С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 19 юли 2016, 17:14, 14369 прочитания

Приходите на "Теленор" растат малко

Броят абонати пада, но се увеличават месечните постъпления от клиент

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
260
хил. по-малко са абонатите на оператора спрямо същия период на миналата година.


Мобилният интернет и идващите покрай него приходи носят добри новини за телеком секторът. Такава е тенденцията, която очертават резултатите и на "Теленор България". За първите шест месеца на 2016 г. компанията е отчела приходи от 317 млн. лв., което е ръст с малко над 3% спрямо същия период на миналата година. Слабо раздвижване има и през второто тримесечие, когато оборотът достига 161 млн. лв. при 156 млн. през юли 2015 г. Ръстът, след години на спадове в телеком сектора, идва предимно от засиления интерес на потребителите към мобилен интернет, показва отчетът на българското дружество.


Продължава трендът за намаляване на броя абонати, обхванал целия сектор, но вероятно става въпрос за неактивни абонати. За второто тримесечие на 2015 г. клиентите на "Теленор" са намалели с 21 хил., а от миналата година досега с общо 260 хил.

Повече интернет и по-скъпи услуги

Въпреки отлива на абонати резултатите на "Теленор" са във възходяща линия заради увеличилия се средномесечен приход от клиент (ARPU), който през второто тримесечие на 2016 г. достига 12.6 лв. Средно компанията печели от абонат 11% повече спрямо същия период на миналата година, което е резултат от интереса към 4G и дигиталните услуги, пуснати от телекома през последните месеци. Фокусът на "Теленор" върху планове с повече минути и мобилен интернет е довело и до намаляване на клиентите в сегментите с по-нисък средномесечен приход. Общият брой на абонатите в края на второто тримесечие на 2016 г. отбелязва спад от 7% спрямо същия период на миналата година. Продължава и тенденцията за подписване на договори за абонаментни планове на по-високи цени, посочват от пресцентъра на оператора.



И все пак за второто тримесечие приходите от абонаментни такси и трафик са пораснали с едва 0.85% до 119 млн. лв., а за цялото първо полугодие са достигнали резултатите от миналата година по същото време: 236 млн. лв. Новината за непроменения приход е по-скоро положителна, след като за периода януари-март "Теленор" отчете спад от 1 млн. лв. на годишна база. Причината за ръста в оборота сега са по-високите постъпления от продажба на мобилни устройства и увеличените приходи от разговори към други оператори.

Печалбата на телекома също не отчита значителни колебания. За второто тримесечие ЕBITDA е на същото ниво от миналата година - 62 млн. лв., а тази за шестмесечието се е покачила слабо с 2% до 121 млн. лв., което се дължи предимно на увеличилите се продажби на мобилни устройства, пише в отчета на норвежкия собственик Telenor.

За периода април - юни се наблюдава ръст от 15% на оперативната печалба до 31 млн. лв., което идва тъкмо след период на спад заради инвестиции в предходния период. През първото тримесечие на годината oперативната печалба на "Теленор" отчете голям спад с 25.6% спрямо миналия март заради разходите по оптимизацията на мрежата и доизграждането на 4G инфраструктурата.


Бързи мобилни мрежи

За второто тримесечие на 2016 г. инвестициите на "Теленор" са 18 млн. лв., пише още в отчета, с което общите за полугодието стават 25 млн. лв. Капиталовложенията са предимно в LTE мрежата за скоростен мобилен интернет. Според доклада на компанията майка Telenor за второто тримесечие са пуснати в експлоатация нови 53 станции, благодарение на които 4G покритието вече достига 76% от населението.

През май "Теленор" получи и 2x5 MHz допълнителни радиочестоти в спектъра 1800 MHz, чието предназначение трябва да подобри качеството на 4G услугите. Таксата за лиценза на новия ресурс струва на телекома 7 млн. лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 1199 прочитания

Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света

За поредна година на първо място попада Apple

22 окт 2019, 867 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Нова броудкастинг груп" с ръст на приходите през второто тримесечие

По-доброто представяне се дължи и на телевизионния, и на дигиталния бизнес

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10