Временен синдик влезе в "ПСТ Груп" за няколко дни*
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Временен синдик влезе в "ПСТ Груп" за няколко дни*

Причината "ПСТ Груп" да бави плащания е, че 25-26% от сумите за Северната тангента все още не са платени от държавата, обясни Камен Кичев, мениджър на дружеството.

Временен синдик влезе в "ПСТ Груп" за няколко дни*

Свързаната с ПИБ строителна компания е платила задължението си към транспортната "Вижън транс" и искът за несъстоятелност е в процес на оттегляне

Десислава Лещарска, Калина Горанова
9340 прочитания

Причината "ПСТ Груп" да бави плащания е, че 25-26% от сумите за Северната тангента все още не са платени от държавата, обясни Камен Кичев, мениджър на дружеството.

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


*Обновена на 19.07 в 11.38 ч.

Временен синдик влезе в управлението на една от най-големите строителни компании - "ПСТ Груп", заради дълг от 416 хил. лв. Това става ясно от документи в Търговския регистър и деловодната система на Софийския градски съд. Задължението е към транспортната "Вижън транс", извозваща инертни материали към строителни обекти, и заради вземането си компанията е поискала несъстоятелност на "ПСТ Груп".

Синдикът обаче наистина ще престои само временно, защото от свързваната с Първа инвестиционна банка "ПСТ Груп" са платили сумата и от кредитора са поискали съдът да прекрати иска.

Облаци на хоризонта

Искът за предварителната мярка е от 13 юли. Ден по-късно съдът е назначил временен синдик във фирмата длъжник с мотивите, че "задължението е значително, а една процедура по несъстоятелност е продължителна". Сума от 400 хил. лв. изглежда символична на представители на строителния сектор, при положение че "ПСТ Груп" има приходи за миналата година от 185 млн. лв. Въпреки това съдията е решил, че ще назначи временен синдик, но отхвърля искането за друго обезпечение. Синдикът е Венцеслава Стефанова Стефанова от Русе.

Източници от сектора коментираха пред "Капитал", че проблемите с плащанията от страна на ПСТ към доставчици са започнали още през март-април. Компанията участваше като доставчик на техника и материали при изграждането на Северната скоростна тангента (и де факто движеше строежа), макар и официално да не присъства сред компаниите от консорциума изпълнител - ХПВС - ССТ (съставен от "Водстрой 98", "Хидрострой" и дъщерни компании). Именно за изграждането на тангентата ПСТ са наели "Вижън транс".

Верижни дългове

"Дължахме им още около 300 хил. лв. от общо 1.2 млн. лв. за приключването на Северната скоростна тангента", коментира пред "Капитал" представителят на "ПСТ Груп" Камен Кичев. И добави, че задължението вече е платено и фирмата е оттеглила молбата си за откриване на производство по несъстоятелност. Думите му бяха потвърдени от един от собствениците на "Вижън транс" Живко Димов. "Вече всичко е наред между нас", посочи той и приключи разговора. От деловодната система на Софийския градски съд става ясно, че на 15 юли "Вижън транс" са внесли нова молба заради постигнато споразумение. Синдикът все още не е отписан от управата на фирмата, най-вероятно това ще стане до ден-два.

Камен Кичев обясни още, че причината за забавянето е неплащане по договора за Северната тангента. "Не сме получили още 25-26% от плащанията по нея и затова с по толкова не сме се разплатили изцяло с подизпълнителите. Като получим пари, се разплащаме. Имаме задължения и към други подизпълнители, но не очаквам подобни действия от тях", посочи той.

Договорът за Северната тангента е за 195 млн. лв., посочват от Агенция "Пътна инфраструктура". Заради проблеми с отчужденията строежът й се забави драстично и вместо в края на 2015 г. тя беше завършена в края на април тази година. Оскъпяването беше 5 млн. лв., платени от държавата. По данни на пътната агенция строителят е получил всичко, освен 2.44 млн. лв., които ще бъдат издължени след представяне на необходимите документи. Вероятно неизплатените суми към "ПСТ" са по линия на главните изпълнители.

Смените в "ПСТ Груп"

"ПСТ Груп" беше част от пътния холдинг на Васил Божков до 2014 г. В две последователни смени на собствеността дружеството премина към офшорни компании, свързани с Първа инвестиционна банка. Цялото предприятие е заложено в банката за над 55 млн. лв. Доскоро дялово участие в "ПСТ Груп", която е под номер 7 в класацията на "Капитал" за най-големи обороти в строителството, се приписваше на депутата Делян Пеевски. След ударното спиране на обществени поръчки от премиера Бойко Борисов през февруари последва разместване в сектора и политикът бизнесмен излезе от някои от компаниите. Строителната "Водстрой 98" например беше продадена на "Хидрострой", а от директорския борд на "ПСТ Груп" излезе пътният експерт Цветан Цонев. В момента в управата на ПСТ е единствено бившият зам.-министър на транспорта Камен Кичев, сочен за лицето на ПИБ в компанията.

*Обновена на 19.07 в 11.38 ч.

Временен синдик влезе в управлението на една от най-големите строителни компании - "ПСТ Груп", заради дълг от 416 хил. лв. Това става ясно от документи в Търговския регистър и деловодната система на Софийския градски съд. Задължението е към транспортната "Вижън транс", извозваща инертни материали към строителни обекти, и заради вземането си компанията е поискала несъстоятелност на "ПСТ Груп".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK