С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 17 юли 2016, 16:05, 17299 прочитания

Производителят на самолетни части Woodward ще инвестира 10 млн. лв.

Американската Woodward смята да има 200 служители в българското си звено

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американската компания за самолетни части Woodward официално отвори свое звено в България, намиращо се в Sofia Airport Center. То не е завършено и работата по него ще продължи в следващите три години, но начални производствени дейности вече са започнали. Основната дейност в завода ще е по изработка на индустриални части. В предприятието ще бъде произвеждано авиационно оборудване за гигантите в самолетостроенето Airbus и Boeing, като това е първото дружество в България, което ще работи като доставчик за световната авиоиндустрия. В него ще инвестират около 10 млн. лв., а наетите ще достигнат 200.

За самолети от летището


Главният мениджър на Woodward за България Емил Илиев и президентът на отдела за самолетни части Мартин Глас обявиха при откриването, че харесват инвестиционния климат в България, който е позволил бързо развитие на проекта. Плановете за създаване на предприятието са от средата на миналата година.

Към момента инвестицията в българското дружество е на стойност 1 млн. лв., каза пред "Капитал Daily" Деъл Силван, вицепрезидент в Woodward. По думите на Емил Илиев те най-вероятно ще достигнат минимум 10 млн. лв., които ще са за подготовка и оборудване на цеха за електромагнитни компоненти и възли – части за управление на горивната система.

Производството ще бъде под контрола на американската компания, базирана във Форт Колинс, Колорадо. Част от инвестицията ще е и за заплащане на американски специалисти, които да обучат българските служители, участващи в производствената дейност. Към тяхната работа има много високи изисквания, заради което и обучаването на персонал ще става поетапно. За момента наетите са около 70 души, а планът е да достигнат близо 200, от които по развойната и сервизната дейност ще работят 50.



В средата на 2015 г. дружеството избира Sofia Airport Center, където е наело 1100 кв. метра офис площ и 2000 кв.м производствена, става ясно от отчета на компанията. Договорът е за пет години с опция за удължаване с още 3, считано от ноември 2015 г.

В българския завод ще се изработват различни възли и компоненти, свързани с управлението на горивната система на самолетите и контрола на задвижващите механизми като задкрилките на крилата и опашния сектор. Те ще отиват в завода на Woodward в Найлс, щата Илинойс, където ще се влагат в по-големи продукти за клиентите. Сред тях са Airbus, Boeing, Pratt & Whitney, Bombardier и бразилският Embraer.

Поддръжка от България за Европа

Президентът на отдела за самолетни части Мартин Глас заяви на откриването, че центърът предоставя възможност не само за изработване на части, но и за допълнително координиране и поддръжка на целия бизнес на фирмата в Европа. На континента компанията има заводи в Германия и Полша, където се произвеждат енергийни конвертори.

Изборът на страната се дължи на това, че в България американското дружество вече има работещ екип, останал като наследство от швейцарската IDS, създала свое българско звено през 2002 г., закупено през 2011 г. от Woodward. Българската група има екип от инженери и сервизни специалисти, които обслужват конверторите за вятърни генератори на компанията из целия свят. Приходите на "Удуърд България" за 2015 г. са 10 млн. лв. при 8.4 млн. лв. година по-рано.

В бъдеще

Детайлите, които се изработват в България, се правят от изцяло вносни сурови материали, които след производствения процес се пращат в Чикаго, където влизат в по-големи възли и излизат като продукти, ползвани от строителите на самолети. Поради липса на авиоиндустрия тук все още няма изградена мрежа от вносители, което може да се промени в бъдеще.

В момента наетото помещение за производство е запълнено с машини на 30%, като в рамките на три години то трябва да е напълно използвано. От компанията не изключват възможността и при добри резултати да разширят дейността си в България, в който случай най-вероятно ще бъдат наети още помещения, намиращи се в Sofia Airport Center.

Кметът на София Йорданка Фандъкова, която присъстваше на откриването, обеща инфраструктурата около центъра да бъде доразвита, което да спомогне за бизнеса, който се развива около летището. Очаква се и скоро Министерството на икономиката да издаде сертификат клас А на Woodword, като с него компанията ще може например да възстанови част от осигуровките на наетите служители. В отчета си ръководството пише и за план за кандидатстване за еврофинансиране по програма "Иновации и конкурентоспособност".

Инвеститорът е с оборот от 2 млрд. долара

Woodword е публична компания, основана през 1870 г. от Амос Удуърд. Дружеството работи основно в две сфери – на енергийните системи и на самолетните части. Към момента в компанията работят над 7000 души, разпределени в 14 страни, в които има заводи или представителства. През миналата година компанията инвестира над 500 млн. долара за изграждането на три нови кампуса в САЩ, а оборотът ѝ надмина 2 млрд. долара. Акциите й се търгуват на борсата NASDAQ.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 738 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 947 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
EK дава 60 млн. лв. за нов електропровод от Варна до Бургас

Останалите 50% от необходимата сума ще бъдат осигурени от Електроенергийния системен оператор

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата