С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 19 юли 2016, 17:26, 6893 прочитания

"Нова броудкастинг груп" с ръст на приходите през второто тримесечие

По-доброто представяне се дължи и на телевизионния, и на дигиталния бизнес

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Нова броудкастинг груп" (НБГ) отчита ръст на приходите през второто тримесечие на 2016 г., което се дължи както на традиционния телевизионен бизнес, така и на дигиталния. От публикувания официално финансов отчет на компанията собственик на българската медийна група - шведската MTG, става ясно, че "България отново отбелязва най-висока ефективност с над 20% общ растеж и повече от 60% растеж на дигиталния бизнес", се посочва в документа.
Компанията майка не предоставя разбивка по страни с точните приходи и печалба по местата, където оперира, а само ги обобщава като региони. Българското звено е в една група с тези на прибалтийските държави и Чехия. Затова няма конкретни числови данни за представянето на "Нова броудкастинг груп". От българската компания не предоставят по-подробна информация за финансовите им резултати при запитвания от "Капитал Daily".

Развитие


В портфолиото на "Нова броудкастинг груп" влизат телевизионните канали на "Нова тв" и "Диема", както и интернет сайтовете на "Дарик уеб" и "Нетинфо". Според представените данни интернет сайтът за видеосподеляне Vbox7 е отчел с 250% повече гледания на клипове през 2015 г. спрямо предходната година. Видеоприложенията на "Нова броудкастинг груп" са били сваляни 600 хил. пъти през изминалите 12 месеца. Очевидно този тренд продължава и през второто тримесечие на тази година.
В отчета се посочва, че увеличаването на печалбите на групата се дължи на инициативите на екипа за намаляване на разходите въпреки продължаващите валутни турбуленции и повишение на разходите за съдържание.

Отчита се, че българският и чешкият рекламен пазар са стабилни и от MTG очакват на тях да има ръст в следващите месеци. Българският, чешкият пазар и този на прибалтийските републики отчитат и увеличение на телевизионната аудитория. Ако през второто тримесечие на миналата година април - юни аудиторният дял на НБГ е бил 41.2% за най-предпочитаната от рекламодателите възрастова група 18 - 49 години, през същия период тази година той е достигнал 43% пазарен дял.

По данни от отчетите, публикувани в Търговския регистър, за първи път през 2015 г. "Нова броудкастинг груп" изпреварва "Би Ти Ви медиа груп" по приходи от продажби - 130 млн. лв., докато конкурентната компания отчита 124.6 млн. лв. За сравнение - през 2014 г. постъпленията на "Нова броудкастинг груп" са били 114.4 млн. лв., а на "Би Ти Ви медиа груп" - 124.9 млн. лв.



Как се представя шведската група

Шведската група подобрява представянето си през второто тримесечие. Продажбите са достигнали 4.328 млрд. крони при 4.155 млрд. година по-рано. Оперативната печалба също е нараснала на година база - от 452 млн. на 472 млн. крони. Ръководството на компанията очаква през третото тримесечие постъпленията да продължат да се увеличават и да надхвърлят тези от същия период на миналата година. Печалбата обаче ще се свие поради разходи за нови и подновени спортни права в Скандинавия и поради продължаващите негативни валутни ефекти.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

САЩ може да облекчат временно търговските санкции срещу Huawei 1 САЩ може да облекчат временно търговските санкции срещу Huawei

Китайската компания се опитва да се справи с критичната ситуация

19 май 2019, 857 прочитания

Шуменската "Теси" планира 78 млн. евро приходи за 2019 г. Шуменската "Теси" планира 78 млн. евро приходи за 2019 г.

Компанията представи новия си "умен" бойлер с управление през интернет

19 май 2019, 1292 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Проект ще свързва компании и събира данни за стартъп системата в България

Идеята на инициираната от MOVE.BG отворена платформа е да се очертаят проблемите и перспективите пред местните стартиращи компании

Бай Ганьо - европейски прокурор

Европейската прокуратура е уникална възможност за България да получи независим разследващ орган по корупцията

В режим на готовност

Очакването за следваща криза внася доза предпазливост в инвестиционните стратегии

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

In memoriam: Владимир Трендафилов (1955 - 2019)

"Не си създавай кумир" - това беше първата заповед, която следваше

Фотографът на печалния образ

Изложбата "Изгнания" на документиралия Пражката пролет Йозеф Куделка за пръв път напуска Париж, за да гостува в София