Модните вериги във Великобритания се сблъскват с ниското доверие на клиентите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Модните вериги във Великобритания се сблъскват с ниското доверие на клиентите

Модните вериги във Великобритания се сблъскват с ниското доверие на клиентите

Компаниите търсят начини за намаляне на разходите си

3506 прочитания

© PETER NICHOLLS


Големите търговски марки за дрехи във Великобритания вече си имаха големи проблеми с конкуренцията от страна на онлайн магазините. Сега те трябва да се справят и с последствията от решението на референдума страната да напусне Европейския съюз (ЕС) - освен обезценяването на паунда и поевтиняването на акциите им вече се наблюдава и голям отлив на доверие от клиентите. В момента то бележи един от най-големите си спадове в последните две десетилетия, отбелязва Reuters.

Компаниите се опитват да хеджират валутния риск, но сривът в намеренията на купувачите да пазаруват е по-близката заплаха за търговците. Британците традиционно свиват бюджета си за дрехи при кризи. Според изследователската агенция Nielsen след референдума 41% от британските граждани смятат да променят финансовите си навици и да спестят от домакински покупки, дрехи и скъпи марки. Официалните данни във Великобритания показват, че продажбите на дрехи са се свили още преди референдума, а приходите на компаниите са спаднали с 5% за второто тримесечие на годишна база.

Малко печелещи и много губещи

В голяма степен от Brexit ще пострадат всички освен малък брой големи британските компании с голямо присъствие в чужбина като луксозния бранд Burberry, онлайн модния ритейлър ASOS и веригата Primark. Останалите вече имат проблеми с намаляващите печалби. "Пазарът вече беше станал труден, когато решихме да излезем от ЕС", каза в началото на месеца Анди Стрийт, директор във веригата John Lewis. Стив Роу, главен изпълнителен директор на Marks & Spencer – най-големият търговец на дрехи на Острова, описа доверието на клиентите като "чупливо".

Най-големите играчи на пазара, включително и Marks & Spencer, Next и John Lewis, са предприели предпазни мерки за 18 месеца напред, което означава, че ако паундът остане на ниски нива, най-силните удари няма да бъдат усетени преди началото на 2018 г. Не така стоят нещата обаче при търговската верига за спортни стоки Sports Direct - компанията се обезцени с 32%, но част от този срив най-вероятно се дължи и на скандалите, в които се замеси заради лошото отношение към служителите си.

Промяна в плана

Най-важното за търговците на дрехи в момента е да открият начини за намаление на разходите. Според Хелън Уеир, финансов директор на Marks & Spencer, за фирмата има много възможности в тази посока. Компанията внася всяка година стоки на стойност между 1 и 1.5 млрд. паунда.

Сред възможните варианти са промени в микса на държавите вносители, както и още по-драстични съкращения във веригата на доставка. Нови сделки с азиатски доставчици също са опция, особено предвид обезценяването и на азиатските валути спрямо долара.

Големите търговски марки за дрехи във Великобритания вече си имаха големи проблеми с конкуренцията от страна на онлайн магазините. Сега те трябва да се справят и с последствията от решението на референдума страната да напусне Европейския съюз (ЕС) - освен обезценяването на паунда и поевтиняването на акциите им вече се наблюдава и голям отлив на доверие от клиентите. В момента то бележи един от най-големите си спадове в последните две десетилетия, отбелязва Reuters.

Компаниите се опитват да хеджират валутния риск, но сривът в намеренията на купувачите да пазаруват е по-близката заплаха за търговците. Британците традиционно свиват бюджета си за дрехи при кризи. Според изследователската агенция Nielsen след референдума 41% от британските граждани смятат да променят финансовите си навици и да спестят от домакински покупки, дрехи и скъпи марки. Официалните данни във Великобритания показват, че продажбите на дрехи са се свили още преди референдума, а приходите на компаниите са спаднали с 5% за второто тримесечие на годишна база.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK