Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 27 юли 2016, 18:30, 22636 прочитания

Производителят на роботи "Милара" очаква ръст на приходите си до 30%

Пловдивската компания инвестира в нови японски машини, които удвояват капацитета й

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Капитал Daily" представя компании, които са спечелили проекти по програма "Конкурентоспособност и иновации". В тях разказваме как това ще помогне за увеличаване на продажбите, за оптимизиране на производството и разходите, както и за създаването на нови работни места. Вече публикувахме профили на производителя на детски храни "Слънчо", на производителя на инертни материали "Беттран", на компанията за стелажи "Ники", за лазерно рязане на метал "Патлиджански" и на производителя на плочи от врачански варовик "Председник". Днес представяме производителя на роботи "Милара интернешънъл".

Компанията разполага със свой дизайнерски и конструктивен отдел, който постоянно подобрява продуктите.

В началото на 2006 г. инж. Красимир Петков и Йордан Найденов решават да инвестират в България, за да докажат, че и тук може да се развива успешен високотехнологичен бизнес. Петков има опит като главен инженер в компания, която произвежда наноматериали в САЩ, а Гетов има собствен бизнес в машинната индустрия. Пет години по-рано Петков вече е създал в САЩ и Milara Inc, с помощта на която и с новия партньор след това създават "Милара интернешънъл". Тя
е специализирана в разработването и производството на стенсил/ситопечатни принтери, диспенсери и принтери за силициеви пластини за полупроводниковата индустрия. В момента българската и американската компания държат едни от челните позиции в световната ранглиста по производство на роботи. През 2014 г. общият брой на роботите с марката "Милара" достига 10 000, а днес са доста повече.

В момента заради много поръчки 190-членният екип на "Милара" в Пловдив работи на 4 смени, 24 часа в денонощието, 350 дни в годината. "Търсенето на нашите продукти е толкова голямо, че за две години удвоихме както производството, така и екипа от специалисти", казва Христо Здравков, отговорник за качеството. Денят е петък, време за експедиция на продукция, като към САЩ тръгват 4 робота, както и машинни детайли за клиентите в Европа.


Скокът в производството е постигнат с увеличение на активите от 20% и на персонала с 40%. През 2014 г. активите на "Милара" са за 21 млн. евро, но през следващите две години са закупени още 7-8 прецизни японски машини с цифрово програмно управление за близо 2 милиона евро, но благодарение на тях продукцията на компанията се удвоява. Част от новите активи е финансирана с европейски средства по програмата за иновации и конкурентоспособност на малки и средни предприятия. По проект "Подобряване на производствения капацитет на "Милара интернешънъл", който е на обща стойност 1 638 000 лева, европейското финансиране е 835 380 лева, а националното съфинансиране е 147 420 лева.

За роботите с любов

Двете индустрии, които пловдивската компания обслужва, са Semiconductor Industry - полупроводниковата индустрия, и Surface Mount Technologies (SMT) - технологии за печатане на платки. В тях неизменна част са манипулаторите за позициониране на силициеви пластини (Wafer handling robots). Роботите носят основните приходи на българската компания. През 2013 г. оборотът на компанията е 4.5 млн. лв., през 2015 г. е 12 млн. лв., а прогнозата на производствения директор на компанията за тази е ръст от 25-30 на сто.



"Професионализмът, качеството и доверието което създадохме през изминалите години в нашите партньори от Германия, ни направи основен доставчик на механични части и готови асемблита за фирми в Германия както и направихме пробив в необятния китайски пазар. При това става дума не само за производство на отделни роботи, но и за цели технологични линии с роботи", казва Христо Здравков.

Освен роботи успешно се усвоява и производството на детайли за автомобилната и хранително-вкусовата индустрия, част от които остават за българския пазар. Основната част от произведеното в "Милара интернешънъл" отива за износ - около 70-75% от продуктите пътуват за САЩ, Китай, Тайван, а напоследък и за Европейския съюз.

В България се произвеждат и електродвигателите, които задвижват различни видове роботи, за нуждите на американския пазар - годишното им количество е 1000 - 1500 електродвигателя Made in Bulgaria. "Това е една от най-важните части на робота и със сигурност най-скъпата му част", уточнява Здравков.

Професия роботик

"За да стане един ученик от професионална гимназия по механотехника в Пловдив или студент от Техническия университет - филиал Пловдив, добър роботик, той трябва да притежава две качества - техническа грамотност и желание постоянно да учи новостите в бранша. Останалото ще му го дадем тук при нас в Milara international ltd. с няколкомесечно обучение и въвеждане в тънкостите на професията", казва прокуристът на компанията инж. Тодор Ставрев. И тъй както роботите са тясно специализирани, необходимост е и хората, които ги произвеждат, да бъдат висококвалифицирани.

Компанията разполага със свой дизайнерски и конструктивен отдел. "Имаме екип, чиято задача е да усъвършенства роботите и да удовлетворява нуждите на нашите клиенти. Роботите са предназначени за полупроводниковата промишленост и точността на позициониране е 20 микрона. Това изисква професионализъм при конструирането, прецизност при изработката на механичните детайли и компетентност при асемблирането на изделието. Всичко това ни прави конкурентни на трудния и специфичен пазар", каза още Ставрев.

Средното възнаграждение на един добър роботик в Milara international ltd. достига нива над средните за бранша и региона, като към тях се прибавят социални придобивки и отлични условия на труд. Всеки работник на Milara international ltd. през 2016 г. ще постигне 5-6 пъти по-висока добавена стойност в сравнение със заплатата си. "Но както вървим към по-сложно производство, както купуваме нови машини и производителността ни расте, тази пропорция със сигурност ще стане по-висока в следващите години", твърди прокуристът на компанията. В момента "Милара интернешънъл" изпълнява проект за привличане и обучение на млади хора до 29 години, финансиран от ЕС на стойност 300 000 лева.

Конкуренцията

При роботите, както и при всички други машини, едни от основните параметри за сравнение е прецизността и надеждната работа. Подходите са два - два пъти по-евтин робот, който издържа не повече от 6 месеца работа при пълно натоварване, или робот на Milara international ltd., който гаранционно работи без прекъсване от 1 до 3 години, казват от "Милара". "Нашият робот не боядисва коли и не прави заварки. Той прави едно и също нещо милион пъти, но с прецизност до микрони и с изключителна бързина. И ако спре - загубите са големи. Затова го правим надежден", обяснява производственият директор на компанията. Това кара дори конкурентите да се обръщат към тях, за да купят отделни продукти, които са по-добри от техните, и дори да възложат на конструкторите на пловдивската компания да подобрят някои параметри на изделията им.

От 2015 г. голяма компания възлага на Milara international ltd. усвояването и производството на 5 вида от собствените си роботи, както и производството на механични части и сервиза им в целия свят. През следващите 5 години компанията ще изнася продукция в САЩ, в азиатски страни и все повече в Европа. Прогнозите на мениджърите на Milara international ltd. са, че през 2017 г. нови 10 - 15 европейски компании ще започнат да купуват роботите си от тях.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

АЕЦ "Козлодуй" си поръчва защитни облекла за 4.1 млн. лв. АЕЦ "Козлодуй" си поръчва защитни облекла за 4.1 млн. лв.

Те ще бъдат с различна степен на предпазване в зависимост от рисковете

30 мар 2020, 450 прочитания

Volkswagen губи по 2 млрд. евро на седмица Volkswagen губи по 2 млрд. евро на седмица

Световният автомобилен сектор е в шок, кредитният рейтинг на Ford достигна дъното

30 мар 2020, 1010 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Мобилният бизнес изведе Samsung до 18% ръст на печалбата

Южнокорейската компания очаква добри резултати и през втората половина на годината

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10