според него цената на CarAmigo е между 30-60% по евтина от средната цена на подобни автомобили в rent a car дружествата. Също така има по голямо разнообразие на коли и по-голяма достъпност. Социалният контакт също е елемент, който е ограничен при другите компании. Гюбел посочва, че услугата е и екологично по-разумна, тъй като ползването на превозните средства е по-ефективно.
Платформата работи от 3 години в Белгия
Белгийският стартъп е създаден през 2013 г. и има два офиса. Първият е създаден в Белгия, в който работят трима души. В софийския работят 6 души, отговарящи за маркетинга и клиентското обслужване. За момента компанията оперира на територията на Белгия, където основателите са постигнали договореност с данъчните власти. Според тях гражданите, ползващи платформата, могат да отдават автомобилите си най-много 60 дни в годината и да получават максимален годишен доход от тази услуга 2400 евро. Така доходът от този тип дейност ще се облага с данък движимо имущество от 25%.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 708 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 665 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Производителят на самолетни части Woodward ще инвестира 10 млн. лв.

Американската Woodward смята да има 200 служители в българското си звено

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма