Автопаркът: по-голям, но стар
Продажбите на нови коли в България за полугодието се увеличават с 6-7%
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Продажбите на нови леки автомобили в България са скочили със 7% през първото полугодие, макар и да има отчетен спад за последния месец - юни. Това показва обявената преди дни европейска статистика. За добри продажби говорят и представители на вносителите - по техни данни увеличението е около 6%. Ръстът идва, след като пазарът се вдига вече няколко поредни години след кризата.
Регистрираните коли от КАТ за полугодието също са повече с 16% спрямо две години по-рано. Пораснал е и целият автопарк в страната, но покупките остават основно на вече употребявани автомобили.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
7 коментара
АКо говорим за човек от средната класа трябва да си луд да си купиш нова кола в България - не знаеш в кой път ще я потрошиш къде ще си заредиш "високо качествено" гориво (особено дизел), кой наркоман ще ти я ограби или коя градушка ще ти я пречука (защото скапаната ни държава не функционират навсякъде ракетите против градушки), не искам да споменавам за "кадърните" майстори в автосервизите на автомобилните представителства (особено в провинцията ), купете си 10-12 годишна кола за 5 хил.лв. и не си хабете парите и нервите !
Покупката и притежаването на нов автомобил в България е финансово неефективно:
- Автомобилът губи около 20% от стойността си на датата на първата регистрация.
- в разумния експлоатационен срок от 4 години губи 50% от стойността си.
- разходите за гаранционно обслужване във фирмен сервиз често са много високи (вносителите от това печелят повече отколкото от марж при продажба на автомобил)
- Застраховките са много високи
- Данъците са високи за нови автомобили (в случай, че не си тарикат и регистрираш колата за товарна)
Като се тегли чертата се оказва, че за 4 години този автомобил ти струва десетки хиляди левове. Средната класа, която има прилични доходи обикновено не яде доматите с колците и не е склонна да си харчи парите за глупости. Нови автомобили купуват няколкото печеливши бизнесмена, разни еврофондоваци, криминалния контингент, служители на съдебната система и всичката корумпирана сган с незаконни и лесно спечелени пари.
Притежаването на трошка в БГ е прекалено евтино. Срещу мижав данък и гражданска можеш да си търкаляш бараката и да си изискваш от общината да ти осигурява безплатно паркомясто, което без проблем може да е на тротоара и в градинката пред блока.
[quote#1:"birdman"]кой наркоман ще ти я ограби или коя градушка ще ти я пречука [/quote]
Купи си каручка - наркоманите няма какво да вземат, освен това са устойчиви на градушка.
Каручката напълно ще подхожда на начина ти на мислене.
[quote#0:"статия"]Повишените продажби през първите шест месеца в България се дължат основно на по-голямото търсене в сегмента на компактните кросоувъри (SUV1), заявиха пред "Капитал Daily" от индустрията. Много от вносителите са постигнали добри продажби на такива коли, не на последно място и заради нови модели в класа.
[/quote]
Поредно доказателство, че у нас е пълно с баровци. И че лозунгът, че сме били бедни, не е съвсем верен.
Няма по-хубава от новата кола. Да не говорим, че 10-12 годишна е на около 300 000 км поне, каквото и да Ви казват от автокъщата. Просто масата се хвърля на стари коли от по-висок клас, обслужването на които не може да си позволи. Да не говорим за джипове от супер висок клас с газови уредби или коли над 200 конски сили с газови уредби и втора употреба гуми....
Месечната вноска на нова "нормална" кола е под 250-400 лв, което за София и някой други градове е разходът по кафенетата, така че манталитет. И самите търговци на коли са малко ала 90-те, не виждам какъв е проблемът всичко да го направят на месечни вноски /застраховка, обслужване, регистрации и т.н./, а не някакви "стресиращи" вноски за каско и обслужване те изненадват в някой от месеците през годината и ти с разказа си отблъскваш поне 100-на потенциални клиента. Но Майкъл Дел трябва да се чете и преподава в училищата, защото на ниво услуги сме почти в "соца", с малки изключения.
До коментар [#6] от "stoiank": Пълни глупости. Нормална нова кола за семейство с 2 деца за по-малко от 30 000 лева не може да се купи. Спестете си линковете към модели с базово оборудване, дето нямат климатик, не сме 1986-а. В същото време едно 10-годишно комби с добро оборудване и в прилично състояние струва 6-8 000 лева. След 5 години новата кола ще струва 10 000 лева, а дъртото комби - 2 000. Разходите по старата кола са повече, естествено, но пък при новата застраховката е много по-висока.
В България сметките с новата кола изобщо не излизат.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.