Облачните услуги увеличават печалбата на Amazon
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Облачните услуги увеличават печалбата на Amazon

Облачният бизнес е основната перспектива за бъдещето на компанията, основана и ръководена от Джеф Безос

Облачните услуги увеличават печалбата на Amazon

Компанията стана поредният технологичен гигант, надскочил прогнозите на анализаторите

2749 прочитания

Облачният бизнес е основната перспектива за бъдещето на компанията, основана и ръководена от Джеф Безос

© Reuters


Приходите нарастват с 31%, а печалбата - 9 пъти.

Облачният бизнес е бил основният двигател на отличното представяне на Amazon през второто тримесечие. Най-големият онлайн търговец в света оглавява и един от най-перспективните пазари, следван от Microsoft, IBM, Google и Salesforce. Рязко нарасналото търсене на подобен тип услуги възроди компанията, която изгуби позиции в онлайн търговията с популяризирането на платформите на Alibaba. В резултат на това акциите на компаниятa са на рекордни в историята си нива, като от най-ниската си точка през февруари са поскъпнали с близо 50%.

Не просто усилия, а резултати

"За Amazon последните месеци бяха натоварени навсякъде по света и още повече в Индия. Екипът ни там иновира със стряскаща скорост и сме благодарни на потребителите ни в страната за приемствеността", коментира основателят и главен изпълнителен директор Джеф Безос.

Приходите на компанията през второто тримесечие се покачват с 31% на годишна база, достигайки 30.4 млрд. долара, надскачайки дори и най-оптимистичните прогнози на анализаторите, а Безос задминава Уорън Бъфет, заемайки третата позиция при най-богатите хора, съобщава Reuters. Приходите от основния бизнес извън САЩ нарастват с една трета, а консолидираната печалба на компанията нараства цели 9 пъти до 857 млн. долара.

При Amazon Web Services (AWS), която стои зад облачни услуги, повишението на оборота е 58%, достигайки 2.89 млрд. долара. Една от целите, която Безос постави пред дивизията, е продажбите й да достигнат 10 млрд. долара, като тя е на път да надскочи и тази цел. За полугодието AWS е допринесла с 6.14 млрд. долара, или около 18% от всички приходи.

Облачният бизнес е основната перспектива за бъдещето на компанията. Инвеститорите се надяват Amazon да се превърне в основен доставчик на уеб базирани бизнес решения за стартъпи, правителствени организации и големи корпорации, пише WSJ. Клиент сред последните компанията намира в лицето на Alphabet, Microsoft и някои големи банки.

Най-голямо перо в приходната част на отчета остават продажбите на дребно. За тримесечието приходите от тази дейност достигат близо 22 млрд. долара. Компанията постоянно увеличава портфолиото си от продукти, като голям успех се оказва програмата Prime. Срещу 99 долара на година ползвателите на услугата получават неограничен брой доставки в рамките на 2 дни на 20 млн. артикула. Закупилите Prime също така получават достъп до мултимедийните платформи на компанията, включващи музика, видео, книги и др.

Без промяна в курса

Резултатите на Amazon показват израстването на компанията, което инвеститорите търсеха. Дългосрочната рентабилност беше нещо, което тя дълго време не можеше да предложи, като все още не успява да подобри 5-те поредни тримесечия на положителен финансов резултат отпреди 2012 г., пише WSJ. Една от причините беше мащабната експанзия, консумираща голяма част от приходите ѝ в последните години.

Главният финансов директор на компанията Браян Ославски коментира, че Amazon няма да смени инвестиционната си политика, като планира изграждането на още 18 склада през третото тримесечие. През втория отчетен период компанията е изхарчила 7 млрд. долара повече, покачвайки разходите си с близо 30%.

Приходите нарастват с 31%, а печалбата - 9 пъти.

Облачният бизнес е бил основният двигател на отличното представяне на Amazon през второто тримесечие. Най-големият онлайн търговец в света оглавява и един от най-перспективните пазари, следван от Microsoft, IBM, Google и Salesforce. Рязко нарасналото търсене на подобен тип услуги възроди компанията, която изгуби позиции в онлайн търговията с популяризирането на платформите на Alibaba. В резултат на това акциите на компаниятa са на рекордни в историята си нива, като от най-ниската си точка през февруари са поскъпнали с близо 50%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK