Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Автопаркът: по-голям, но стар

Продажбите на нови коли в България за полугодието се увеличават с 6-7%

Продажбите на нови леки автомобили в България са скочили със 7% през първото полугодие, макар и да има отчетен спад за последния месец - юни. Това показва обявената преди дни европейска статистика. За добри продажби говорят и представители на вносителите - по техни данни увеличението е около 6%. Ръстът идва, след като пазарът се вдига вече няколко поредни години след кризата.

Регистрираните коли от КАТ за полугодието също са повече с 16% спрямо две години по-рано. Пораснал е и целият автопарк в страната, но покупките остават основно на вече употребявани автомобили.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    birdman avatar :-|
    birdman
    • - 11
    • + 12

    АКо говорим за човек от средната класа трябва да си луд да си купиш нова кола в България - не знаеш в кой път ще я потрошиш къде ще си заредиш "високо качествено" гориво (особено дизел), кой наркоман ще ти я ограби или коя градушка ще ти я пречука (защото скапаната ни държава не функционират навсякъде ракетите против градушки), не искам да споменавам за "кадърните" майстори в автосервизите на автомобилните представителства (особено в провинцията ), купете си 10-12 годишна кола за 5 хил.лв. и не си хабете парите и нервите !

    Нередност?
  • 2
    wall_e avatar :-|
    WALL-E
    • - 6
    • + 4

    Покупката и притежаването на нов автомобил в България е финансово неефективно:
    - Автомобилът губи около 20% от стойността си на датата на първата регистрация.
    - в разумния експлоатационен срок от 4 години губи 50% от стойността си.
    - разходите за гаранционно обслужване във фирмен сервиз често са много високи (вносителите от това печелят повече отколкото от марж при продажба на автомобил)
    - Застраховките са много високи
    - Данъците са високи за нови автомобили (в случай, че не си тарикат и регистрираш колата за товарна)
    Като се тегли чертата се оказва, че за 4 години този автомобил ти струва десетки хиляди левове. Средната класа, която има прилични доходи обикновено не яде доматите с колците и не е склонна да си харчи парите за глупости. Нови автомобили купуват няколкото печеливши бизнесмена, разни еврофондоваци, криминалния контингент, служители на съдебната система и всичката корумпирана сган с незаконни и лесно спечелени пари.

    Нередност?
  • 3
    pye avatar :-|
    pye
    • - 3
    • + 8

    Притежаването на трошка в БГ е прекалено евтино. Срещу мижав данък и гражданска можеш да си търкаляш бараката и да си изискваш от общината да ти осигурява безплатно паркомясто, което без проблем може да е на тротоара и в градинката пред блока.

    Нередност?
  • 4
    snower avatar :-?
    snower
    • - 3
    • + 6

    [quote#1:"birdman"]кой наркоман ще ти я ограби или коя градушка ще ти я пречука [/quote]
    Купи си каручка - наркоманите няма какво да вземат, освен това са устойчиви на градушка.
    Каручката напълно ще подхожда на начина ти на мислене.

    Нередност?
  • 5
    chitatelsz avatar :-|
    Читател
    • - 1
    • + 5

    [quote#0:"статия"]Повишените продажби през първите шест месеца в България се дължат основно на по-голямото търсене в сегмента на компактните кросоувъри (SUV1), заявиха пред "Капитал Daily" от индустрията. Много от вносителите са постигнали добри продажби на такива коли, не на последно място и заради нови модели в класа.
    [/quote]

    Поредно доказателство, че у нас е пълно с баровци. И че лозунгът, че сме били бедни, не е съвсем верен.

    Нередност?
  • 6
    stoiank avatar :-|
    stoiank
    • - 1
    • + 2

    Няма по-хубава от новата кола. Да не говорим, че 10-12 годишна е на около 300 000 км поне, каквото и да Ви казват от автокъщата. Просто масата се хвърля на стари коли от по-висок клас, обслужването на които не може да си позволи. Да не говорим за джипове от супер висок клас с газови уредби или коли над 200 конски сили с газови уредби и втора употреба гуми....
    Месечната вноска на нова "нормална" кола е под 250-400 лв, което за София и някой други градове е разходът по кафенетата, така че манталитет. И самите търговци на коли са малко ала 90-те, не виждам какъв е проблемът всичко да го направят на месечни вноски /застраховка, обслужване, регистрации и т.н./, а не някакви "стресиращи" вноски за каско и обслужване те изненадват в някой от месеците през годината и ти с разказа си отблъскваш поне 100-на потенциални клиента. Но Майкъл Дел трябва да се чете и преподава в училищата, защото на ниво услуги сме почти в "соца", с малки изключения.

    Нередност?
  • 7
    yerdna avatar :-|
    Crux
    • + 4

    До коментар [#6] от "stoiank": Пълни глупости. Нормална нова кола за семейство с 2 деца за по-малко от 30 000 лева не може да се купи. Спестете си линковете към модели с базово оборудване, дето нямат климатик, не сме 1986-а. В същото време едно 10-годишно комби с добро оборудване и в прилично състояние струва 6-8 000 лева. След 5 години новата кола ще струва 10 000 лева, а дъртото комби - 2 000. Разходите по старата кола са повече, естествено, но пък при новата застраховката е много по-висока.
    В България сметките с новата кола изобщо не излизат.

    Нередност?
Нов коментар