С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 юли 2016, 17:37, 3301 прочитания

Модните вериги във Великобритания се сблъскват с ниското доверие на клиентите

Компаниите търсят начини за намаляне на разходите си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Големите търговски марки за дрехи във Великобритания вече си имаха големи проблеми с конкуренцията от страна на онлайн магазините. Сега те трябва да се справят и с последствията от решението на референдума страната да напусне Европейския съюз (ЕС) - освен обезценяването на паунда и поевтиняването на акциите им вече се наблюдава и голям отлив на доверие от клиентите. В момента то бележи един от най-големите си спадове в последните две десетилетия, отбелязва Reuters.

Компаниите се опитват да хеджират валутния риск, но сривът в намеренията на купувачите да пазаруват е по-близката заплаха за търговците. Британците традиционно свиват бюджета си за дрехи при кризи. Според изследователската агенция Nielsen след референдума 41% от британските граждани смятат да променят финансовите си навици и да спестят от домакински покупки, дрехи и скъпи марки. Официалните данни във Великобритания показват, че продажбите на дрехи са се свили още преди референдума, а приходите на компаниите са спаднали с 5% за второто тримесечие на годишна база.


Малко печелещи и много губещи

В голяма степен от Brexit ще пострадат всички освен малък брой големи британските компании с голямо присъствие в чужбина като луксозния бранд Burberry, онлайн модния ритейлър ASOS и веригата Primark. Останалите вече имат проблеми с намаляващите печалби. "Пазарът вече беше станал труден, когато решихме да излезем от ЕС", каза в началото на месеца Анди Стрийт, директор във веригата John Lewis. Стив Роу, главен изпълнителен директор на Marks & Spencer – най-големият търговец на дрехи на Острова, описа доверието на клиентите като "чупливо".

Най-големите играчи на пазара, включително и Marks & Spencer, Next и John Lewis, са предприели предпазни мерки за 18 месеца напред, което означава, че ако паундът остане на ниски нива, най-силните удари няма да бъдат усетени преди началото на 2018 г. Не така стоят нещата обаче при търговската верига за спортни стоки Sports Direct - компанията се обезцени с 32%, но част от този срив най-вероятно се дължи и на скандалите, в които се замеси заради лошото отношение към служителите си.




Промяна в плана

Най-важното за търговците на дрехи в момента е да открият начини за намаление на разходите. Според Хелън Уеир, финансов директор на Marks & Spencer, за фирмата има много възможности в тази посока. Компанията внася всяка година стоки на стойност между 1 и 1.5 млрд. паунда.

Сред възможните варианти са промени в микса на държавите вносители, както и още по-драстични съкращения във веригата на доставка. Нови сделки с азиатски доставчици също са опция, особено предвид обезценяването и на азиатските валути спрямо долара.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора 1 Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора

Експертът по криминалистичен одит пред "Капитал"

6 дек 2019, 454 прочитания

Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие

Светлин Якимов, маркетинг мениджър на "Регнум Банско апарт хотел и СПА"

6 дек 2019, 379 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Verizon купува основния бизнес на Yahoo!

Срещу 4.83 млрд. долара телекомът взема една компания без фокус, но с все още огромен достъп до хора

Още от Капитал
За кого е модерната MBA диплома

MBA отдавна вече не е просто образование по мениджмънт, като фокусът се е изместил към обучение в лидерство

Никос Статопулос: Възможно е Vivacom да се превърне в регионален хъб на бизнеса ни

Какви са плановете на избрания за купувач на най-големия български телеком, според CEO-то на BC Partners, мажоритарен акционер в United Group

Спас Русев: Увеличихме стойността на Vivacom от 750 млн. до 1.3 млрд. евро

Планирам други инвестиции в България след приключване на сделката за БТК

Криворазбраната категоризация на AirBnB

Валери Симеонов и Менда Стоянова предложиха първо категоризация, а после само регистрация на апартаментите в платформите

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10