"Нова броудкастинг груп" с ръст на приходите през второто тримесечие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Нова броудкастинг груп" с ръст на приходите през второто тримесечие

"Нова" инвестира в първия български тийн уеб сериал във Vbox7.com - "Не така, брат!". В края на първия си сезон той отчете над 4 млн. гледания и има нов сезон

"Нова броудкастинг груп" с ръст на приходите през второто тримесечие

По-доброто представяне се дължи и на телевизионния, и на дигиталния бизнес

Весислава Антонова
7185 прочитания

"Нова" инвестира в първия български тийн уеб сериал във Vbox7.com - "Не така, брат!". В края на първия си сезон той отчете над 4 млн. гледания и има нов сезон

© Капитал


"Нова броудкастинг груп" (НБГ) отчита ръст на приходите през второто тримесечие на 2016 г., което се дължи както на традиционния телевизионен бизнес, така и на дигиталния. От публикувания официално финансов отчет на компанията собственик на българската медийна група - шведската MTG, става ясно, че "България отново отбелязва най-висока ефективност с над 20% общ растеж и повече от 60% растеж на дигиталния бизнес", се посочва в документа.

Компанията майка не предоставя разбивка по страни с точните приходи и печалба по местата, където оперира, а само ги обобщава като региони. Българското звено е в една група с тези на прибалтийските държави и Чехия. Затова няма конкретни числови данни за представянето на "Нова броудкастинг груп". От българската компания не предоставят по-подробна информация за финансовите им резултати при запитвания от "Капитал Daily".

Развитие

В портфолиото на "Нова броудкастинг груп" влизат телевизионните канали на "Нова тв" и "Диема", както и интернет сайтовете на "Дарик уеб" и "Нетинфо". Според представените данни интернет сайтът за видеосподеляне Vbox7 е отчел с 250% повече гледания на клипове през 2015 г. спрямо предходната година. Видеоприложенията на "Нова броудкастинг груп" са били сваляни 600 хил. пъти през изминалите 12 месеца. Очевидно този тренд продължава и през второто тримесечие на тази година.

В отчета се посочва, че увеличаването на печалбите на групата се дължи на инициативите на екипа за намаляване на разходите въпреки продължаващите валутни турбуленции и повишение на разходите за съдържание.

Отчита се, че българският и чешкият рекламен пазар са стабилни и от MTG очакват на тях да има ръст в следващите месеци. Българският, чешкият пазар и този на прибалтийските републики отчитат и увеличение на телевизионната аудитория. Ако през второто тримесечие на миналата година април - юни аудиторният дял на НБГ е бил 41.2% за най-предпочитаната от рекламодателите възрастова група 18 - 49 години, през същия период тази година той е достигнал 43% пазарен дял.

По данни от отчетите, публикувани в Търговския регистър, за първи път през 2015 г. "Нова броудкастинг груп" изпреварва "Би Ти Ви медиа груп" по приходи от продажби - 130 млн. лв., докато конкурентната компания отчита 124.6 млн. лв. За сравнение - през 2014 г. постъпленията на "Нова броудкастинг груп" са били 114.4 млн. лв., а на "Би Ти Ви медиа груп" - 124.9 млн. лв.

Как се представя шведската група

Шведската група подобрява представянето си през второто тримесечие. Продажбите са достигнали 4.328 млрд. крони при 4.155 млрд. година по-рано. Оперативната печалба също е нараснала на година база - от 452 млн. на 472 млн. крони. Ръководството на компанията очаква през третото тримесечие постъпленията да продължат да се увеличават и да надхвърлят тези от същия период на миналата година. Печалбата обаче ще се свие поради разходи за нови и подновени спортни права в Скандинавия и поради продължаващите негативни валутни ефекти.

Автор: Капитал

"Нова броудкастинг груп" (НБГ) отчита ръст на приходите през второто тримесечие на 2016 г., което се дължи както на традиционния телевизионен бизнес, така и на дигиталния. От публикувания официално финансов отчет на компанията собственик на българската медийна група - шведската MTG, става ясно, че "България отново отбелязва най-висока ефективност с над 20% общ растеж и повече от 60% растеж на дигиталния бизнес", се посочва в документа.

Компанията майка не предоставя разбивка по страни с точните приходи и печалба по местата, където оперира, а само ги обобщава като региони. Българското звено е в една група с тези на прибалтийските държави и Чехия. Затова няма конкретни числови данни за представянето на "Нова броудкастинг груп". От българската компания не предоставят по-подробна информация за финансовите им резултати при запитвания от "Капитал Daily".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    wall_e avatar :-|
    WALL-E

    Радвам се за Нова.
    Време беше бТВ да поеме логичния път надолу. Не разбирам как са излъгали толкова рекламодатели и формирали даже тези приходи предвид ужасната им програма фокусирана върху турски сериали и долнопробни шоу халтури - все любими на неплатежоспособните сегменти от зрителската аудитория. Всъщност разбирам - чрез манипулиране на телевизионните рейтинги, които публикува свързана с тях компания.
    Единственото смислено предаване на бТВ е 120 минути - всичко останало е или идеен или продукционен боклук.

  • 2
    darcas avatar :-|
    Darcas

    Нова кога ще кажат за тв правата за Висшата лига? Хиляди хора се прецакаха да плащат за диема екстра, а сега ще се окаже, че нова няма да предават Висшата лига.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK