В страната на старите коли
Продажбите на нови и употребявани автомобили се увеличават, но въпреки това още дълго време ще плащаме цената на цапащия автопарк
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
През последните години човек нямаше как да получи ясна картина на автопазара в България. Статистиката на КАТ беше трудно откриваема или струваше много пари, а браншовата организация на производителите и вносителите спря да дава информация още през 2011 г. Единственият поглед върху индустрията идваше от Европа, но и тя не хвърляше светлина какво точно се случва на пазара. От този юли настъпи промяна. Като част от стратегията на екипа на Румяна Бъчварова за отваряне на данните изведнъж станаха достъпни данните от КАТ за регистрациите на автомобили. За първи път тази информация е свободна, което само по себе си е революция.
Колата е най-голямата инвестиция, която повечето хора правят в живота си, след закупуването на дом. Затова начинът, по който се движи този пазар, е силно показателен за движението на реалната икономика също. Дори беглите наченки на оптимизъм, който е двигателят на всеки ръст, се забелязват лесно на автопазара. Затова редовната информация, въз основа на която да се правят проучвания, сравнения и да се вадят тенденции, е особено важна не само за да разберем какъв е автопаркът.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
57 коментара
"Audi (марка на VW), BMW и Mercedes, чиито брой по българските пътища е нараснал за 24 месеца общо с над 90 хил. (виж таблицата). Според източници от бранша моделите на тези компании са едни от най-търсените на пазара, тъй като българският потребител ги възприема като сигурни и надеждни" - хахахаха. Капитал публикуват и забавни новини. Идете по пътищата на Африка, да видите колко горното е вярно.
И да, и не. Старите коли не са чак толкова голям проблем, ако са изправни и поддържани. Проблем може да бъде минаването на преглед "при наш човек", тогава нещата стават страшни. Новите коли може да отделят по-малко вредни газове, но никой не казва какви ресурси се изразходват за тяхното производство. За производителя оптимално е да си сменяш колата всяка година, но дали това е най-доброто решение за клиентите?
баш точно си е показателен за икономиката - страната на втората употреба ... Още един покязатвлен случай който в Порше Германия нарочно не го решават и го дават като уникален случай - само Порше Бг не продава Порше а Ауди и ФВ ... както и друго изследване на двама менажери от тази същата компания - на всеки 10 автомобила 1 е нов и 9 втора употреба - но останали изумени от паркинга пред Маринела ... Страната на абсурдите
Бъдете по-романтични! Страната на класическите автомобили звучи по-добре.
90% таратйки и 10% къстъм мейд брабуси, М пакети, матови панамери и други чикии за мутрите и батките...
Бананова република.
Основният екологичен проблем не са старите автомобили. Ако са с газова уредба, те са минимален екологичен проблем. Основният кошмар е техният брой, особено в големите градове и най-особено в София. 520 автомобила на 1000 жители. Амстердам - 300. Това е като с ромските махали и сателитната чиния за 1000$ върху покрива от летви и наелони едно време. Холандците имат като стандарт на 7 години да си сменят мебелите в къщата. Ние караме две поколения с едни и същи етажерки, ама като е за кола - не се ли гъзонаместите двамата с жена си в отделни коли и не ви ли видят съседите, че орете тревата пред блока с тях, значи ви е съмнителна работата. Нямате пари, дългове ви мъчат, не печелите достатъчно...Абе не знам какво, ама само с една кола - не е от добро!
Браво на Румяна Бъчварова, че сложи край на тази велика тайна с регистрацията на автомобилите. Нещо, което отне 20 години напразни жалби и петиции на гражданите, се реши с малко разбиране и един подпис.
[quote#7:"cinik"]Браво на Румяна Бъчварова, че сложи край на тази велика тайна с регистрацията на автомобилите. Нещо, което отне 20 години напразни жалби и петиции на гражданите, се реши с малко разбиране и един подпис. [/quote]
Комайу това е единственото браво за нея.
Според финансовите възмойности !
Ако се свалят от отчет всички таратайки, които не са минавали преглед примерно 3 години (т.е. вероятно или стоят някъде захвърлени, или изобщо не съществуват), бройката ще падне с поне 500 хиляди, а възрастта ще намалее с поне 3 години.
А като чета колегите по-горе, оставам с впечатление, че всички купуват само нови коли (електромобили, в краен случай - хибриди), сменят ги на всеки 2 години и ползват една кола за цялата рода.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.