С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
25 юли 2016, 17:37, 3268 прочитания

Модните вериги във Великобритания се сблъскват с ниското доверие на клиентите

Компаниите търсят начини за намаляне на разходите си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Големите търговски марки за дрехи във Великобритания вече си имаха големи проблеми с конкуренцията от страна на онлайн магазините. Сега те трябва да се справят и с последствията от решението на референдума страната да напусне Европейския съюз (ЕС) - освен обезценяването на паунда и поевтиняването на акциите им вече се наблюдава и голям отлив на доверие от клиентите. В момента то бележи един от най-големите си спадове в последните две десетилетия, отбелязва Reuters.

Компаниите се опитват да хеджират валутния риск, но сривът в намеренията на купувачите да пазаруват е по-близката заплаха за търговците. Британците традиционно свиват бюджета си за дрехи при кризи. Според изследователската агенция Nielsen след референдума 41% от британските граждани смятат да променят финансовите си навици и да спестят от домакински покупки, дрехи и скъпи марки. Официалните данни във Великобритания показват, че продажбите на дрехи са се свили още преди референдума, а приходите на компаниите са спаднали с 5% за второто тримесечие на годишна база.


Малко печелещи и много губещи

В голяма степен от Brexit ще пострадат всички освен малък брой големи британските компании с голямо присъствие в чужбина като луксозния бранд Burberry, онлайн модния ритейлър ASOS и веригата Primark. Останалите вече имат проблеми с намаляващите печалби. "Пазарът вече беше станал труден, когато решихме да излезем от ЕС", каза в началото на месеца Анди Стрийт, директор във веригата John Lewis. Стив Роу, главен изпълнителен директор на Marks & Spencer – най-големият търговец на дрехи на Острова, описа доверието на клиентите като "чупливо".

Най-големите играчи на пазара, включително и Marks & Spencer, Next и John Lewis, са предприели предпазни мерки за 18 месеца напред, което означава, че ако паундът остане на ниски нива, най-силните удари няма да бъдат усетени преди началото на 2018 г. Не така стоят нещата обаче при търговската верига за спортни стоки Sports Direct - компанията се обезцени с 32%, но част от този срив най-вероятно се дължи и на скандалите, в които се замеси заради лошото отношение към служителите си.




Промяна в плана

Най-важното за търговците на дрехи в момента е да открият начини за намаление на разходите. Според Хелън Уеир, финансов директор на Marks & Spencer, за фирмата има много възможности в тази посока. Компанията внася всяка година стоки на стойност между 1 и 1.5 млрд. паунда.

Сред възможните варианти са промени в микса на държавите вносители, както и още по-драстични съкращения във веригата на доставка. Нови сделки с азиатски доставчици също са опция, особено предвид обезценяването и на азиатските валути спрямо долара.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките" 6 "Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките"

Проучване на асоциацията показва отсъствие на сирене в традиционната бърза закуска

13 окт 2019, 3111 прочитания

Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса 1 Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса

Националният гаранционен фонд сключи първите споразумения по програмата за споделяне на риска, активни са ЕИФ и държавния Фонд на фондовете

13 окт 2019, 963 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Verizon купува основния бизнес на Yahoo!

Срещу 4.83 млрд. долара телекомът взема една компания без фокус, но с все още огромен достъп до хора

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие