Резултатите на авиопревозвачите се влошават
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Резултатите на авиопревозвачите се влошават

Компаниите са принудени да продължават да понижават цените, за да запълват полетите си, което се отразява негативно и на печалбите

Резултатите на авиопревозвачите се влошават

Евтините горива не компенсират ефекта от ценовата конкуренция, тероризма и Brexit

5461 прочитания

Компаниите са принудени да продължават да понижават цените, за да запълват полетите си, което се отразява негативно и на печалбите

© В© Francois Lenoir / Reuters


Авиокомпаниите очакват намаляване на трансатлантическите полети.

Авиокомпаниите очакваха 2016 г. да е много добра за бизнеса им. Вместо това обаче и от двете страна на Атлантика превозвачите страдат от срив в цените, страх от тероризъм и нестабилност на валутните курсове, пише Wall Street Journal. Проблемите засягат както традиционните превозвачи, така и нискотарифните им конкуренти.

Спадащите цени на петрола намалиха значително разходите за горива на авиокомпаниите, което ги накара да увеличат броя на полетите и капацитета. През последните месеци обаче става ясно, че превозвачите са надценили търсенето. Това доведе до изострена ценова конкуренция между превозвачите. На пазара в САЩ тази тенденция се води от супернискотарифните компании Spirit Airlines и Frontier Airlines
Влошени перспективи Приходите от пътническо място на пазара в САЩ се свиват вече над една година, а перспективите се влошават. В края на миналата седмица акциите на най-големия вътрешен авиопревозвач в САЩ Southwest Airlines се сринаха с 11%, след като компанията заяви, че очаква спад на приходите от пасажерско място с 4% през третото тримесечие. Компанията също така обяви, че през периода април - юни средната цена на еднопосочен билет е намаляла с 3.7% на годишна база до 151.67 долара. Alaska Air Group от своя страна отчита спад на приходите от място със 7.7%. Въпреки понижените постъпления компанията е увеличила капацитета си с близо 10% през последната година. American Airlines предупреди, че приходите й за второто тримесечие са се понижили с 6-7% на годишна база. Други големи превозвачи като Delta Air Lines и United Continental също обявиха, че прогнозират свиването на приходите да продължи и през второто полугодие. "В цялата индустрия капацитетът се повишава по-бързо от търсенето, което оказва натиск върху доходността. Търсенето от корпоративни клиенти също расте по-бавно от предлагането", коментира Джим Комптън, финансов директор на United Continental.
Към изострената конкуренция се добавят шоковете, създадени от тероризма, стачките и несигурността около излизането на Великобритания от Европейския съюз. В тези условия компаниите са принудени да продължават да намаляват цените, за да запълват полетите си, което се отразява негативно и на печалбите. През миналата седмица най-големият германски превозвач Deutsche Lufthansa предупреди, че печалбата й за цялата финансова година може да не достигне очакваните нива заради намалелите резервации, особено по далечни дестинации. Компанията посочва като причини за спадащото търсене терористичните атаки, както и политическата и икономическата несигурност. Lufthansa има големи експозиции към азиатския пазар, където по принцип има по-високи нива на отказани резервации при негативни новини от чужбина като атентата във френския град Ница или опита за преврат в Турция. Ефекти от Brexit

"Условията за въздушните превози не са били толкова лоши поне от едно десетилетие", коментира Каролин Маккал, главен изпълнителен директор на нискотарифната easyJet. "Терористичните нападения подронват доверието на потребителите, а стачките доведоха до отменяне на хиляди полети в Европа. Резкият спад в курса на британския паунд след референдума за т.нар. Brexit също нанесе щети", изтъква тя. Акциите на easyJet и на собственика на British Airways - International Consolidated Airline, са поевтинели с по над 20% след референдума на 23 юни. Още на следващия ден IAG понижи прогнозите си за растежа до края на годината заради очакваните икономически и регулаторни проблеми.

Brexit застрашава и трансатлантическите превози, които са сред най-печелившите за компаниите. Delta Air Lines и Virgin Atlantic вече обявиха, че възнамеряват да намалят капацитета за полети към Великобритания с 2 до 4%.

Авиокомпаниите очакват намаляване на трансатлантическите полети.

Авиокомпаниите очакваха 2016 г. да е много добра за бизнеса им. Вместо това обаче и от двете страна на Атлантика превозвачите страдат от срив в цените, страх от тероризъм и нестабилност на валутните курсове, пише Wall Street Journal. Проблемите засягат както традиционните превозвачи, така и нискотарифните им конкуренти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK