С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 юли 2016, 17:37, 3335 прочитания

Модните вериги във Великобритания се сблъскват с ниското доверие на клиентите

Компаниите търсят начини за намаляне на разходите си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Големите търговски марки за дрехи във Великобритания вече си имаха големи проблеми с конкуренцията от страна на онлайн магазините. Сега те трябва да се справят и с последствията от решението на референдума страната да напусне Европейския съюз (ЕС) - освен обезценяването на паунда и поевтиняването на акциите им вече се наблюдава и голям отлив на доверие от клиентите. В момента то бележи един от най-големите си спадове в последните две десетилетия, отбелязва Reuters.

Компаниите се опитват да хеджират валутния риск, но сривът в намеренията на купувачите да пазаруват е по-близката заплаха за търговците. Британците традиционно свиват бюджета си за дрехи при кризи. Според изследователската агенция Nielsen след референдума 41% от британските граждани смятат да променят финансовите си навици и да спестят от домакински покупки, дрехи и скъпи марки. Официалните данни във Великобритания показват, че продажбите на дрехи са се свили още преди референдума, а приходите на компаниите са спаднали с 5% за второто тримесечие на годишна база.


Малко печелещи и много губещи

В голяма степен от Brexit ще пострадат всички освен малък брой големи британските компании с голямо присъствие в чужбина като луксозния бранд Burberry, онлайн модния ритейлър ASOS и веригата Primark. Останалите вече имат проблеми с намаляващите печалби. "Пазарът вече беше станал труден, когато решихме да излезем от ЕС", каза в началото на месеца Анди Стрийт, директор във веригата John Lewis. Стив Роу, главен изпълнителен директор на Marks & Spencer – най-големият търговец на дрехи на Острова, описа доверието на клиентите като "чупливо".

Най-големите играчи на пазара, включително и Marks & Spencer, Next и John Lewis, са предприели предпазни мерки за 18 месеца напред, което означава, че ако паундът остане на ниски нива, най-силните удари няма да бъдат усетени преди началото на 2018 г. Не така стоят нещата обаче при търговската верига за спортни стоки Sports Direct - компанията се обезцени с 32%, но част от този срив най-вероятно се дължи и на скандалите, в които се замеси заради лошото отношение към служителите си.




Промяна в плана

Най-важното за търговците на дрехи в момента е да открият начини за намаление на разходите. Според Хелън Уеир, финансов директор на Marks & Spencer, за фирмата има много възможности в тази посока. Компанията внася всяка година стоки на стойност между 1 и 1.5 млрд. паунда.

Сред възможните варианти са промени в микса на държавите вносители, както и още по-драстични съкращения във веригата на доставка. Нови сделки с азиатски доставчици също са опция, особено предвид обезценяването и на азиатските валути спрямо долара.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Verizon купува основния бизнес на Yahoo!

Срещу 4.83 млрд. долара телекомът взема една компания без фокус, но с все още огромен достъп до хора

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10