Владислав Иванов: През първото тримесечие Lenovo e номер едно с доставени 100 000 смартфона
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Владислав Иванов: През първото тримесечие Lenovo e номер едно с доставени 100 000 смартфона

Владислав Иванов: През първото тримесечие Lenovo e номер едно с доставени 100 000 смартфона

Мениджърът на мобилния бизнес на компанията за Югоизточна Европа пред "Капитал Daily"

5743 прочитания

© Мартин Дешев


Профил

Владислав Иванов е бил продуктов мениджър и мениджър продажби на Samsung в K&K Electronics. След това прекарва три години в Solytron, един от големите дистрибутори на компютърна техника в България. Работил е и в Prestigio EMEA в Кипър, където е маркетинг директор на компанията. В Lenovo първо работи като мениджър на потребителския бизнес за България, преди да оглави мобилния бизнес за Югоизточна Европа. Преди година Lenovo започна официално да продава смартфоните си в България, като компанията не криеше амбициите си за този пазар, а от няколко месеца предлага и марката Moto, след като мобилният бизнес на Motorola беше купен от Lenovo.

Неотдавна обявихте, че вече сте лидер на пазара на смартфони. Какво означава това – по продажби, доставки, и какво следва от тук?

На база на разработената ни стратегия и успешната ѝ имплементация в продължение на година и половина успяхме да постигнем лидерската позиция, стремежът си към която заявихме именно пред Вашата медия преди няколко месеца. Публикуваните данни за периода януари - март показват еднозначно, че Lenovo е брандът, доставил най-много смартфони на българския пазар - само в рамките на тези три месеца имаме доставени над 100 хиляди броя смартфони. Постигнатите досега резултати показват устойчива тенденция, а очакванията и плановете ни за напред са да затвърдим тези нива на доставки. Считаме тази цел за постижима, тъй като неотдавна към нашето портфолио се присъедини и Motorola, което е предпоставка за допълнителни бизнес ниши. С помощта на новотo портфолио, разработено съвместно с инженерите на Lenovo и Moto, очакваме агресивен пазарен пробив, който неминуемо ще има отражение и в България.

Тези 100 хил. бройки какъв дял от пазара са?

Нашите реални доставки са над 100 хиляди, което е дял от 26%. Важно е да се отбележи, че третият бранд в класацията е значително по-назад – с дял от малко под 10%. Причината е, че прекалено много производители се борят в тази част на класацията. Наблюдаваме как дългогодишни пазарни участници просто не намират възможност да развият платформа с ниски разходи и се оказват в задънена улица. Има около 5-6 традиционни марки, които след всяко тримесечие намаляват своите доставки и не успяват да се задържат на повърхността. Неотдавна чухме и за поредната компания в сектора със затруднения. Нашата цел е да завземем именно тези освобождаващи се позиции. А предвид новите модели на Moto клиентите могат да очакват от нас все по-интересни предложения във всички ценови сегменти.

Какви са очакванията към Моto?

Преди повече от три месеца представихме старото Moto портфолио, което вече беше познато в други страни по света, а през юни дойде и чисто новият флагшип модел Moto Z. Съвсем скоро ще обявихме и модели от средния клас като Moto G4, отличаващ се с невероятна камера - модели, каквито досега липсваха и които обогатяват продуктовата ни линия. Истината е, че Lenovo отдавна e разпознаваема марка при ниските и средните ценови класове. С Moto имаме намерение да разширим нашето представяне, като се изкачим във високия клас, и вярваме, че флагшип моделите ще успеят да се преборят с утвърдените на пазара конкурентни марки.

Ще продавате ли Моto и през другите оператори, защото в момента е само през БТК?

Съвсем отскоро моделите Moto могат да бъдат открити и в мрежата на Telenor. Като цяло водим преговори с всички оператори за пълно представяне на нашето портфолио. Очакванията са, че поетапно ще се появяват все повече модели във всички ритейли и телекоми. Моделите ни ще бъдат достъпни, позиционирани по характерния за Lenovo атрактивен начин. Това са предпоставки и за още по-голям растеж.

Изменя ли се по някакъв начин тенденцията за продажби на смартфони от оператори към ритейл?

Да, тази тенденция определено се изменя, макар че през последните няколко тримесечия в България телекомите все още държат приоритетен дял от пазара. Има обаче вероятност те да ограничат субсидиите за подобни покупки, което ще създаде много нови възможности за магазинната мрежа и онлайн търговците. Ние сме в непрестанна комуникация с големите онлайн търговци, които постоянно проучват пазара и градят плановете си за развитие в конкретни граници. Това е ясен знак, че пластовете постепенно се разместват.

Как се развива пазарът на таблети?

В глобален мащаб пазарът на таблети отбелязва спад поради липсата на революционно нови предложения и иновативни устройства. Като участници в този пазар ние се стремим да развиваме своето портфолио и да налагаме иновации. През последните години завоювахме много международни отличия с таблетите Yoga, както и с новата платформа, разработена съвместно с Google - Project Tango. С други думи, ние продължаваме да инвестираме в този сегмент въпреки спада за разлика от някои други участници, които подхождат рестриктивно към политиката си и дори излизат от пазара. Нашата дългосрочна стратегия за целия пазар обаче отчита ръст на глобално и на европейско ниво. В България не очакваме нито спад, нито растеж, тъй като таблетите ни тук вече държат около 40% от пазара - внушителна лидерска позиция. Перспектива за развитие в този сегмент виждаме от страна на телекомите. Те инвестират в търсенето на нови ниши за своите услуги и особено за имплементирането на новите 4G мрежи, което може да увеличи интереса към устройства с възможностите на таблетите.

Моto предлага и смарт часовника 360. Какви са целите ви в този сегмент?

Ерата на интернет на нещата (IoT) ще навлиза постепенно в живота на потребителите с все по-нови и по-умни устройства. Що се отнася до часовника Moto 360, то към него има завиден интерес. В глобален план се отчита непрекъснат недостиг на доставки. У нас той може да бъде открит в определени магазини и все още е наличен. Разбира се, като технологичен лидер продължаваме разработките в този сегмент и скоро може да очаквате и новата, подобрена версия на този модел.

Профил

Владислав Иванов е бил продуктов мениджър и мениджър продажби на Samsung в K&K Electronics. След това прекарва три години в Solytron, един от големите дистрибутори на компютърна техника в България. Работил е и в Prestigio EMEA в Кипър, където е маркетинг директор на компанията. В Lenovo първо работи като мениджър на потребителския бизнес за България, преди да оглави мобилния бизнес за Югоизточна Европа. Преди година Lenovo започна официално да продава смартфоните си в България, като компанията не криеше амбициите си за този пазар, а от няколко месеца предлага и марката Moto, след като мобилният бизнес на Motorola беше купен от Lenovo.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK