Twitter разочарова акционерите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Twitter разочарова акционерите

Twitter разочарова акционерите

Ръстът на приходите се забавя за осмо поредно тримесечие

2454 прочитания

© DADO RUVIC


Акциите на Twitter се сринаха с 10% в следборсовата търговия във вторник, след като от компанията прогнозираха приходи за третото фискално тримесечие, които са доста под очакванията на анализаторите. Освен това социалната мрежа продължава да има огромни проблеми с опитите да увеличи активните си месечни потребители. В доклада личат и някои резултати, в които компанията се справя над очакванията, но те се оказаха недостатъчни, за да спрат срива на акциите.

Очакванията срещат реалността

Докато анализаторите даваха прогнози за общи приходи от над 680 млн. долара, от компанията обявиха, че те ще бъдат 602 млн. Именно от този шок за акционерите дойде и спадът в цената на акциите, отбелязва Bloomberg. Приходите на компанията се увеличават с 20%, но ръстът им се забавя осем поредни тримесечия. Само преди две години - през второто тримесечие на 2014 г., увеличението беше с над 125%. Към негативната картина се добавя и предупреждението от компанията, че интересът на рекламодателите е по-нисък от очакваното. Така акционерите най-вероятно ще трябва да се подготвят за още по-разочароващи резултати през следващото тримесечие.

В писмо до акционерите ръководството на Twitter признава, че губят блясъка си сред рекламодателите като социална мрежа, особено ако резултатите им се сравнят с тези на Facebook. Представените в началото на годината "премиум реклами" от Twitter не се увенчаха с успех. От компанията вече смятат, че те са една от причините растежът да се свива и че увреждат имиджа на мрежата като добро място за рекламодатели. Twitter смята да се насочи към следенето на живи събития чрез лайв стрийминг, които Facebook и YouTube налагат все повече. По този начин компанията може да се възползва от бюджетите за видеореклама на рекламодателите, които обичайно се насочват към YouTube и Hulu.

Замразеният растеж на потребители

От завръщането на Джак Дорси начело на Twitter през юли 2015 г. социалната мрежа е добавила едва 9 млн. души към броя активни потребители. За сравнение - за същия период във Facebook има 164 млн. нови активни потребители. В момента в Twitter има 313 млн. клиенти, използващи редовно услугата за микроблогинг, докато Facebook изглежда напълно недостижим с над 1.65 млрд. Instagram, мрежата за споделяне на снимки, която Facebook купи през 2012 г., наскоро се похвали с преминаването на границата от 500 млн. месечни влизания.

В момента Twitter, изглежда, губи все повече фокуса си и не може да избере накъде да се насочи – дали към привличането на повече потребители, да увеличи рекламодателите (като едното би довело до другото) или да добави нови услуги към сайта си наред с инвестиции в компании като SoundCloud.

Именно заради тази загуба на фокус и спадащото доверие на акционерите, някои анализатори очакват Twitter да бъде закупен до края на годината от Google, които също не успяват успешно да се конкурират с компанията на Зукърбърг.

Акциите на Twitter се сринаха с 10% в следборсовата търговия във вторник, след като от компанията прогнозираха приходи за третото фискално тримесечие, които са доста под очакванията на анализаторите. Освен това социалната мрежа продължава да има огромни проблеми с опитите да увеличи активните си месечни потребители. В доклада личат и някои резултати, в които компанията се справя над очакванията, но те се оказаха недостатъчни, за да спрат срива на акциите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK