Билки с добавена стойност

Три истории на млади компании, които произвеждат натурални продукти

България е най-големият производител и износител на билки в Европа и е шеста по експорт в света. По данни на Министерството на околната среда и водите годишно в страната се събират и обработват между 15 хил. и 17 хил. тона, като около 50% от тях са от култивирани растения. Пропорционално на площта си България изпреварва по обеми дори Индия и Китай, но около 90% от събраните количества се продават зад граница с нищожна добавена стойност, отчита анализ на фондация "Информация и природозащита".

Има и предприемачи, които са направили следващата крачка и продават готови продукти от лечебните растения. Представяме ви три малки нови компании, които се опитват да наложат своите марки за натурални продукти.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове